  • 1. Data: 2008-09-15 13:10:28
    Temat: separacja, a rozwod
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    dzien dobry,
    podobno w polskim prawie jest mozliwosc zgloszenia najpierw _formalnie_
    separacji (jak?), by (po roku?) uzyskac bez problemow i niejako
    automatycznie (co-by-to-nie-oznaczlo) rozwod.
    Czy tak jest w istocie?
    Jaka jest procedura?

  • 2. Data: 2008-09-17 13:16:16
    Temat: Re: separacja, a rozwod
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:galmt1$j25$1@news.onet.pl
> [...]
    > separacji (jak?), by (po roku?) uzyskac bez problemow i niejako
    > automatycznie (co-by-to-nie-oznaczlo) rozwod.

    no - troche zaskoczony jestem, ze nikt nie wie :)

  • 3. Data: 2008-09-17 13:27:02
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    1634Racine pisze:

    > no - troche zaskoczony jestem, ze nikt nie wie :)

    Bo wszyscy przytomni ludzie od razu się rozwodzą a nie rozkładają
    rozkładu na dwa etapy :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2008-09-18 08:20:22
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 17 Sep 2008 15:27:02 +0200, Sebcio napisał(a):

    > Bo wszyscy przytomni ludzie od razu się rozwodzą a nie rozkładają
    > rozkładu na dwa etapy :)

    Nie koniecznie.
    Czasami warto skorzystać z instytucji separacji ze względu na np. czas
    postępowania.

  • 5. Data: 2008-09-18 14:36:53
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Herald in news:1j4ytbzp2lrjp.1tmuhocj3mn69$.dlg@40tude.net
    [...]
    > Czasami warto skorzystać z instytucji separacji ze względu na np. czas
    > postępowania.

    no i o to mi chodzilo w root poscie, pytam o szcze-gó-ły. Ktoś z grupy zna
    sie na tym cudzie, czyli co-jak-gdzie?

  • 6. Data: 2008-09-21 09:46:07
    Od: "Tunia" <t...@p...onet.pl>

    > Herald in news:1j4ytbzp2lrjp.1tmuhocj3mn69$.dlg@40tude.net
    > [...]
    >
    > no i o to mi chodzilo w root poscie, pytam o szcze-gó-ły. Ktoś z grupy zna
    > sie na tym cudzie, czyli co-jak-gdzie?

    Z tego co sie orientuje to zadnej "automatycznosci" tu nie ma. Co najwyzej
    chodzi o to, ze w przypadku formalnej separacji, trwajacej odpowiednia
    (ocenne) ilosc czasu, latwiej jest udowodnic "calkowity i trwaly rozklad
    pozycia malzenskiego" konieczny do uzyskania orzeczenia rozwodowego.

    Natomiast co do kwestii szybkosci postepowania to warto zauwazyc, ze z zasady
    w przypadku "niekonfliktowych" rozwodow (tj. zwlaszcza bez orzekania o winie i
    najlepiej jeszcze bez problemow z podizalem majatku czy przyznaniem opieki nad
    dziecmi) orzeczenia zapadaja dosc szybko.

    Tunia

  • 7. Data: 2008-09-22 17:01:52
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tunia in news:5982.000002f3.48d617df@newsgate.onet.pl
    [........]

    > w przypadku formalnej separacji......

    1.
    co to znaczy "formalnej"?
    2.
    nalezy "zglosic" separacje? oswiadczyc, ze jest od tego i tego dnia,
    zgloszeniem rozpoczac "odliczanie" czasu separacji?

    > ...... trwajacej
    > odpowiednia (ocenne) ilosc czasu......

    czyli to jest uznaniowe (dla sadu)?

    >... latwiej jest udowodnic "calkowity i
    > trwaly rozklad pozycia malzenskiego" konieczny do uzyskania orzeczenia
    > rozwodowego.

    wlasnie dlatego pytam. wlasnie dlatego.

    > w przypadku "niekonfliktowych" rozwodow [..............]
    > orzeczenia zapadaja dosc szybko.

    to znaczy?

    dzieki za merytoryczna odp.