    From: "Jacek Placek" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rekojmia - czy w danej sytuacji obowiazuje ?
    Date: Fri, 20 Feb 2004 20:07:24 +0000 (UTC)

    KC obowiazuje oczywiscie.

    > kupujacym byl znajomy, wzial towar prawie miesiac temu (dokladnie minelo 26
    dni kalendarzowych, 18 roboczych)

    Kupujacy ma obowiazek zawiadomic o wadzie w ciagu miesiaca od jej wykrycia

    > przy sprzedazy nie sprawdzil dzialania urzadzenia (nie bylo technicznych
    mozliwosci)
    > w momencie sprzedazy urzadzenia bylo ono sprawne (korzystalem z niego
    wczesniej)

    a zatem przyznajesz, ze wada nie powstala pozniej, wiec nie ma problemow
    dowodowych (nie ma sporu co do tego)

    > mam pytanie czy obowiazuje mnie po takim czasie jakas rekojmia, czy
    zobowiazanie do zwrotu pieniedzy

    Art. 560 § 1 Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić
    albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić,
    jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad
    albo niezwłocznie wady usunie (...)
    § 2 Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej,
    strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów
    o odstąpieniu od umowy wzajemnej.
    § 3 Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej,
    obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej
    od wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących
    wad.
    § 4 Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym
    koszty, jakie poniósł kupujący.

    JP