  • 1. Data: 2003-09-08 12:58:18
    Temat: nowela kpc - przymus adwokacki w post. apelacyjnym
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    W pracach sejmu znajduje się projekt zmiany kpc, który wprowadza przymus
    adwokacki w postępowaniu przed sądami apelacyjnymi. Jako że projekt jest
    rządowy ma duże szanse powodzenia.
    http://ks.sejm.gov.pl:8010/proc4/opisy/965.htm
    Jakie jest wasze zdanie?
    Bo moje jest takie:
    - spowoduje to znaczne ograniczenie prawa do sądu (sporej części polskiego
    społeczeństwa nie stać na odwokata więc nie będzie ich stać też na apelację)
    - ludzie, którzy potrafią sami się bronić (np. magistrzy prawa) będą
    zmuszeni do korzystania z usług adwokata, który nie dość że weźmie pieniądze
    to jeszcze jest dosyć duże (jak na zawód zaufania społecznego;) ryzyko, że
    schrzani sprawę
    - przed TK istnieje przymus adwokacki jednak spora część spraw kończy swój
    bieg ze względu na przyczyny formalne - czyli przymus adwokacki nie oznacza
    solidności i profesjonalizmu.

    burenezo

  • 2. Data: 2003-09-08 13:17:38
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Tom" <...@f...pl> napisał

    > W pracach sejmu znajduje się projekt zmiany kpc, który wprowadza przymus
    > adwokacki w postępowaniu przed sądami apelacyjnymi.

    Przeczytałem przed chwilą ten projekt. Może słabo czytam, ale z jego treści
    nijak nie mogę wywieść przymusu adwokackiego w postępowaniu przed SA. O
    takim przymusie w postępowaniu przed SN stanowi expressis verbis nowy art.
    87 prim, ale SA?

  • 3. Data: 2003-09-08 13:40:24
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Van Tommy" <t...@p...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tom" <...@f...pl> napisał

    > Przeczytałem przed chwilą ten projekt.
    > Może słabo czytam,
    Słabo? 80 stron w ciągu 5 minut ;) to rekord świata!

> [...]
    > takim przymusie w postępowaniu przed SN stanowi expressis verbis nowy art.
    Ja przyznam się, że nie przeczytałem całego projektu tylko jego
    uzasadnienie. Tam to jest czarno na białym (s. 84). Po twojej uwadze
    pobieżnie przejrzałem sam projekt i rzeczywiście - chyba tego nie
    ma.(chyba!)
    Jako, że swoim "przeczytaniem" w ciągu pięciu minut zdradziłeś się, że wiesz
    o sprawie więcej, może rzucisz więcej światła na ten temat. Może komisja
    kodyfikacyjna to wywaliła?

    burenezo

  • 4. Data: 2003-09-08 14:45:37
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Tom" <...@f...pl> napisał

    > Słabo? 80 stron w ciągu 5 minut ;) to rekord świata!

    To musi być coś z zegarem, bo lektura na pewno trwała znacznie dłużej.

    > Jako, że swoim "przeczytaniem" w ciągu pięciu minut zdradziłeś się, że
    wiesz
    > o sprawie więcej, może rzucisz więcej światła na ten temat.

    Niestety, o sprawie dowiedziałem się z Twojego postu, więc nie wiem nic.
    Popatrzę w wolnej chwili na serwer sejmowy, może tam da się coś wyniuchać.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2003-09-08 15:02:30
    Od: "tom" <b...@g...pl>

    W uzasadnieniu - str 86 wyliczone są przepisy, których zmiana związana
    jest z wprowadzeniem przymusu.
    W obecnej treści projektu części tych przepisów już nie ma. Wnioskuję z
    tego iż treść projektu zmieniła się na przestrzeni ostatnich kilku
    miesięcy. Prawdopodobnie więć wbrew moim twierdzeniom sprzed kilku godzin
    przymus adwokacki nam nie grozi.
    Chyba, że przepisy o przymusie teraz zniknęły a pojawią się w DzU :).

    burenezo

  • 6. Data: 2003-09-08 15:09:03
    Temat: OT: nowela kpc[...]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Sep 2003, Tom wrote:

    >+ Użytkownik "Van Tommy" <t...@p...com> napisał [...]
    >+ > Przeczytałem przed chwilą ten projekt.
    >+ > Może słabo czytam,
    >+ Słabo? 80 stron w ciągu 5 minut ;) to rekord świata!

    E tam. Są teoretycy szybkiego czytania co to twierdzą
    że kilkaset stron łykają na minutę.
    Inna sprawa, że ja takim bym dał wybrane fragmenty ustawy
    o VAT i później zadał kilka pytań na zrozumienie ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd