  • 1. Data: 2002-10-09 06:29:35
    Temat: służba wojskowa
    Od: f...@p...onet.pl

    Witam,
    Pytanie: czy mam szanse unikniecia służby wojskowej (jesli tak to jaką) jeśli
    1. otrzymałem wezwanie do wku w celu odebrania karty poboru
    2. jestem z rocznika 1974
    3. w 2001r. otrzymałem odroczenie do 15 list 2002 na wniosek komendanta wku po
    mojej pisemnej prośbie
    3. jestem osobą "niezastąpioną" w dużej firmie która jest w trakcie
    prywatyzacji (uczestnicze w rozmowach z amerykanskim inwestorem)
    4. jestem zdrowy (na razie;)))
    dzieki za wszelkie sugestie
    adam
    mam nadzieje ze post nie jest NTG...

  • 2. Data: 2002-10-09 07:19:26
    Temat: Re: służba wojskowa
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3. jestem osobą "niezastąpioną" w dużej firmie która jest w trakcie
    > prywatyzacji (uczestnicze w rozmowach z amerykanskim inwestorem)

    Ad. 1. - Przykro mi :(
    Ad. 2. - Czyli w tym roku skonczyles/skonczysz 28 lat :)... Musisz sie
    postarac jakos przeciagnac cala sytuacje na 2003 - moga Cie powolac jeszcze
    tylko do 31.12.2002. To byla dobra wiadomosc, teraz zla - nie dostaniesz juz
    zadnego odroczenia - wiekszosc (wszystkie?) ma klauzule "nie stosuje sie
    jesli odroczenie spowoduje nie odbycie SW..."
    Ad. 3. - Cos tu smierdzi... Jeszcze ponad miesiac odroczenia a wzywaja po
    "bilet"? Nie znam wojskowych procedur, ale tak chyba nie mozna...
    Ad. 3.bis ;) - Jesli firma jest panstwowa, ma znaczenie strategiczne (tylko
    co to dokladnie oznacza?) i jej prezes napisze prosbe do komendanta WKU, to
    dopiero wtedy taka prosba MOZE byc rozpatrzona...
    Ad. 4. - Nie ma ludzi zdrowych, sa tylko zle przebadani ;)))

    Wezwanie bylo listem zwyklym czy poleconym (awizo)?

    Filip Piotrowski

  • 3. Data: 2002-10-09 08:48:11
    Od: "Michał M." <m...@b...pop.pl>

> [...]
    > 3. jestem osobą "niezastąpioną" w dużej firmie która jest w trakcie
    > prywatyzacji (uczestnicze w rozmowach z amerykanskim inwestorem)

    jeszcze tylko 3 miesiące i nie mogą cię wziąść
    nie odbieraj wezwań na WKU ( teraz wysyłają zwykłym listem, więc fiuuu do
    kosza)
    i telefonów od nieznanych ludzi, bo Ci udowodnią , że zostałeś powiadomiony

    Pozdrawiam
    Michał

    p.s. mój kolega pół roku nie odbierał telefonów

  • 4. Data: 2002-10-09 08:59:12
    Od: f...@p...onet.pl

    [ciach]
    >[..]Czyli w tym roku skonczyles/skonczysz 28 lat :)... Musisz sie
    >postarac jakos przeciagnac cala sytuacje na 2003
    skończyłem juz 28lat, wiem ze musze przeciągnąć tylko nie mam pomysłu jak to
    zrobić;( na pewno musze sie zgłosic do wku bo inaczej grożą mi jakies paragrafy
    i zastanawiam sie co by było gdyby próbowali wreczyc mi bilet a ja nie
    przyjąłbym go?

