  • 1. Data: 2010-02-04 20:50:55
    Temat: reality shoł komisyjek śledczych...
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    witam,

    wybaczcie moje amatorskie pytanie (jakoz iz znawca prawa nie jestem),
    ale czy ta cala medialna szopka komisji sledczych jest w ogole legalna?
    dlaczego przedstawiciele organu ustawodawczego wchodza w kompetencje
    organow sadowniczych i zajmuja sie przesluchiwaniem osob?

    z ustawy o komisji sledczej:

    Art. 11.
    1. Każda osoba wezwana przez komisję ma obowiązek stawić się
    w wyznaczonym terminie i złożyć zeznania.

    Art. 11d.
    1. Przed rozpoczęciem przesłuchania należy uprzedzić osobę wezwaną
    o odpowiedzialności karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy
    i odebrać od niej przyrzeczenie; przyrzeczenia nie odbiera się,
    jeżeli zachodzą okoliczności wymienione w art. 189 Kodeksu postępowania
    karnego.

    wtf?
    zrobili sobie sadownictwo bis?

  • 2. Data: 2010-02-04 20:55:16
    Temat: Re: reality shoł komisyjek śledczych...
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości

    > zrobili sobie sadownictwo bis?

    No niby tak, ale z drugiej strony to jest lepsze, bo posiedzenia sadu nie da
    tak dokladnie transmitowane i nie mozna reklamowac lokalu gastronomicznego
    za ciezka kase wzieta do lapy ("Pedzacy Krolik") i tak dalej i tak dalej i
    tak dalej.
    Komisje daja szersze mozliwosci niz sady :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-02-04 21:19:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2010 2:50 PM, Paweł wrote:
> [...]
    > dlaczego przedstawiciele organu ustawodawczego wchodza w kompetencje
    > organow sadowniczych i zajmuja sie przesluchiwaniem osob?

    bo tak sobie sejm uchwalił.
    wolno im.

    jak sobie sejm uchwali, ze do obowiazkow policji nalezy grabienie
    lisci, to tak bedzie uchwalone.

  • 4. Data: 2010-02-04 21:29:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dlaczego przedstawiciele organu ustawodawczego wchodza w kompetencje
    > organow sadowniczych i zajmuja sie przesluchiwaniem osob?

    Jest legalne, tym nie mniej jest to wyraz tego, że stworzone przez Sejm
    prawo nie gwarantuje przestrzegania prawa i Posłowie muszą sami się tym
    zająć. To tak jakby Właściciel firmy zatrudniającej szereg parcowników
    latał po warsztacie iż a wszystkich wszystko robił. Niby da się, tylko czy
    ma to sens.

  • 5. Data: 2010-02-05 09:53:02
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > zająć. To tak jakby Właściciel firmy zatrudniającej szereg parcowników
    > latał po warsztacie iż a wszystkich wszystko robił. Niby da się, tylko czy

    czy wzywanie i przesluchiwanie swiadkow podpada pod "ustawodastwo" ?
    w art. 95 aktualnie obowiazujacej ustawy zasadniczej, okreslone jest,
    ze sejm i senat maj tylko wladze ustawodawcza (i zadna inna)
    oraz uchwala ustawy (art. 120). przeciez to co pokazuja w telewizorni
    to nie jest proces legislacyjny. moze trybunal powinien sie tym zajac?

  • 6. Data: 2010-02-05 10:12:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > czy wzywanie i przesluchiwanie swiadkow podpada pod "ustawodastwo" ?

    No ale oni nie wzywaja jako sejm czy senat ale jako komisja.
    Na tym caly wic polega. Masz jakis ciekawy produkt czy lokal do
    zareklamowania w TV, zglaszasz sie do komisji i placisz tylko polowe tego co
    bys zaplacil za czas reklamowy przed "Klanem" - a reklame masz we wszystkich
    stacjach!

    Pozdrawiam
    SDD