    From: "TomekS" <t...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: reklamacja okapu - pomożcie
    Date: Wed, 20 Mar 2002 08:30:54 +0100

    Witam
    Opiszę moją sprawę:
    Wczoraj (!!!) kupiłem okap Amiki, wyspowy za ponad 2500PLN. Przywieziono mi
    go do domu. to bydlę waży 38 kg i ma dość duże wymiary... Wyjąłem go z pudła
    i położyłem na szybie (hartowana, waży z 15 kg...). Pod spód włożyłem
    "styropiany", a właściwie pianki, coby nie leżał na twardym. Pod spodem była
    jeszcze tektura.
    Zacząłem szukać instrukcji, a że nie było nigdzie, zadzwoniłem do
    sprzedawcy. Powiedział, że zazwyczaj bywa "w srodku" i powiedział jak się
    dostać. Uniosłem okap, postawiłem na krawędzi (wszystko na piankach...)
    znalazłem instrukcję i zamknąłęm okap. Położyłem

    Odszedłem 1 m i.... szyba strzeliła i rozsypała się w drobny
    mak....!!!!!!!!!!

    Pytanie moje jest takie: jak rozmawiać z serwisem, żeby uznano mi naprawę
    gwarancyjną?
    Karta gw. mówi tak: " gwarancją nie są obięte szklane części sprzętu oraz
    zewnętrzne elementy z tworzyw sztucznych, jeżeli uszkodzenie następiło z
    przyczyn leżąych po stronie użytkownika". Czy ja mam udowadniać że to nie z
    mojej winy, czy też oni muszą mi udowodnić, że to ja zawiniłem? Sądzę, że u
    mnie okap był traktowany najlepiej od czasu jedo wyprodukowania. Z pewnością
    był narażony na większe wstrząsy i wibracje w transporcie niż u mnie. Poza
    tym nikt normalny nie rzuca okapem za 2500 (ludzie mają tańsze
    samochody..... a ja nie jestem bogaczem, wypruwałem flaki żeby go kupić)

    Spodziewam się, że serwis będzie chciał zwalić wszystko na mnie. Do kogo
    mogę się odwołać? Jak rozmawiać?

    Dodam, że sytuacja miała miejsce wczoraj o 17.45, więc serwisy były już
    nieczynne. Na wszelki wypadek nawet nie zamiotłem szkła, które się rozsypało
    i nie dotykałem okapu.

    A jeszcze jedno - po fakcie mogłem przeczytać instrukcję obsługi i montażu.
    Słowa nie ma o tym, że nie wolno kłaść okapu na szybie. Poza tym - nie
    dałoby się tego warunku spełnić, bo instrukcja była w środku okapu, a nie na
    zewnątrz, tak więc musiałem okap wyjąć by się do instrukcji dostać....

    pomocy, bo ta szyba kosztuje ze 2000,-PLN - najdroższa część okapu.