  • 1. Data: 2002-03-20 07:30:54
    Temat: reklamacja okapu - pomożcie
    Od: "TomekS" <t...@p...com>

    Witam
    Opiszę moją sprawę:
    Wczoraj (!!!) kupiłem okap Amiki, wyspowy za ponad 2500PLN. Przywieziono mi
    go do domu. to bydlę waży 38 kg i ma dość duże wymiary... Wyjąłem go z pudła
    i położyłem na szybie (hartowana, waży z 15 kg...). Pod spód włożyłem
    "styropiany", a właściwie pianki, coby nie leżał na twardym. Pod spodem była
    jeszcze tektura.
    Zacząłem szukać instrukcji, a że nie było nigdzie, zadzwoniłem do
    sprzedawcy. Powiedział, że zazwyczaj bywa "w srodku" i powiedział jak się
    dostać. Uniosłem okap, postawiłem na krawędzi (wszystko na piankach...)
    znalazłem instrukcję i zamknąłęm okap. Położyłem

    Odszedłem 1 m i.... szyba strzeliła i rozsypała się w drobny
    mak....!!!!!!!!!!

    Pytanie moje jest takie: jak rozmawiać z serwisem, żeby uznano mi naprawę
    gwarancyjną?
    Karta gw. mówi tak: " gwarancją nie są obięte szklane części sprzętu oraz
    zewnętrzne elementy z tworzyw sztucznych, jeżeli uszkodzenie następiło z
    przyczyn leżąych po stronie użytkownika". Czy ja mam udowadniać że to nie z
    mojej winy, czy też oni muszą mi udowodnić, że to ja zawiniłem? Sądzę, że u
    mnie okap był traktowany najlepiej od czasu jedo wyprodukowania. Z pewnością
    był narażony na większe wstrząsy i wibracje w transporcie niż u mnie. Poza
    tym nikt normalny nie rzuca okapem za 2500 (ludzie mają tańsze
    samochody..... a ja nie jestem bogaczem, wypruwałem flaki żeby go kupić)

    Spodziewam się, że serwis będzie chciał zwalić wszystko na mnie. Do kogo
    mogę się odwołać? Jak rozmawiać?

    Dodam, że sytuacja miała miejsce wczoraj o 17.45, więc serwisy były już
    nieczynne. Na wszelki wypadek nawet nie zamiotłem szkła, które się rozsypało
    i nie dotykałem okapu.

    A jeszcze jedno - po fakcie mogłem przeczytać instrukcję obsługi i montażu.
    Słowa nie ma o tym, że nie wolno kłaść okapu na szybie. Poza tym - nie
    dałoby się tego warunku spełnić, bo instrukcja była w środku okapu, a nie na
    zewnątrz, tak więc musiałem okap wyjąć by się do instrukcji dostać....

    pomocy, bo ta szyba kosztuje ze 2000,-PLN - najdroższa część okapu.

  • 2. Data: 2002-03-20 08:13:52
    Temat: Re: reklamacja okapu - pomożcie
    Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > Witam
    > Opiszę moją sprawę:
    > Wczoraj (!!!) kupiłem okap Amiki, wyspowy za ponad 2500PLN.

    Chcialbym zobaczyc ten okapnki jakas dokumentacje :)) moze jakis url ktos mi
    da albo moze poda wlasciciel tego juz zlomu dokladna nazwe ?

    AJA

  • 3. Data: 2002-03-20 09:02:00
    Od: "TomekS" <t...@p...com>

    Użytkownik "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl> napisał w
    wiadomości news:3c98446e@news.vogel.pl...

    > Chcialbym zobaczyc ten okapnki jakas dokumentacje :)) moze jakis url ktos
    mi
    > da albo moze poda wlasciciel tego juz zlomu dokladna nazwe ?

    bardzo proszę:
    http://www.amica.com.pl/prods.php?pID=OWB%209143I&cI
    D=26
    tylko nie widzę tu nic do śmiechu...
    Co do okapów - wszystkie szyby do okapów produkowane są w jednym miejscu we
    Włoszech, tak więc jeżeli kupujesz inny okap z szybą może cię spotkać ta
    sama "przyjemność"

    TS

  • 4. Data: 2002-03-20 09:56:58
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TomekS" napisał w wiadomości:
    > Witam
    > Opiszę moją sprawę:
    > Wczoraj (!!!) kupiłem okap Amiki, wyspowy za ponad 2500PLN.
    [...]
> [...]
    > zewnętrzne elementy z tworzyw sztucznych, jeżeli uszkodzenie następiło z
    > przyczyn leżąych po stronie użytkownika".

