  • 11. Data: 2004-02-19 11:33:20
    Temat: Re: rekojmia - czy w danej sytuacji obowiazuje ?
    Od: "Rocky" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    news:hs8dg1-e9t.ln1@ziutka.router...

    > Aj, przepraszam ze sie osmielilem. Juz sie nie powtorzy.

    hej. a tak wracajac do watku to mam jakis obowiazek rekompensaty czy nie ??
    :))
    bo rozumiem ze KC mnie nie obowiazuje w tym przypadku bo nie byla to
    sprzedaz
    przez firme.
    wiec co dalej ?? czy takie sprawy zalatwia sie "prywatnie" czy sa na to
    ajkies przepisy ??

    pozdr,
    Rocky

  • 12. Data: 2004-02-19 12:22:18
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <1...@g...onyx.pl>, Rocky wrote:
> [...]
    >:))
    > bo rozumiem ze KC mnie nie obowiazuje w tym przypadku bo nie byla to

    Dokładnie na odwrót :) KC cię jak najbardziej tu obowiązuje.

    > wiec co dalej ?? czy takie sprawy zalatwia sie "prywatnie" czy sa na to
    > ajkies przepisy ??

    No jeśli możesz to najlepiej prywatnie, a jeśli się nie dogadacie to sąd.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2004-02-19 15:59:37
    Od: "freni " <f...@g...pl>

    Marcin Debowski <a...@n...net> napisał(a):

    > Aj, przepraszam ze sie osmielilem. Juz sie nie powtorzy.

    nie musisz przepraszać.
    Jacek Placek zwrócił mi już uwagę, że czegoś tam
    nie doczytałam. No a Ty dołożyłeś to samo, tylko swoje.Przecież z postu do
    którego Cie odesłałam chyba wynikało, że się zreflektowałam.. Co ta palestra
    taka drażliwa?

    freni

  • 14. Data: 2004-02-19 23:13:01
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c12mh9$i5j$1@inews.gazeta.pl>, freni wrote:
    > konsumentem
    > nie musisz przepraszać.

    Dzieki o Efendii. Powiedzenie o ironii kopiacej w d... rozumiem tez nie
    znasz.

    > Jacek Placek zwrócił mi już uwagę, że czegoś tam
    > nie doczytałam. No a Ty dołożyłeś to samo, tylko swoje.Przecież z postu do

    A przyszlo ci do glowy ze moglem go dostac pozniej?

    > którego Cie odesłałam chyba wynikało, że się zreflektowałam.. Co ta palestra
    > taka drażliwa?

    Ani palestra ani drazliwa. Zwyczajnie, zachowujesz sie z lekka, nazwijmy
    to eufemistycznie, tak sobie.

    PS. Prosze, nie zmieniaj juz formy adresu e-mail.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2004-02-20 15:07:42
    Od: "freni " <f...@g...pl>

    > Dzieki o Efendii.

    jescze tylko dodaj, że jesteś moim kejtrem i będzie wszystko gucio "comme il
    feau"

    > Powiedzenie o ironii kopiacej w d... rozumiem tez nie
    > znasz.

    to kto właściwie kogo kopnął?

    > A przyszlo ci do glowy ze moglem go dostac pozniej?

    nie, ponieważ Twój post pojawił się znacznie później niż Jacka Placka.

    > Ani palestra ani drazliwa.

    he!he! A ja już chciałam prosić o najniższy wymiar kary za obrazę "sądu"

    > Zwyczajnie, zachowujesz sie z lekka, nazwijmy
    > to eufemistycznie, tak sobie.

    nie potrafisz nazwać rzeczy po imieniu? Po co te eufemizmy?

    > PS. Prosze, nie zmieniaj juz formy adresu e-mail.

    nigdy tego nie robiłam i nie wiem po co miałabym to robić.
    A może chodzi Ci o to, że ten post trafił do Twojej skrzynki.
    Nie przyszło Ci do głowy, że wysyłając post z Outlooka
    zdarzają się takie pomyłki, że zamiast na "odpowiedz grupie" kliknie się
    na "odpowiedz nadawcy" i nie ma odwrotu, chociażby się bardzo chciało?

    freni

  • 16. Data: 2004-02-20 20:07:24
    Od: "Jacek Placek" <j...@g...pl>

    KC obowiazuje oczywiscie.

    > kupujacym byl znajomy, wzial towar prawie miesiac temu (dokladnie minelo 26
    dni kalendarzowych, 18 roboczych)

    Kupujacy ma obowiazek zawiadomic o wadzie w ciagu miesiaca od jej wykrycia

    > przy sprzedazy nie sprawdzil dzialania urzadzenia (nie bylo technicznych
    mozliwosci)
    > w momencie sprzedazy urzadzenia bylo ono sprawne (korzystalem z niego
    wczesniej)

    a zatem przyznajesz, ze wada nie powstala pozniej, wiec nie ma problemow
    dowodowych (nie ma sporu co do tego)

    > mam pytanie czy obowiazuje mnie po takim czasie jakas rekojmia, czy
    zobowiazanie do zwrotu pieniedzy

    Art. 560 § 1 Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić
    albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić,
    jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad
    albo niezwłocznie wady usunie (...)
    § 2 Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej,
    strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów
    o odstąpieniu od umowy wzajemnej.
    § 3 Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej,
    obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej
    od wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących
    wad.
    § 4 Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym
    koszty, jakie poniósł kupujący.

    JP