  • 1. Data: 2003-09-08 11:46:30
    Temat: Nieuzasadniona gwarancja i opłata manipulacyjna
    Od: "Arek" <o...@i...pl>

    Witam
    Czy jest zgodne z prawem/kodeksem handlowym pobieranie przez serwis opłaty
    ( ok kilkadziesiąt PLN) w przypadku tzw. nieuzasadnionej reklamacji
    urządzenia będącego objętego okresem gwarancyjnym?
    Arek

  • 2. Data: 2003-09-08 13:30:51
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ( ok kilkadziesiąt PLN) w przypadku tzw. nieuzasadnionej reklamacji
    > urządzenia będącego objętego okresem gwarancyjnym?

    a czym mialo by sie to objawiac, to nieuzasadnienie??

  • 3. Data: 2003-09-08 13:33:07
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > ( ok kilkadziesiąt PLN) w przypadku tzw. nieuzasadnionej reklamacji
    > urządzenia będącego objętego okresem gwarancyjnym?

    To nie moze byc oplata za nieuzasadniona reklamacje, ale za koszty
    poniesione przez serwisanta w przypadku, gdy klient go wezwie z
    nieuzasadnionego powodu - np wyskoczyl bezpiecznik, pralka nie dziala a
    klient reklamuje pralke ;) Ale serwis ma obowiazek o tym uprzedzic
    przed podjeciem interwencji, albo tez takie koszty musza byc zapisane w
    gwarancji. Generalnie nalezy sie dopytac podczas zgloszenia.

  • 4. Data: 2003-09-08 14:04:15
    Od: "Arek" <o...@i...pl>

> [...]
    > ( ok kilkadziesiąt PLN) w przypadku tzw. nieuzasadnionej reklamacji
    > urządzenia będącego objętego okresem gwarancyjnym?

    Tytułem uzupełnienia:
    5 dni temu kupiłem monitor, ma on przykra wade ze ekran od czasu do czasu przez
    kilka sekund migota, nie wglebiajac sie w kwestie techniczne, ewidentna wina
    monitora (testowałem na kilku komputerach) - generalnie rzecz mozna wykryc
    jesli siedzi sie godzinke przed monitorem, usterka pojawia się w losowych
    odstępach czasu. Zawiozłem go do serwisu (serwisant nie przyjechał do mnie).
    Serwis upiera się, że monitor jest dobry, zadnych usterek nie stwierdzili,
    dodatkowo żadają zapłacanie opłaty za nieuzasadnioną relamację. Co w tej
    sytuacji mam zrobić?

  • 5. Data: 2003-09-08 14:56:48
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Arek <o...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > dodatkowo żadają zapłacanie opłaty za nieuzasadnioną relamację. Co w tej

    jeżei w karcie gwarancyjnej nie było zapisu o odpłatności , to nie płacić.
    Jeżeli serwis nie chce wydać monitora bez opłaty , to żłożyć skargę np. u
    powiatowego(miejskiego) rzecznika konsumentów,

    pzdr

    marek radwański

  • 6. Data: 2003-09-09 10:28:38
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Serwis upiera się, że monitor jest dobry, zadnych usterek nie stwierdzili,
    > dodatkowo żadają zapłacanie opłaty za nieuzasadnioną relamację. Co w tej
    > sytuacji mam zrobić?

    Czyli po prostu nie naprawili monitora i jeszcze chca za to pieniedzy ?
    Do PIH'u z nimi ....