  • 1. Data: 2003-09-08 13:18:41
    Temat: rekjmia?????
    Od: "yenna" <y...@N...gazeta.pl>

    witam,
    kupiłam w sobote komputer, składaka w sklepie komputerowym. po przywiezieniu
    go do domu okazało się , ze nie dziala (nie chce zainstalowac sie system), w
    niedziele zawiozałm go do tego sklepu - zmienili podzespoły i miało byc ok; w
    domu okazalo sie ze jednak nie jest, nadal nie chce zainstalowac sie system,
    wiec dzisiaj jade tam znowu!!! czy moge zwrócic im ten komputer i domagac
    sie zwrotu pieniędzy??? i na jakiej podstawie?? rękojmi???
    pozdrawiam
    viola

  • 2. Data: 2003-09-08 14:03:36
    Temat: Re: rekjmia?????
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 8 Sep 2003 13:18:41 +0000 (UTC), "yenna"
    <y...@N...gazeta.pl> zakodował:

    >wiec dzisiaj jade tam znowu!!! czy moge zwrócic im ten komputer i domagac
    >sie zwrotu pieniędzy??? i na jakiej podstawie?? rękojmi???

    Możesz domagać się naprawy lub wymiany na sprawny sprzęt.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-09-08 15:01:36
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

    > Pięknego dnia Mon, 8 Sep 2003 13:18:41 +0000 (UTC), "yenna"
    > <y...@N...gazeta.pl> zakodował:

    > Możesz domagać się naprawy lub wymiany na sprawny sprzęt.

    jeżli poprzednia naprawa miała miejsce na podst. przepisów o niezgodności
    towaryu z umową, to powołąj się na przepis art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27
    lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU. nr 141,
    poz. 1176) i idstąpo od umowy z uwagi na to że naprawa lub wymianan naraża
    cię na zbaczen niedogodności (konieczność kilkakrotnego udawania się do
    sklepu),

    pzdr

    marek radwański

  • 4. Data: 2003-09-08 15:04:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Sep 2003, yenna wrote:

> [...]
    >+ domu okazalo sie ze jednak nie jest, nadal nie chce zainstalowac sie system,

    Czekaj. Czy ten komputer "w ogóle działa" ?
    I co za system nie chce się instalować ?
    Zauważ, że jeśli np. tylko Windows i Linux nie chcą działać
    (a dajmy na to DOS chodzi ;>) to nie można się powoływać na
    "niezgodność z umową" - *chyba* że masz na "papierze zakupu"
    że to jest "komputer *pod Windows*" (/linuxa/BeOs/...).

    >+ wiec dzisiaj jade tam znowu!!! czy moge zwrócic im ten komputer i domagac
    >+ sie zwrotu pieniędzy??? i na jakiej podstawie?? rękojmi???

    Może na początek ich nacisnąć "na rozum i bez paragrafów" ;> !
    A instalacja (z której "szedł system") jest bezbłedna ? ;)
    Na nośnik Windowsów jest AFAIR coś 7 dni gwarancji...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-09 01:06:52
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@k...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > "niezgodność z umową" - *chyba* że masz na "papierze zakupu"
    > że to jest "komputer *pod Windows*" (/linuxa/BeOs/...).

    Trochę to dziwna argumentacja :) Chcesz powiedzieć, że jeśli buty rozłażą
    się w lecie za to nie rozłażą się późną jesienią (niższa temperatura) to
    przy braku jakichkowliek informacji ntt w umowie są z nią zgodne :)

    Zresztą zobacz art.4.
    2. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru
    konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada
    podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki
    albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego
    przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do
    takiego przeznaczenia towaru.
    3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny
    jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju
    towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają
    właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie
    przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego
    rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy,
    producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się
    zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do
    właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.

    Trudno się bedzie sprzedawcy wykręcić mówiąc że taki "składak" nie jest
    zwykle używany w celu instalacji na nim ms-windows i późniejszej
    eksploatacji :) Już prędzej wyszło by mu z Linuxem.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-09-09 06:22:31
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > Trudno się bedzie sprzedawcy wykręcić mówiąc że taki "składak" nie jest
    > zwykle używany w celu instalacji na nim ms-windows i późniejszej
    > eksploatacji :) Już prędzej wyszło by mu z Linuxem.

    Nie wiemy nic, co to za skladak. A moze to rzeczywiscie jest slaby komputer?
    Wtedy np. win95 moze jeszcze pojdzie, ale o win2000 nalezy zapomniec. Nie sadze
    by mozna bylo sie domagac czegokolwiek w takim przypadku. Przede wszystkim viola
    musi napisac co za komputer kupila i co probuje zainstalowac.

    Roland

  • 7. Data: 2003-09-09 06:47:28
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bjjrjo$is0$1@atlantis.news.tpi.pl>, Roland wrote:

> [...]
    > by mozna bylo sie domagac czegokolwiek w takim przypadku. Przede wszystkim viola
    > musi napisac co za komputer kupila i co probuje zainstalowac.

    Niby tak ale skoro sama napisała "...zawiozałm go do tego sklepu -
    zmienili podzespoły i miało byc ok" to przy założeniu że nie robili z niej
    idiotki, to chyba system znać musieli.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-09-09 07:12:48
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl> naskrobał/a w

    > (konieczność kilkakrotnego udawania się do sklepu),

    A nie wystarczy art 560 par. 1 KC?
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Ten post jest sponsorowany przez literki 'b'a'b'y'l'o'n' i cyfre '5'.

  • 9. Data: 2003-09-09 07:23:25
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Goomich <g...@u...to.wp.pl> napisał(a):

    > "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl> naskrobał/a w

    > A nie wystarczy art 560 par. 1 KC?

    odpowiadając założyłem, że była to sprzedaż konsumencka, czyli kupującym był
    konsuemnt, a sprzedawcą profesjonalista. w takim przypadku kodeksowych
    przepisów o rekojmi nie stosuje sie, a stosuje się przepisy ww. ustawy,

    jeśli jednak Viola zakupiła "na firmę", ro rekojmia jak najbardziej, chyba że
    strony odpowiedzialność z tytułu rękojmi wyłączyły,

    pzdr

    marek radwański

  • 10. Data: 2003-09-11 13:14:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Sep 2003, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    >+ zmienili podzespoły i miało byc ok" to przy założeniu że nie robili z niej
    >+ idiotki, to chyba system znać musieli.

    ...a, ten argument przyjmuję, przeoczyłem :)
    Sprzedawca wiedział co sprzedaje :> !

    pozdrowienia, Gotfryd