  • 1. Data: 2008-09-15 10:14:54
    Temat: Urzad pracy - wymuszony kurs?
    Od: "NOFX" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie, a wlasciwie znajoma.
    A wiec tak. Mieszka obecnie ok 30 km od swojego urzedu pracy, w innym
    powiecie, tutaj niestety nie moze sie zarejestrowac w PUP bo wymagane jest
    zameldowanie.Ostatnio byla w swoim PUP i kobieta jej powiedziala tzn
    probowala zmusic do podjecia kursu ktory odbywal by sie ok 70km od obecnego
    miejsca zamieszkania.Kurs zaproponowany przez PUP ja nie interesuje.Baba
    powiedziala jej ze jak nie zdecyduje sie na ten wlasnie kurs to ja
    wyrejestruja na 3 miesiace.Ostatecznie moze by jezdzila na ten kurs, ale
    podjela teraz nauke jezyka i nie miala by za bardzo czasu.
    Czy jest jakis akt prawny zeby zmuszal do podjecia kursu ??

  • 2. Data: 2008-09-15 11:29:41
    Temat: Re: Urzad pracy - wymuszony kurs?
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "NOFX" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kurs, ale podjela teraz nauke jezyka i nie miala by za bardzo czasu.
    > Czy jest jakis akt prawny zeby zmuszal do podjecia kursu ??

    Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z 2004r
    Art.33 ust.4 pkt. 3 mówi, że można wyrejestrować bezrobotnego na 3 m-ce
    jeżeli odmówi bez uzasadnionej przyczyny podjęcie prac interwencyjnych,
    zatrudnienia, udziału w szkoleniu itd.
    --
    Maluch

  • 3. Data: 2008-09-15 11:39:05
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > kurs, ale podjela teraz nauke jezyka i nie miala by za bardzo czasu.
    > Czy jest jakis akt prawny zeby zmuszal do podjecia kursu ??

    Na zwolnienie niech idzie. Do UZ to chyba nie trzeba na druku jak do ZUS-u.
    Na recepcie napisze, że chora i jak czyta się miejscami, przewidywany czas
    leczenia to dwa lub trzy lata. Podobno w nowej ustawie ma być przewidziany
    tryb tak jak do ZUS-u.
    A po drugie niech powie, że już się uczy i pokaże świstek z kursu języka, to
    może się odczepią.
    --
    Maluch

  • 4. Data: 2008-09-18 23:32:32
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "NOFX" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wyrejestruja na 3 miesiace.Ostatecznie moze by jezdzila na ten kurs, ale
    > podjela teraz nauke jezyka i nie miala by za bardzo czasu.

    Niech jaśnie pani (umyslnie napisałem małymi literami) idzie do pracy, to
    się od niej odczepią.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 5. Data: 2008-09-19 17:42:39
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 19 Wrz, 01:32, "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    wrote:

    > Niech jaśnie pani (umyslnie napisałem małymi literami) idzie do pracy, to
    > się od niej odczepią.

    Ale przeciez nawet nie musi isc do pracy. Wystarszy sie wyrejestrowac
    jako bezrobotny :)
    I po krzyku.

    Pozdrawiam
    Rafal