  • 1. Data: 2003-09-08 12:21:38
    Temat: wypowiedzenie przez pracodawce- jak najlepiej?
    Od: "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl>

    Witam i pytam.
    - Jak lepiej jest rozwiazac umowe z pracownikiem, ktory naruszyl swoje
    obowiazki?
    Pracownik jest zatrudniony od 97 roku na umowe o prace na czas nieokreslony.
    - Czy w tym przypadku mozna zastosowac wypowiedzenie pracownika 3 miesieczne
    zamiast wypowiedzenia dyscyplinarnego?
    Chodzi o to, iz pracownik wczesniej pracowal w soboty i inne dni bedace dla
    niego dniami wolnymi.
    - Czy w okresie wypowiedzenia mozna by go bylo wowczas wyslac na
    wykorzystanie tych dni, zamiast placic przy zwolnieniu dyscyplinarnym (wolne
    za sob,ndz, a takze ekwiwalen za urlop)?
    - Kiedy konczy się 3 miesieczne wypowiedzenie zlozone 9 wrzesnia (9
    grudnia?)?
    - Czy w tym przypadku przysluguja pracownikowi 3 dni na szukanie pracy?

    Wspomne, iz w zakladzie pracy nie ma zwiazkow zawodowych, pracownikowi nie
    brakuje nie wiecej niz dwa lata do osiagniecia wieku emerytalnego.

    Pozdrawiam i czekam na rady.

    --
    _____
    Asia

  • 2. Data: 2003-09-08 13:22:37
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Asia" <o_asia(antyspam)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nieokreslony.
    > - Czy w tym przypadku mozna zastosowac wypowiedzenie pracownika 3
    Można zrobić gest w stosunku do pracownika, ale przy wypowiedzeniu umowy na
    czas nieokreślony pamietaj że musisz podać uzasadnienie wypowiedzenia umowy.
    Jeżeli masz pomysł jak to zrobić żeby pracownik nie zaskarżył w sądzie
    pracy - to czemu nie.
> [...]
    (wolne
    > za sob,ndz, a takze ekwiwalen za urlop)?
    Można
    > - Kiedy konczy się 3 miesieczne wypowiedzenie zlozone 9 wrzesnia (9
    > grudnia?)?
    31grudnia

    > - Czy w tym przypadku przysluguja pracownikowi 3 dni na szukanie pracy?
    tak
    > Wspomne, iz w zakladzie pracy nie ma zwiazkow zawodowych, pracownikowi nie
    > brakuje nie wiecej niz dwa lata do osiagniecia wieku emerytalnego.

    A moja rada brzmi tak - zapytaj co pracownik woli - zwolnienie dyscyplinarne
    czy zwolni się sam, albo za porozumieniem stron ze skróceniem okresu
    wypowiedzenia

    pozdrawiam JO

  • 3. Data: 2003-09-08 14:02:00
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 8 Sep 2003 14:21:38 +0200, "Asia"
    <o_asia(antyspam)@gazeta.pl> zakodował:

    >- Jak lepiej jest rozwiazac umowe z pracownikiem, ktory naruszyl swoje
    >obowiazki?

    Oczywiście dowiedziałaś się o tym nie dawniej niż miesiąc temu i
    naruszył podstawowe obowiązki?

    >- Czy w tym przypadku mozna zastosowac wypowiedzenie pracownika 3 miesieczne
    >zamiast wypowiedzenia dyscyplinarnego?

    Wypowiedzieć możesz zawsze. Domniemuję, że umowa jest na czas
    określony. Jeżeli tak, to musisz takie wypowiedzenie uzasadnić
    (wypowiedzenia umowy zawartej na czas określony nie trzeba
    uzasadniać). Jeżeli masz takie uzasadnienie, które w razie potrzeby
    wybronisz w sądzie - to możesz wypowiedzieć.

    >Chodzi o to, iz pracownik wczesniej pracowal w soboty i inne dni bedace dla
    >niego dniami wolnymi.

    Jak mógł pracować w dniach wolnych dla niego? Jak pracował, to dla
    niego nie były to dni wolne.

    >- Czy w okresie wypowiedzenia mozna by go bylo wowczas wyslac na
    >wykorzystanie tych dni, zamiast placic przy zwolnieniu dyscyplinarnym (wolne
    >za sob,ndz, a takze ekwiwalen za urlop)?

    Na urlop możesz posłać na siłę. W przypadku nadgodzin AFAIK nie jest
    to już oczywiste.

    >- Kiedy konczy się 3 miesieczne wypowiedzenie zlozone 9 wrzesnia (9
    >grudnia?)?

    Ostatniego dnia grudnia.

    >- Czy w tym przypadku przysluguja pracownikowi 3 dni na szukanie pracy?

    Przy wypowiedzeniu tak.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-09-09 05:57:41
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

    > A moja rada brzmi tak - zapytaj co pracownik woli - zwolnienie dyscyplinarne
    > czy zwolni się sam, albo za porozumieniem stron ze skróceniem okresu
    > wypowiedzenia
    >
    > pozdrawiam JO

    Na pewno wybierze dyscyplinarkę - dla niego same plusy. Paranoja

    Paweł

  • 5. Data: 2003-09-09 11:12:34
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na pewno wybierze dyscyplinarkę - dla niego same plusy. Paranoja
    >
    > Paweł

    "Co woli" miało zabrzmieć ironicznie. Nie zabrzmiało... szkoda, taki był
    zamysł
    JO

  • 6. Data: 2003-09-09 11:55:01
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

    > "Co woli" miało zabrzmieć ironicznie. Nie zabrzmiało... szkoda, taki był
    > zamysł
    > JO

    w takim razie zwracam honor i posypuję głowę popiołem

    Paweł

  • 7. Data: 2003-09-09 18:37:26
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > w takim razie zwracam honor i posypuję głowę popiołem
    >
    > Paweł

    :-)
    A dla mnie nauczka żeby dokładniej pisać co autor ma na myśli. Z rozpędu
    zapominam, że pisząc nie zamieszczam intonacji, co czasem całkowicie zmienia
    sens wypowiedzi
    JO