  • 1. Data: 2007-09-09 15:14:26
    Temat: Jak samemu sie ubezpieczyc w pracy?
    Od: "konrad" <k...@a...pl>

    witam,
    mam pytanie jak w temacie: dostalem prace, ale poki co tylko na umowe o
    dzielo. Tymczasowo, do momentu kiedy dostane normalny etat wypadaloby, zebym
    sie ubezpieczyl. Pracodawca da mi odpowiednio wieksze pieniadze,tylko sam po
    prostu musze to zalatwic i sie ubezpieczyc. A nie bardzo orientuje sie co i
    jak. Dlatego bede wdzieczny za pomoc. Co powinienem zrobic? Powinienem
    zalatwic sobie dwie rzeczy - ubezpieczenie zdrowotne oraz ZUS, czy tak? I
    gdzie sie sie w tej sprawie zglosic? Ile to bedzie kosztowalo?

    Dziekuje z gory za pomoc,
    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 2. Data: 2007-09-10 00:22:49
    Temat: Re: Jak samemu sie ubezpieczyc w pracy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    konrad wrote:
    > witam,
    > mam pytanie jak w temacie: dostalem prace, ale poki co tylko na umowe o
    > dzielo.

    To nie dostałeś żadnej pracy, tylko dzieło do wykonania.

> [...]
    > jak. Dlatego bede wdzieczny za pomoc. Co powinienem zrobic? Powinienem
    > zalatwic sobie dwie rzeczy - ubezpieczenie zdrowotne oraz ZUS, czy tak? I

    Od ubezpieczeń zdrowotnych jest NFZ. Łupią straszliwie - coś koło
    200-300zł miesięcznie i jeszcze "coś na początek" (jeśli miałeś przerwę
    w ubezpieczeniu). Bardziej Ci się opłaci odłożyć te pieniądze na konto.

    A w razie czego, skoro cała "impreza" ma charakter etatu, możesz się
    zwrócić do sądu pracy o ustanowienie stosunku pracy - albo zasugerować
    "pracodawcy", że bardziej mu się opłaci zasponsorować leczenie ;)

    > gdzie sie sie w tej sprawie zglosic? Ile to bedzie kosztowalo?

    ZUS? A po kiego grzyba? Już lepiej daj te pieniądze mi ;->