  • 1. Data: 2002-03-20 07:56:15
    Temat: Zwolnienie
    Od: "Kmieciu" <g...@p...com>

    Witam Szanownych grupowiczów
    Mam następujące pytanko:
    Załóżmy taką sytuacje.
    Pracownik ma umowe na czas nieokreślony.
    dnia xx dostaje wypowiedzenie. Tego dnia podpisał się na liście obecności.
    Czy w przypadku kiedy następnego dnia przyniesie zwolnienie ze wsteczną datą
    (od dnia xx) to czy pracodawca ma prawo go zwolnić?
    Z góry dziękuje za odpowiedź.

  • 2. Data: 2002-03-20 09:26:52
    Temat: Re: Zwolnienie
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Kmieciu" <g...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    datą
    > (od dnia xx) to czy pracodawca ma prawo go zwolnić?

    Kwestię tą reguluje art. 41 KP stwierdzając:
    "Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę w czasie urlopu pracownika,
    a także w czasie innej usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy,
    jeżeli nie upłynął jeszcze okres uprawniający do rozwiązania umowy o pracę
    bez wypowiedzenia"

    Jest jednak świetna Uchwała Pełnego Składu Izby SN(!), która załatwia Twoją
    sprawę:

    Wypowiedzenie umowy o pracę pracownikowi, który świadczył pracę, a następnie
    wykazał, że w dniu wypowiedzenia był niezdolny do pracy z powodu choroby,
    nie narusza art. 41 kp.(z dnia 11 marca 1993 r., I PZP 68/92, OSNCP 1993/9
    poz. 140).

    Zwracam jednak uwagę, że orzeczenie mówi o "świadczeniu pracy" a nie o
    stawieniu się do pracy. Zatem jeśli np. pracownik "zasłabł" po podpisaniu
    listy obecności i udał się do lekarza to sprawa się komplikuje. Trzeba zatem
    mieć przygotowane dowody (świadkowie), że świadczył tj. wykonywał pracę w
    tym dniu. W uzasadnieniu cytowanej uchwały czytamy: "Przez obecność w pracy
    należy rozumieć stawienie się pracownika do pracy i świadczenie pracy, a
    więc wykonywanie obowiązków wynikających z umowy o pracę lub też gotowość do
    jej wykonywania".

  • 3. Data: 2002-03-20 09:30:46
    Od: "Sandra" <d...@w...pl.pl.invalid>

    :-) oooooo a na zwolnieniu miałeś leżeć czy chodzić? hmm uważaj bo jeszcze
    nie zapłacą za zwolnienie , wywalą z pracy , mogą udowodnić przekręt i to
    duży hmm i pan prokurator . No ale życzę Ci żeby uwzględnił . Nie wiem czy
    kiekykolwiek czytałeś , o sprawdzeniu wiarygodności wydanego zwolnienia
    lekarskiego przez biegłych sądowych a nawet są do tego powołani specjalni
    biegli sądowi , którzy tym problemem się zajmują .