    Współczuję tym bardziej że cena tego okapu jest dość wysoka. W tym przypadku
    uszkodzenie jest typowo mechaniczne i to niestety ty się do tego
    przyczyniłeś i ciężko będzie cokolwiek uzyskać ze strony serwisu. Okap jest
    urządzeniem które powinno wisieć a nie leżeć i to może być argumentem że
    było użytkowane nie zgodnie z jego przeznaczeniem. W/g mnie szanse na
    naprawienie tego w ramach gwarancji są równe 0.

    Serwiz

  • 5. Data: 2002-03-20 10:07:22
    Od: "TomekS" <t...@p...com>

> [...]
    > było użytkowane nie zgodnie z jego przeznaczeniem. W/g mnie szanse na
    > naprawienie tego w ramach gwarancji są równe 0.

    Widzisz, ja próbowałem go _jedynie_ wyjąć z pudła. Po dostaniu się do
    instrukcji mógłbym przeczytać jak go przechowywać. ALE tam nie ma ani słowa
    o tym jak powinien być przechowany do czasu montażu. A zgodzisz się, że od
    wyjęcia do założenia mija jakiś czas? PRzez ten czas nikt nie będzie 30 kg
    trzymał w ręku - tym bardziej za co będzie trzymał.

    Ale powiem tak - jestem po rozmowie z Kierowniczką Serwisu Amiki we
    Wronkach. Sympatyczna kobieta i dość salomonowe rozwiązanie: Oni dają szybę,
    którą na szczęście mają na stanie, ja płacę za wymianę. Przyjedzie serwis
    producenta i wymieni. Do tego jeszcze podmontuje go od razu do sufitu, bo ja
    się boję go dotykać...

    I tu MUSZE pochwalić Amikę :-)

    wiecie - kamień spadł mi z serca......

    Oby tylko tak to się skończyło ;-)

  • 6. Data: 2002-03-20 10:20:38
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik TomekS <t...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a79n0e$qe7$...@n...tpi.pl...

    > I tu MUSZE pochwalić Amikę :-)

    Moglbys napisac co to za okap. Bo cena jest niemala.

    Karol

  • 7. Data: 2002-03-20 10:35:54
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Karol <a...@b...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a79nni$3ka$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik TomekS <t...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:a79n0e$qe7$...@n...tpi.pl...

    > Moglbys napisac co to za okap. Bo cena jest niemala.

    Juz znalazlem.

    Dla mnie szok :-)

    Karol

  • 8. Data: 2002-03-20 11:08:00
    Od: "TomekS" <t...@p...com>

    > Juz znalazlem.
    >
    > Dla mnie szok :-)

    Jeżeli chodzi o cenę? To najtańszy okap _wyspowy_ w Polsce. Okapy
    przyścienne są o wiele tańsze. Niestety, wymyśliłem sobie, że kuchnia będzie
    stała na środku pomieszczenia, w związku z czym okap _tylko_ wyspowy, albo
    wcale. Kuchnię mam już jakiś czas, a na okap zebrałem teraz, bo doszedłem do
    wniosku, że kuchnia bez tego okapu wygląda na lekko "niedokończoną".

    Nie jestem fanem rzeczy drogich czy najlepszych, ale po prostu zmusiła mnie
    do zakupu wyższa konieczność :-)

    Jak ktoś chce to mogę podesłać zdjątko kuchni - nic szczególnego. Po meblach
    to najdroższe urządzenie w domu :-)))

    TS

  • 9. Data: 2002-03-20 15:27:54
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

> [...]
    > producenta i wymieni. Do tego jeszcze podmontuje go od razu do sufitu, bo

    No to rewelacja. Ile bedzie cię kosztować wymiana tej szyby? Powiny być
    ostrzeżenia na opakowaniu jak i na samym urządzeniu tak jak np. na
    kuchenkach "nie przenosić za uchwyt" co by zaoszczędziło wiele takich
    niespodzianek.

    Serwiz

  • 10. Data: 2002-03-20 18:38:22
    Od: "bud" <v...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ostrzeżenia na opakowaniu jak i na samym urządzeniu tak jak np. na
    > kuchenkach "nie przenosić za uchwyt" co by zaoszczędziło wiele takich

    Ja urządzenia domowe pow. 1000 PLN kupuje zawsze z wniesieniem, montażem, itp.

    mat