  • 1. Data: 2008-09-15 11:53:28
    Temat: odsetki od odsetek???
    Od: "Izek" <d...@o...pl>

    dostałem nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym, sprawy rachunków
    telefonicznych, trudno trzeba płacić i zapłacę, ale czy to jest możliwe, że w
    pozwie i w efekcie w nakazie zapłaty odsetki ustawowe od należności głównej (
    kwot faktur) która jest zasądzana od dnia ich wymagalności do dnia złożenia
    pozwu są już zasądzone na podstawie art 482 paragraf 1 kpc i od nich już są
    naliczane odsetki jak od należności z faktur. Odsetki od odsetek ???

  • 2. Data: 2008-09-15 12:10:47
    Temat: Re: odsetki od odsetek???
    Od: earl <e...@p...fm>

    On 15 Wrz, 13:53, "Izek" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > pozwu są już zasądzone na podstawie art 482 paragraf 1 kpc i od nich już są
    > naliczane odsetki jak od należności z faktur. Odsetki od odsetek ???

    od zasądzonych jak najbardziej, jest data wymagalności [tj. od
    zasądzenia]

  • 3. Data: 2008-09-15 12:19:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 15 Sep 2008 13:53:28 +0200, Izek napisał(a):

    > od dnia ich wymagalności do
    > dnia złożenia pozwu są już zasądzone na podstawie art 482 paragraf 1 kpc
    > i od nich już są naliczane odsetki jak od należności z faktur.

    No wszystko dobrze: zakaz anatocyzmu nie dotyczy sytuacji po wniesieniu
    pozwu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2008-09-15 15:22:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Izek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    Chwila wniesienia pozwu, to jedyny moment, gdy możesz należne już odsetki
    zsumować z kwotą główną i dalsze odsetki liczyć od nich razem.

  • 5. Data: 2008-09-16 05:00:24
    Od: "Jotemwu " <h...@W...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Izek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chwila wniesienia pozwu, to jedyny moment, gdy możesz należne już odsetki
    > zsumować z kwotą główną i dalsze odsetki liczyć od nich razem.

    Ale tak po ludzku mówiąc - czy to normalne liczyć np. odsetki od
    niedopłaconych alimentów sprzed 5 lat metodą: za każdy kolejny miesiąc
    począwszy od listopada 2003 roku, kwota zadłużenia biorąca pod uwagę
    uzbierane niedopłaty i odsetki od odsetek naliczonych za poprzedni miesiąc
    (miesiące)? To są odsetki, od odsetek, od odsetek, od odsetek ... tyle razy
    ile jest miesięcy.

    Który artykuł KPC albo KPA na to zezwala?

    Jest przecież przepis o przedawnianiu się roszczeń alimentacyjnych po 3
    latach. Kiedy, do cholery ma on zastosowanie?

  • 6. Data: 2008-09-16 15:15:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jotemwu " <h...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miesiąc
    > (miesiące)? To są odsetki, od odsetek, od odsetek, od odsetek ... tyle

    Nie, to nie tak. W wypadku alimentów masz możliwość policzenia każdych
    alimentów z odsetkami od terminu, w który miały być zapłacone do dnia
    wniesienia pozwu, a następnie zsumowania całej tej kwoty i podania jej,
    jako kwoty roszczenia z odsetkami od dnia wniesienia pozwu do dnia zapłaty.

    > Który artykuł KPC albo KPA na to zezwala?

    art. 482 kc

    > Jest przecież przepis o przedawnianiu się roszczeń alimentacyjnych po 3
    > latach. Kiedy, do cholery ma on zastosowanie?

    Właśnie wtedy. możesz dochodzić tych alimentów, które się nie przedawniły.