  • 1. Data: 2008-09-15 13:14:24
    Temat: Darmowy wpis na portalu...
    Od: "Tomek Renik" <s...@p...pl>

    Wiadomo, że internet polega na linkowaniu i nie trzeba płacić, ani zgody
    niczyjej na umieszczenie linku do strony na swojej stronie.
    Również na zamieszczenie fragmentu tekstu nie potrzeba zgody.

    Jednak jest jeden portal, który obok darmowego linku do strony wstawił
    znak graficzny ściągnięty z firmowej strony.
    czy można bezkarnie wstawiać loga firm na swoje strony ?
    chyba przynajmniej powinni sie zapytać...

    --
    Tomasz Renik jestem

  • 2. Data: 2008-09-15 13:33:38
    Temat: Re: Darmowy wpis na portalu...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.09.2008 Tomek Renik <s...@p...pl> napisał/a:
    > Wiadomo, że internet polega na linkowaniu i nie trzeba płacić, ani zgody
    > niczyjej na umieszczenie linku do strony na swojej stronie.

    Prawda.

    > Również na zamieszczenie fragmentu tekstu nie potrzeba zgody.

    W przypadku ogólnym - nieprawda.

    > Jednak jest jeden portal, który obok darmowego linku do strony wstawił
    > znak graficzny ściągnięty z firmowej strony.
    > czy można bezkarnie wstawiać loga firm na swoje strony ?

    Nie można.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-09-15 14:11:10
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 15 Sep 2008 21:33:38 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Nie można.

    Zależy jaki jest cel tego działania. W celach informacyjnych (nie
    reklamowych) jak najbardziej można:
    http://www.rp.pl/artykul/56465,70357_O_cudzym_znaku_
    wolno_informowac.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2008-09-15 23:15:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.09.2008 Olgierd <n...@r...org> napisał/a:
    > Zależy jaki jest cel tego działania. W celach informacyjnych (nie
    > reklamowych) jak najbardziej można:
    > http://www.rp.pl/artykul/56465,70357_O_cudzym_znaku_
    wolno_informowac.html

    Nawet autorzy ww. art. niewykluczają odpowiedzialności z tyt. PA, a tu
    nawet nie wiemy czy jest to znak towarowy na który kładą oni nacisk. Ja
    bym przyjął, że jest jak z dowolnym utworem - w przypadku ogólnym nie
    można.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2008-09-15 23:29:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

  • 6. Data: 2008-09-16 06:58:04
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 16 Sep 2008 07:29:13 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > nawet nie wiemy czy jest to znak towarowy na który kładą oni nacisk. Ja
    > bym przyjął, że jest jak z dowolnym utworem - w przypadku ogólnym nie

    No tak, zwiodło mnie nieostre pojęcie 'znaku firmowego'. Ale w przypadku
    znaku towarowego -- można.