  • 1. Data: 2004-04-02 14:21:24
    Temat: skradziona karta i odpowiedzialnosc banku
    Od: "Michał Mokosa" <m...@w...pl>

    Witam,
    pytalem juz na pl.biznes.banki, ale nic logicznego mi nie odpowiedziano,
    wiec sprobuje i tutaj.

    Jakis czas temu (dwa tygodnie) skradziono mi portfel z
    kompletem dokumentow i kartami platniczymi. Zorientowalem sie po ok 2
    godzinach, zastrzeglem, ale na jedna z nich (Visa Business Clessic)
    zlodzieje zdazyli juz co nieco kupic. Pani w centrum zastrzegania
    powiedziala mi, ze karta byla ubezpieczona, poza tym w zeszlym roku (podobno
    w pazdzierniku) weszla w zycie jakas ustawa, ktora przerzuca na bank
    odpowiedzialnosc za transakcje dokonane przed zastrzezeniem w pelnej ich
    wysokosci, wiec nie mam sie co martwic. W banku (BZWBK) powiedziano mi, ze
    to nie do konca jest tak, ze bank odpowiada do pewnej kwoty, a klient ponosi
    dodatkowo koszt wlasny w wysokosci 150 euro.
    Wczytalem sie w warunki ubezpieczenia (w AIG) i wyszlo mi, ze oni
    odpowiadaja do 150 euro. Tu sprawa
    jest prosta - ubezpieczenie do d..., wiec odszkodowanie symboliczne. Ale
    zalezy mi na wygranej z bankiem - i stad ten post.
    Czy ktos moze wie co to za ustawa i gdzie mozna znalezc jej tresc?
    Ewentualnie moze ktos przechodzil caly ten mlyn i potrafi pomoc?
    Z gory dziekuje.

    Michal Mokosa

  • 2. Data: 2004-04-02 14:42:36
    Temat: Re: skradziona karta i odpowiedzialnosc banku
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Mokosa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > pytalem juz na pl.biznes.banki, ale nic logicznego mi nie odpowiedziano,
    > wiec sprobuje i tutaj.

    Nie pytałeś o konkrety.

    > Czy ktos moze wie co to za ustawa i gdzie mozna znalezc jej tresc?
    > Pozdrawiam
    > Michal Mokosa

    Dz.U. z 2002 r. Nr 169, poz. 1385
    Ustawa z 12 września 2003
    o elektronicznych instrumentach płatniczych

    art 28 - ale lepiej przeczytaj całą

  • 3. Data: 2004-04-02 15:26:15
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Michał Mokosa wrote:
> [...]

    > Wczytalem sie w warunki ubezpieczenia (w AIG) i wyszlo mi, ze oni
    > odpowiadaja do 150 euro. Tu sprawa jest prosta - ubezpieczenie do d...,

    jak oplacales dodatkowe ubezpieczenie z AIG o ono pokrywalo do 150 EUR
    straty powyzej 150 EUR ma pokryc bank zgodnie z ustawą

    O jakie odszkodowanie ci chodzi - karta jest ubezpieczona wiec nie masz sie co
    na bank z gory oburzać

    Jak pytasz drugi raz to mogles spytac precyzyjniej - wychodzi na to że po
    wszystkich odpowiedziach z pl.biznes.banki nie jestes mądrzejszy ani trochę - to
    samo pierwsze pytanie skopiowałes tutaj z tym samym błędem "Clessic" :-)
    *** blad ***