    > Ad. 3.bis ;) - Jesli firma jest panstwowa, ma znaczenie strategiczne (tylko
    > co to dokladnie oznacza?) i jej prezes napisze prosbe do komendanta WKU, to
    > dopiero wtedy taka prosba MOZE byc rozpatrzona...
    myslę że prezes mógłby coś takiego napisać, duza firma państwowa wydzielona z
    niej spółka zajmuje sie produkcja zbrojeniową,

    > Ad. 4. - Nie ma ludzi zdrowych, sa tylko zle przebadani ;)))
    no właśnie, czy dałoby mi coś nagłe zachorowanie (prawdopodbnie lecze sie od
    uzależnienia alkoholowego;)) , czy np wyjazd za granicę? czy wtedy procedura
    nie przeciągnie sie na 2003?

    > Wezwanie bylo listem zwyklym czy poleconym (awizo)?
    niestety poleconym

    Pozdrowienia,
    adam

  • 5. Data: 2002-10-09 09:04:52
    Od: f...@p...onet.pl

    > nie odbieraj wezwań na WKU
    miałem taki zamiar, troche sie zagapiłem, spodziewałem sie tej korespondencji w
    listopadzie a teraz miałem miec polecony z zusu nawet nie pomyslalem o wku,

    >( teraz wysyłają zwykłym listem, więc fiuuu do
    > kosza)
    niestety wysłali poleconym i odebrałem;((

    pozdrowienia
    adam

  • 6. Data: 2002-10-09 09:27:45
    Od: "Albercik" <B...@k...chip.pl_SPAMU!!!>

> [...]
    > 3. jestem osobą "niezastąpioną" w dużej firmie która jest w trakcie
    > prywatyzacji (uczestnicze w rozmowach z amerykanskim inwestorem)

    A masz ukończone studia? Jesli masz wyzsze wyksztalcenia (nawet zawodowe -
    licencjat, inzynier) byc moze zalapiesz sie na ta ustawe odnosnie
    przeniesienia do rezerwy bez odbywania sluzby wojskowej.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 7. Data: 2002-10-09 09:35:23
    Od: f...@p...onet.pl

    > A masz ukończone studia? Jesli masz wyzsze wyksztalcenia (nawet zawodowe -
    > licencjat, inzynier) byc moze zalapiesz sie na ta ustawe odnosnie
    > przeniesienia do rezerwy bez odbywania sluzby wojskowej.

    wiem o tym rozporządzeniu, ale nie udało mi sie skończyć studiów, skończyłem
    tylko 9 semestrów;(((

  • 8. Data: 2002-10-09 10:11:20
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    paragrafy
    > i zastanawiam sie co by było gdyby próbowali wreczyc mi bilet a ja nie

    Paragrafy sa i to calkiem ostre :(

    > myslę że prezes mógłby coś takiego napisać, duza firma państwowa
    wydzielona z
    > niej spółka zajmuje sie produkcja zbrojeniową,

    Moze byc - jest jakis punkt zaczepienia, reszta to odpowiednio napisane
    podanie (ale nie liczylbym zbytnio, jak ja sie bronilem to od razu na trzech
    frontach a i tak nic nie dalo - pomogl mi przypadek i pewne "nie wazne i nic
    nie znaczace" schorzenie (a tez bylem zdrowy)). Tylko sie streszczaj...

> [...]
    od
    > uzależnienia alkoholowego;)) , czy np wyjazd za granicę? czy wtedy

    Dobrze kombinujesz :), sprawdz strony
    http://www.wku.sacz.com.pl/poborowi.html (com.pl !!! :))) - znana firma no
    nie?)
    http://kuba.garaz.art.pl/alternatywa/choroby.htm
    albo jakies inne (o zagranicy poszukaj i o sluzbie zastepczej (wstrzymuje
    pobor, ale grozi Ci odsluzeniem...)). Co do zdrowia: wystarczy, ze B
    dostaniesz... Ja jestem alergikiem - kichalem, jakies wysypki mialem ale
    nigdy nie chcialo mi sie leczyc ("Phi, to ma byc choroba?"). Dostalem
    oczywiscie A. Odwolalem sie ("kregoslup mnie boli", "dusilem sie wiele
    razy", "jestem psychotyczny"!), zrobili mi spirometrie (wydolnosc oddechowa)
    wyszlo na granicy normy. Pan pneumolog (od pluc) obejrzal wyniki i
    powiedzial: "Nie bede ryzykowal dam panu B12. Za rok jak sie nie pogorszy to
    A bedzie". No to musialo sie pogorszyc, no nie ;)... Moze Tobie tez sie cos
    takiego trafi.

