  • 1. Data: 2003-09-08 14:04:27
    Temat: Re: sprawa cywilna a karna
    Od: Arek <a...@e...net>

    LL rzecze:
    > Czy jeśli jest prowadzona sprawa karna i zapadł w niej wyrok korzystny dla
    > mnie (oskarżającego) to czy nic nie stoi na przeszkodzie aby toczyła się
    > sprawa cywilna, którą równolegle wniosłem i czy w razie przegrania mi jako
    > wnoszącemu sprawę nie grozi poniesienie kosztów sprawy ?

    Nie bardzo wiem jak masz przegrać sprawę cywilną skoro wygrałeś to samo w karnej.
    Po prostu przedstawiasz sądowi wyrok i już .

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2003-09-08 17:30:38
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    wydaje mi sie, ze sad cywilny jest zwiazany wyrokiem sadu karnego jedynie co
    do orzeczenia co do winy

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-09-08 18:31:21
    Od: Robert Fonfara <r...@m...pl>

    On Mon, 8 Sep 2003 16:10:38 +0200, LL wrote:

> [...]
    > sprawa cywilna, którą równolegle wniosłem i czy w razie przegrania mi jako
    > wnoszącemu sprawę nie grozi poniesienie kosztów sprawy ?

    Zgodnie z art. 11 kpc sad cywilny jest zwiazany ustaleniami sadu karnego
    zawartymi w prawomocnym wyroku sadowym.
    Aczkolwiek 100% gwarancji, ze wygrasz sprawe nie masz.
    W razie przegranej oczywiscie poniesiesz koszty postepowania.

    --
    Robert Fonfara
    ----------------------------------

  • 5. Data: 2003-09-08 20:11:53
    Od: Robert Fonfara <r...@m...pl>

> [...]
    > Aczkolwiek 100% gwarancji, ze wygrasz sprawe nie masz.
    > W razie przegranej oczywiscie poniesiesz koszty postepowania.

    Tytulem uzupelnienia, chodzi wylacznie o wyrok skazujacy zatem zd. m.
    w gre nie wchodzi wyrok(lub postanowienie przed 1.VII) warunkowo umarzajacy
    postepowanie.
    --
    Robert Fonfara
    ----------------------------------

  • 6. Data: 2003-09-13 19:47:43
    Od: Dredd<...@...pl>

    Wyrok inny niż skazujący nie wiąże sądu cywilnego więc niczego nie
    gwarantuje. Mimo np. uniewinnienia w procesie karnym Sąd cywilny
    może zasądzić roszczenie powoda wynikające z tego samego
    zdarzenia. Wyrok uniewinniający jest tu w istocie tylko jednym z
    dowodów (dowodem z dokumentu) podlegających swobodnej ocenie.
    ale nie wiążacym Sądu cywilnego.
    A już w szczególności nie gwarantuje wyrok karny nieponoszenia
    kosztów w razie przegranej w sprawie cywilnej. To nie ma już żadnego
    związku ze sobą.

    Art. 11 kpc: "Ustalenia wydanego w postępowaniu karnym
    prawomocnego wyroku s k a z u j ą c e g o co do popełnienia
    przestępstwa wiążą sąd w postępowaniu cywilnym. Jednakże osoba,
    która nie była oskarżona, może powoływać się w postępowaniu
    cywilnym na wszelkie okoliczności wyłączające lub ograniczające jej
    odpowiedzialność cywilną."

    -> http://usenet.pomocprawna.info