  • 1. Data: 2004-04-24 09:18:19
    Temat: koszt wpisu do księgi wieczystej
    Od: " " <m...@g...pl>

    Witam
    Odziedziczylam mieszkanie własnościowe w Warszawie, na które założona jest
    księga wieczysta. Wartość mieszkania to 120 tys. PLN.
    Pytanie moje brzmi: ile kosztuje wpis do takiej księgi?
    Czy jest to jakaś stała opłata, czy koszt takiego wpisu uzależniony jest od
    wartości mieszkania?

  • 2. Data: 2004-04-24 15:15:17
    Temat: Re: koszt wpisu do księgi wieczystej
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > Pytanie moje brzmi: ile kosztuje wpis do takiej księgi?

    Nie wiem, czy to mieszkanie własnościowe spółdzielcze.
    W przypadku prawa własności nieruchomości koszt wynosi:1520zł - czyli jedna
    piąta wpisu sądowego stosunkowego plus 40zł - czyli wpis stały od wniosku o
    założenie księgi wieczystej.
    W przypadku własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego koszt
    wynosi: 380zł - czyli jedna dwudziesta wpisu sądowego stosunkowego plus
    stałe 40zł
    pozdrawiam
    Kaliope

  • 3. Data: 2004-04-24 19:49:19
    Od: "malkowidz" <m...@g...pl>

    serdeczne dzięki za odpowiedź.
    niestety będę musiała zapłacić tę pierwszą kwotę, grrrrr.......

    pozdrawiam