  • 11. Data: 2007-09-09 18:34:48
    Temat: Re: relacja iTV o pobiciu fotografa w CH Janki
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał
    > Ale zawsze mogą Cię wyprosić, a jak nie wyjdziesz dobrowolnie, to już może
    > być nawet przestępstwo.

    Tak, też o tym pomyślałem. Z tym, że czy to ma zastosowanie do obiektów
    publicznych, otwartych dla nieograniczonej liczby osób? Podobny problem jak
    w temacie, który był na grupie, czy nie zgadzając się z wewnętrznym nakazem
    oddania torby, mogą Cię nie wpuścić (wyprosić) do ogólnie dostępnego sklepu.

  • 12. Data: 2007-09-09 18:40:55
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ktoś chętny na widownię? ;)

    Fak, jakby to było w piątek, to bym przybył na 100 % ...
    Z czwartkiem może być krucho ;/

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 13. Data: 2007-09-09 18:41:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Ale zawsze mogą Cię wyprosić, a jak nie wyjdziesz dobrowolnie, to już
    > może być nawet przestępstwo.

    Primo: nie zrobili tego.
    Secundo: tego też nie mogą zrobić, bo (a) nie są uprawnieni (patrz:
    dyskusje o "selekcji"), a co gorsza (dla nich) (b) teren nie jest ogrodzony.

  • 14. Data: 2007-09-09 18:42:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Mam nadzieję, że narząd słuchu wrócił już powoli do zdrowia.

    Regeneruję się nieźle - nawet zęby, które kiedyś sobie na rowerze
    wybiłem, ładnie mi się replantowały :)

    Ale na wizytę kontrolną i tak na wszelki wypadek pójdę...

  • 15. Data: 2007-09-09 18:45:20
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr [trzykoty] wrote:
> [...]
    > oddania torby, mogą Cię nie wpuścić (wyprosić) do ogólnie dostępnego sklepu.

    MZ mogą żądać opuszczenia przez Ciebie terenu bez żadnej przyczyny
    (skoro w art. 193 osobno jest wdarcie, a osobno nieopuszczenie, to
    oznacza że nieopuszcający się nie wdarł, tylko wszedł za zgodą).
    Ważne jest tylko, żeby dokonała tego osoba uprawniona, i żeby teren był
    ogrodzony, ew. był lokalem lub pomieszczeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 16. Data: 2007-09-09 18:52:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Ważne jest tylko, żeby dokonała tego osoba uprawniona, i żeby teren był
    > ogrodzony, ew. był lokalem lub pomieszczeniem.

    Pytanie tylko, kto jest "osobą uprawnioną" w takiej sytuacji?

    Na pewno nie ochroniarze, bo ich zadaniem jest tylko pilnowanie
    porządku, a nie wydawanie/egzekwowanie bezsensownych rozkazów.

  • 17. Data: 2007-09-09 18:55:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał
    > Ważne jest tylko, żeby dokonała tego osoba uprawniona, i żeby teren był
    > ogrodzony, ew. był lokalem lub pomieszczeniem.

    Właśnie, parkingi przed sklepami się nie łapią chyba.

  • 18. Data: 2007-09-09 18:57:52
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Primo: nie zrobili tego.
    > Secundo: tego też nie mogą zrobić, bo (a) nie są uprawnieni (patrz:
    > dyskusje o "selekcji"), a co gorsza (dla nich) (b) teren nie jest ogrodzony.

    Odnośnie a), to tego nie wiesz. Być może właściciel ich uprawnił. Tyle
    że b) załatwia sprawę -- na nieogrodzonym terenie możesz przebywać. O
    ile to nie jest pastwisko :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 19. Data: 2007-09-09 19:00:06
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Pytanie tylko, kto jest "osobą uprawnioną" w takiej sytuacji?
    >
    > Na pewno nie ochroniarze, bo ich zadaniem jest tylko pilnowanie
    > porządku, a nie wydawanie/egzekwowanie bezsensownych rozkazów.

    Ich zadaniem jest to, co im każe zlecający ochronę, oczywiście w
    granicach prawa.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 20. Data: 2007-09-09 19:03:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > Pytanie tylko, kto jest "osobą uprawnioną" w takiej sytuacji?
    >
    > Na pewno nie ochroniarze, bo ich zadaniem jest tylko pilnowanie
    > porządku, a nie wydawanie/egzekwowanie bezsensownych rozkazów.

    Zakładają, że w ogóle takie żądanie ma sens (a nie jestem przekonany), to
    czemu ochroniarze nie? Przecież mogliby być do tego upoważnieni przez
    właściciela/zarządcę.