  • 1. Data: 2004-04-24 09:31:28
    Temat: rękojmia
    Od: "Kuba W" <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy na podstawie art. 556 par.1 KC mogę domagać się zwrotu pieniążków za
    niesprawny rower (nie nadający się do użytku)?
    Model ten dalej jest sprzedawany (sprzedawca napewno będzie proponował
    zamianę na sprawny) ale nie w tym kolorze jakim jest model kupiony - a inne
    mi nie pasują.
    Sprawa dotyczy dużego marketu.
    Pozdrawiam Kuba W.

  • 2. Data: 2004-04-24 12:40:27
    Temat: Re: rękojmia
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Kuba W wrote:
> [...]
    > zamianę na sprawny) ale nie w tym kolorze jakim jest model kupiony - a inne

    Rower - więc pewnie jesteś konsumentem. Przepisy o rękojmi nie mają
    zastosowania, powinieneś zapoznać się z ustawą o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej.

    KG

  • 3. Data: 2004-04-24 21:32:26
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Kuba W wrote:

> [...]
    > zamianę na sprawny) ale nie w tym kolorze jakim jest model kupiony - a inne

    Na podstawie przepisów o niezgodności towaru z umową. Generalnie możesz
    żądać zwrotu pieniedzy pod warunkiem że sklep nie bedzie w stanie ci dać
    nowego w 14 dni bodajże.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 4. Data: 2004-04-25 02:53:42
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    sebol wrote:
    > Na podstawie przepisów o niezgodności towaru z umową. Generalnie możesz
    > żądać zwrotu pieniedzy pod warunkiem że sklep nie bedzie w stanie ci dać
    > nowego

    jeszcze naprawa

    > w 14 dni bodajże.

    w odpowiednim terminie

    KG

  • 5. Data: 2004-04-25 09:37:04
    Od: "Kuba W" <w...@p...onet.pl>

    Dzięki za rady!

    Sklep miło mnie zaskoczył i bez problemów zwrócił pieniążki 8-)

    Jednak muszę stwierdzić że "ustawa o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej" prawie uniemożliwia w/w procedurę
    i wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy...

    Pozrawiam Kuba W.

  • 6. Data: 2004-04-25 10:40:51
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Kuba W wrote:
    > Jednak muszę stwierdzić że "ustawa o szczególnych warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej" prawie uniemożliwia w/w procedurę
    > i wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy...

    No cóż, jak się tłumaczy dyrektywę nie rozumiejąc o co w niej chodzi to
    mamy taki efekt...

    KG

  • 7. Data: 2004-04-25 17:37:59
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    > No cóż, jak się tłumaczy dyrektywę nie rozumiejąc o co w niej chodzi to
    > mamy taki efekt...

    podwazasz autorytet Profesor Letowskiej??
    p.
    W,

  • 8. Data: 2004-04-25 17:43:31
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    wirtualna wrote:
    > podwazasz autorytet Profesor Letowskiej??

    A jaki to ma związek?

    KG