  • 1. Data: 2003-09-08 13:08:05
    Temat: Nie odmowilem przyjecia mandatu, a strasza mnie sadem!
    Od: "<< Oriano >>" <o...@o...pl>

    Witam!

    Mam takie pytanko, czy jesli zatrzymala mnie policja za picie piwa w miejscu
    publicznym, to grozi mi mandat czy sprawa przed sadem grodzkim? Jak na moje,
    to jest to wykroczenie, wiec nalezal mi sie mandat. Jednak policjanci go nie
    proponowali, tylko podali alkomat (bylo 1,15) i zagrozili, ze stane przed
    sadem. Pytalem ich dlaczego nie wypisza mi mandatu, a oni na to, ze oni to
    od razu przekazuja do sadu....

    Czy faktycznie maja takie prawo?

    Pozdr.
    Oriano

    PS. Czy zawsze sie podpisuje dokument o uzyciu alkomatu? Mnie kazali cos
    takiego podpisac.

  • 2. Data: 2003-09-08 13:15:52
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "<< Oriano >>" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sadem. Pytalem ich dlaczego nie wypisza mi mandatu, a oni na to, ze oni to

    tak - mandat jest po prostu uproszczonym trybem ukarania za wykroczenie
    policjant może ale nie musi go stosować

    burenezo

  • 3. Data: 2003-09-08 13:28:20
    Od: "<< Oriano >>" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Tom" <...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moje,
    > nie

    > tak - mandat jest po prostu uproszczonym trybem ukarania za wykroczenie

    **** Czyli zalezy to wylacznie od ich widzimisie? Jesli istotnie tak jest,
    to przeciez moze prowadzic to naduzyc!!! Sprawa w sadzie za spokojne picie
    na lawce w parku piwa po koncercie???

    Aha, i jeszcze jedno. Dlaczego, policjant kazal mi sie do niego zglosic na
    komende za dwa dni?

    Oriano

  • 4. Data: 2003-09-08 14:11:42
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > to przeciez moze prowadzic to naduzyc!!! Sprawa w sadzie za spokojne picie

    Wprost przeciwnie. Sprawa przed niezawisłym sądem daje gwarancje uczciwego
    potraktowania sprawcy. Sędzia z zasady sprawiedliwiej oceni Twój niecny
    postępek niż policjant ;-).

    > Aha, i jeszcze jedno. Dlaczego, policjant kazal mi sie do niego zglosic na
    > komende za dwa dni?

    Bo ja wiem :-x?

    Pzdr,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-09-08 14:34:01
    Od: "<< Oriano >>" <o...@o...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > potraktowania sprawcy. Sędzia z zasady sprawiedliwiej oceni Twój niecny

    *** Moze i masz racje, ale czy nie wiaze sie to z jakimis problemami w tzw.
    papierach? Czy np. o takiej sprawie sadowej powiadamiany jest pracodawca? No
    i czy przed sadem nie bedzie drozej ;-)
    Oriano

  • 6. Data: 2003-09-08 21:09:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Bo ja wiem :-x?

    Żeby Cię przesłuchać w charakterze obwinionego. Możesz do protokołu złożyć
    wniosek o dobrowolne poddanie się karze. 100 zł wydaje mi się uczciwe w
    opisanym wypadku. Wówczas sąd nawet Cię nie będzie wzywał, tylko przyśle
    wyrok.

  • 7. Data: 2003-09-09 06:26:49
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

> [...]
    > sadem. Pytalem ich dlaczego nie wypisza mi mandatu, a oni na to, ze oni to

    Takie spraw y sa dla mnie ciekawe o tyle, ze po pierwsze jaki jest dowod, ze w
    butelce byl alkohol? Poddano zawartosc analizie? Po drugie: jest jakis przepis
    zabraniajacy przebywania w miejscu publicznym, jesli sie ma alkohol we krwi? No
    i po trzecie: nawet jesli dokonano analizy zawartosci butelki, to jeszcze nie
    oznacza, ze Ty piles w danym momencie jej zawartosc.

    Roland

  • 8. Data: 2003-09-09 17:59:13
    Od: "kornik" <k...@p...wytnij_to.onet.pl>

    Użytkownik "Roland" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > oznacza, ze Ty piles w danym momencie jej zawartosc.

    Masz racje Roland. Ciekaw jestem jak wybrną z tego, co było w danym
    naczyniu, które oni sobie nieśli jezeli nie przeprowadzili eksprtyzy.
    Pamietam byla kiedys taka sprawa jak jakis wysoki urzedas panstwowy wywinal
    sie w podobny sposob od odpowiedzialnosci. Jechal i chyba spowodowal wypadek
    w glebokim upojeniu alkoholowym, ale jakos tak wyszlo, ze nikt nie zbadal go
    alkometrem. I na tej podstawie mimo, ze widac bylo, ze gosc jest mocno
    wstawiony uniewinniono go z zarzutu prowadzenia pod wplywem alkoholu.

    Kornik

  • 9. Data: 2003-09-10 02:23:20
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > *** Moze i masz racje, ale czy nie wiaze sie to z jakimis problemami w tzw.
    > papierach? Czy np. o takiej sprawie sadowej powiadamiany jest pracodawca?
    Nie, tylko skazanie za tzw. przestępstwo umyślne skutkowałoby wpisem w
    rejestrze skazanych. To jest zwykłe, banalne wykroczenie i nikomu nic do
    tego (no, poza policją i sądem, i rzecz jasna tobą).

    > No
    > i czy przed sadem nie bedzie drozej ;-)
    > Oriano
    A to już zależy. Możesz dobrowolnie poddać się karze i zapłacisz wtedy
    grosze. Możesz też kombinować, że to nie piwo było w puszce itp.
    Wtedy możliwe jest:
    1. Uda ci się wywinąć, skarb państwa obciążysz kosztami i będziesz gość
    2. Sąd nie da wiary twoim wyjaśnieniom i dowali ci sporą grzywnę dla
    przykładu.
    Teoretycznie 2 nie powinno zajść, bo wszelkie wątpliwości rozpatruje się
    na korzyść oskarżonego. W praktyce, to sam się zastanów.

    chester
    --
    "Tylko kobiety, których nie kochamy są punktualne." (Aleksander Dumas,
    Ojciec)

  • 10. Data: 2003-09-10 10:30:08
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Teoretycznie 2 nie powinno zajść, bo wszelkie wątpliwości rozpatruje się
    > na korzyść oskarżonego. W praktyce, to sam się zastanów.

    No jasne. Sąd da wiarę w to że w puszce od piwa nie było piwa tylko sok
    malinowy a alkohol w wydychanym powietrzu wziął się z zanieczyszczonego,
    miejskiego powietrza;))
    Przepis zabraniający picia alkoholu w miejscu publicznym jestpo to aby
    dzieci i młodzież nie oglądały na ulicach i parkach pijanych penerków
    pijących np.piwo z puszki. Fakt czy było tam piwo, wódka lub woda ma
    znaczenie drugorzędne.Ogólnie przyjęte jest że w puszce od piwa trzymanej w
    dłoni nietrzeźwego menela jest piwo i to zadecyduje o orzeczeniu winy.
    Stawiam 100$ przeciwko garści orzechów;)

    --
    Pozdr
    Leszek