  • 1. Data: 2004-04-23 22:51:02
    Temat: oskarzyciel posilkowy + wniosek o ukaranie (KW)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Jako że mam wątpliwy zaszczyt ;) być oskarżycielem posiłkowym w sprawie
    z KW (furiatka awantury urządza i wyzywa) mam parę pytań.

    Mniej-więcej się orientuję, że mogę jej (jak się wreszcie łaskawie
    stawi) zadawać pytania, mogę też powoływać świadków. Co jeszcze? Czy np.
    - jeśli kobieta ewidentnie zachowuje się, jakby miała nieco nierówno pod
    sufitem - mogę wnioskować o poddanie jej badaniom psychiatrycznym? Albo
    np. o przeprowadzenie wywiadu środowiskowego w celu wykazania, że
    regularnie naprzykrza się większej liczbie osób?

    Nic pilnego - termin jest dopiero w połowie lipca - ale jakby ktoś coś
    mógł powiedzieć, to chętnie wysłucham.

    Jeśli byłoby możliwe przyjrzenie się jakiejś podobnej sprawie - to też
    bym chętnie reflektował :)

    Dodatkowe pytanie: póki co baba się ani razu nie stawiła. Ja zostałem
    przesłuchany póki co tylko jako świadek. I teraz pytanie - pod koniec
    ostatniego posiedzenia sędzia powiedziała do protokołu coś takiego:
    "wysłać do [imię i nazwisko obwinionej] wniosek o ukaranie". Czy może
    chodzi o ukaranie babsztyla za olewanie sądu? Czy może (wielkie
    nadzieje) wyrok zaoczny?

  • 2. Data: 2004-04-24 06:43:11
    Temat: Re: oskarzyciel posilkowy + wniosek o ukaranie (KW)
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    > "wysłać do [imię i nazwisko obwinionej] wniosek o ukaranie". Czy może
    > chodzi o ukaranie babsztyla za olewanie sądu?

    Nie, prawdopodobnie nie odebrała jeszcze wniosku o ukaranie, który
    trzeba jej doręczyć.

    > Czy może (wielkie nadzieje) wyrok zaoczny?

    Jak odbierze...
    Była próba doręczenia przez policję?

    KG

  • 3. Data: 2004-04-24 10:20:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > Jak odbierze...
    > Była próba doręczenia przez policję?

    O ile mi wiadomo jeszcze nie.

    Tylko polecone, które ma w nosie.

    Uważa się (wraz z mężem) za alfę i omegę, uprawnioną m.in. do włażenia
    ludziom na siłę do mieszkania (tamta sprawa niestety 'się rypła' z
    powodu małego haczyku formalnego - mój mały błąd po pierwszym umoreniu -
    cholerne terminy...).

  • 4. Data: 2004-04-25 10:58:21
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    > - jeśli kobieta ewidentnie zachowuje się, jakby miała nieco nierówno pod
    > sufitem - mogę wnioskować o poddanie jej badaniom psychiatrycznym?

    Wniosek składać możesz (tak jak inne wnioski dowodowe), ale pomijając to
    czy zostanie uwzględniony, zastanów się czy chodzi Ci o jej ukaranie -
    bo może się skończyć umorzeniem.

    > Albo
    > np. o przeprowadzenie wywiadu środowiskowego w celu wykazania, że
    > regularnie naprzykrza się większej liczbie osób?

    Zdaje się że w wykroczeniach nie ma wywiadu środowiskowego.

    KG

  • 5. Data: 2004-04-25 13:21:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > Wniosek składać możesz (tak jak inne wnioski dowodowe), ale pomijając to
    > czy zostanie uwzględniony, zastanów się czy chodzi Ci o jej ukaranie -
    > bo może się skończyć umorzeniem.

    Cóż, ukaranie można rozumieć na wiele sposobów :)

    Pytanie dodatkowe: jak wygląda powoływanie na świadków osób
    niepełnoletnich? Regularnie (i hałaśliwie) czepia się też mających pod
    moim mieszkaniem harcerzy (ona mieszka nade mną, jakby co).

  • 6. Data: 2004-04-25 14:12:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Cóż, ukaranie można rozumieć na wiele sposobów :)

    można...

    > Pytanie dodatkowe: jak wygląda powoływanie na świadków osób
    > niepełnoletnich?

    Tak jak każdego innego świadka, poniżej 17 lat nie składają przyrzeczenia.

    KG