  • 21. Data: 2007-09-09 19:24:12
    Temat: Re: relacja iTV o pobiciu fotografa w CH Janki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Zakładają, że w ogóle takie żądanie ma sens (a nie jestem przekonany), to
    > czemu ochroniarze nie? Przecież mogliby być do tego upoważnieni przez
    > właściciela/zarządcę.

    Ale właściciel/zarządca nie ma uprawnień o decydowaniu o tym, kto może
    lub nie odwiedzać znajdujące się na jego terenie sklepy czy np. kina.

    Przez analogię: zapraszasz do siebie do mieszkania znajomą. Powiedzmy,
    że prezes spółdzielni mieszkaniowej nie lubi tej osoby i chce tej osobie
    uniemożliwić wejście na teren "jego" spółdzielni. Ma takie prawo?

  • 22. Data: 2007-09-09 19:25:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Odnośnie a), to tego nie wiesz. Być może właściciel ich uprawnił.

    Nie mógł. Nie ma takiej możliwości.

  • 23. Data: 2007-09-09 19:46:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
> [...]
    > że prezes spółdzielni mieszkaniowej nie lubi tej osoby i chce tej osobie
    > uniemożliwić wejście na teren "jego" spółdzielni. Ma takie prawo?

    Nie mówię konkretnie o tej sytuacji, gdzie jest wiele sklepów i nadzędny
    właściciel hali itd. W sytuacji gdzie mamy powiedzmy jeden obiekt, budynek i
    jednego właściciela i wynajętą przez nią ochronę. Przecież jeśli będzie
    chciał może ich upoważnić.

  • 24. Data: 2007-09-09 19:55:53
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale właściciel/zarządca nie ma uprawnień o decydowaniu o tym, kto może
    > lub nie odwiedzać znajdujące się na jego terenie sklepy czy np. kina.

    Jeżeli sklep jest jego, to może wyprosić. Jeżeli sklep jest w wynajętym
    pomieszczeniu, to o ile najemca z wynajmującym się nie umówili inaczej,
    uprawnienie to przechodzi na najemcę. W przypadku np. galerii handlowej
    prowadziłoby to do sytuacji w której właściciel może wypraszać z części
    nazwijmy to wspólnej, a z pomieszczeń wynajętych już nie, dlatego sądzę
    że umowa najmu takie rzeczy powinna regulować (np. upoważnić jedną firmę
    ochroniarską).

    > Przez analogię: zapraszasz do siebie do mieszkania znajomą. Powiedzmy,
    > że prezes spółdzielni mieszkaniowej nie lubi tej osoby i chce tej osobie
    > uniemożliwić wejście na teren "jego" spółdzielni. Ma takie prawo?

    Nie ma. Za to Ty masz. Nie zmienia to faktu, że zawsze osoba taka jest,
    a zatem może ochronę upoważnić.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 25. Data: 2007-09-09 19:57:31
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie mógł. Nie ma takiej możliwości.

    Bo? Co albo kto mu zabroni?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 26. Data: 2007-09-09 20:00:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] wrote:

> [...]
    > jednego właściciela i wynajętą przez nią ochronę. Przecież jeśli będzie

    Nie może. Ukrywanie towarów przed klientem a także odmowa sprzedaży są
    ustawowo zabronione. Podobnie nie wolno utrudniać zapoznania się z
    ofertą czy porównania ofert.

  • 27. Data: 2007-09-09 20:04:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Bo? Co albo kto mu zabroni?

    Prawo.

  • 28. Data: 2007-09-09 20:08:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Jeżeli sklep jest jego, to może wyprosić. Jeżeli sklep jest w wynajętym
    > pomieszczeniu, to o ile najemca z wynajmującym się nie umówili inaczej,
    > uprawnienie to przechodzi na najemcę. W przypadku np. galerii handlowej

    Nie jest to legalne. Patrz: wątki o "selekcji" itepe.

    > prowadziłoby to do sytuacji w której właściciel może wypraszać z części
    > nazwijmy to wspólnej, a z pomieszczeń wynajętych już nie, dlatego sądzę

    Nie może, bo - pomijając powyższe - w ten sposób uniemożliwiałby
    dotarcie do poszczególnych sklepów.

    > że umowa najmu takie rzeczy powinna regulować (np. upoważnić jedną firmę
    > ochroniarską).

    > Nie ma. Za to Ty masz. Nie zmienia to faktu, że zawsze osoba taka jest,
    > a zatem może ochronę upoważnić.

    Nie zawsze. Sklep w godzinach otwarcia jest obiektem publicznie
    dostępnym. Patrz: Art. 543 KC: oferta to wystawienie *na* *widok*
    *publiczny* w miejscu sprzedaży. Skoro widok jest publiczny, to miejsce
    sprzedaży musi być publicznie dostępne.

  • 29. Data: 2007-09-09 20:09:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    > Nie może. Ukrywanie towarów przed klientem a także odmowa sprzedaży są
    > ustawowo zabronione.

    Odmówić sprzedaży nie może, to fakt. Ale czy to ma się do nie wpuszczenia? A
    np. zamknąć sklepu o 18 też by nie mógł i ludzi nie wpuścić, bo przecież
    odmówiłby sprzedaży.

  • 30. Data: 2007-09-09 21:08:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    >
    > Odmówić sprzedaży nie może, to fakt. Ale czy to ma się do nie wpuszczenia? A

    Bo to odmowa umożliwienia zapoznania się z ofertą oraz skorzystania z
    niej. Nie wolno.

    > np. zamknąć sklepu o 18 też by nie mógł i ludzi nie wpuścić, bo przecież
    > odmówiłby sprzedaży.

    Co innego godziny pracy, a co innego selekcja wg. własnego widzimisię.

    Jak towaru zabraknie, to też nie będzie mógł go sprzedać.