    > niestety poleconym

    Bez komentarza.

    Filip Piotrowski

  • 9. Data: 2002-10-09 10:35:45
    Od: f...@p...onet.pl

    jadąc na spotkanie do wku mam wziąć prośbe (własnie prośbe o odroczenie czy o
    przeniesienie do rezerwy?) prezesa i jakies papiery medyczne, czy te papiery
    nie bedą ich na razie obchodzic a dopiereo będą uwzględnione na komisji
    lekarskiej?

    i jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje - czy bedę mógł nie wziąc tej karty
    powołania tzn czy jesli juz bedą chcieli mi dac to jesli niechcący gdzies wyjde
    i juz sie nie pojawie to spotkają mnie jakies konsenkwencje (pewnie tak;( )
    jesli juz to jakie i jesli ukrywałbym sie do końca roku to w 2003 wpisaliby
    rezerwę?

  • 10. Data: 2002-10-09 12:10:55
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

    > jadąc na spotkanie do wku mam wziąć prośbe (własnie prośbe o odroczenie
    czy o
    > przeniesienie do rezerwy?) prezesa [ciach]

    Kurcze, juz nie pamietam jak to jest bo 2,5 roku temu sie przed wojskiem
    bronilem (przez 14 miesiecy) a teraz nie moge znalezc. Moze skreslili ?
    Poczytaj ustawe o obronnosci i to tak z 10 razy (!) Cala (!!!)
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/woj0109.html

    > [...] i jakies papiery medyczne, czy te papiery
    > nie bedą ich na razie obchodzic a dopiereo będą uwzględnione na komisji
    > lekarskiej?

    Chyba nie, zawsze mozesz dowiezc, WKU nie moze decydowac czy jestes zdolny
    czy nie, musisz najwyzej udowodnic, ze cos Ci dolega.

> [...]
    tak;( )
    > jesli juz to jakie i jesli ukrywałbym sie do końca roku to w 2003

    Co do szczegolow: poszperaj w internecie
    Zasada ogolna: nie podpisuj biletu (!!!). Podpis oznacza zgode na powolanie.
    Przeczytaj kilka razy ustawe - musisz znac swoje prawa. WKU ma juz bardzo
    malo czasu wiec beda Cie probowali "zrobic na szaro". Zadaj komisji
    lekarskiej - to jest najlepsze wyjscie. Jezeli wszystko sie odpowiednio
    poslimaczy to nowy rok sie zacznie jeszcze przed jej koncem. W moim
    przypadku dwie ostatnie komisje trwaly: 4 i 2 miesiace (od podania do
    orzeczenia). BLEFUJ i przeciagaj. Wyczytaj ile masz czasu na zalatwienie
    komisji (2 albo 3 tygodnie). Zrob wszystkie badania i wizyty wczesniej, ale
    dokumenty zloz ostatniego mozliwego dnia. Te dokumenty musza byc
    przeczytane, ocenione i przeslane w odpowiednie miejsca - troche czasu
    minie. Nie spiesz sie z odbiorem orzeczenia - jak sam nie odbierzesz to Ci
    wysla poleconym. Wszystkie awiza odbieraj (!) ostatniego dnia (ale
    odbieraj). Jak juz dostaniesz orzeczenie musi minac 14 dni aby sie
    uprawomocnilo - znowu troche czasu minie. Probuj jak najdluzej przeciagac i
    staraj sie byc ok w swietle prawa (stawiaj sie na czas, polecone odbieraj).
    Pamietaj, liczy sie kazdy dzien.

    Filip Piotrowski