  • 1. Data: 2010-02-04 17:46:40
    Temat: ubezpieczenie od NNW na uczelni - beznadziejny przypadek
    Od: "Agnieszka R" <v...@A...onet.pl>

    Witam,
    Moja koleżanka niefortunnie stanęła na uczelni i złamała nogę dn. 24
    września 2009 r. Ubezpieczenie od NNW obejmowało okres od 19 września 2008
    r. Do 19 września 2009r. W następnym roku ubezpieczenie było zawarte na
    okres od 1 października 2009 r. Do 1 października 2010 r. Generali z którym
    umowy były zawarte stwierdziło, że zdarzenie nastąpiło w czasie nie objętym
    ubezpieczeniem.

    1. Czy jest jakiś przepis mówiący o tym, że uczelnia powinna zachować
    ciągłość w ubezpieczaniu studentów?
    2. Czy można doszukiwać się jakiś domniemań, że studentka podtrzymuje umowę
    z roku na rok i świadczenie powinno jej się należeć mimo tych 11 dni
    przerwy?
    3. Czy należą się jakiekolwiek roszczenia? Czy można się gdzieś odwołać?
    Jeśli tak to gdzie?

    Nie znam dokładnie umowy zawartej pomiędzy towarzystwem ubezpieczeń oraz
    odpowiedzi ubezpieczyciela na wniosek poszkodowanej.
    Zbulwersowałam się, więc piszę 'na gorąco' jeśli ktoś się zainteresuje tym
    przypadkiem to mogę poszukać warunków umowy oraz poprosić koleżankę by
    podrzuciła mi decyzję i ją przepisać.

    Pozdrawiam,
    Agnieszka R

  • 2. Data: 2010-02-04 18:26:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Agnieszka R pisze:
> [...]
    > ubezpieczeniem.
    >
    > 1. Czy jest jakiś przepis mówiący o tym, że uczelnia powinna zachować

    Nie, ponieważ takie ubezpieczenie studentów nie jest obowiązkowe.

    > 2. Czy można doszukiwać się jakiś domniemań, że studentka podtrzymuje umowę
    > z roku na rok i świadczenie powinno jej się należeć mimo tych 11 dni
    > przerwy?

    Nie.

    > 3. Czy należą się jakiekolwiek roszczenia? Czy można się gdzieś odwołać?
    > Jeśli tak to gdzie?

    Było sobie wykupić ubezpieczenie prywatnie - może ciut drożej, ale
    przynajmniej wiadomo jakie i na jakich warunkach.

    Po co w ogóle wykupywać ubezpieczenie, którego warunków się nie zna?
    To jakaś nowa moda wśród kandydatów do wyższego wykształcenia?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-02-04 18:30:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Po co w ogóle wykupywać ubezpieczenie, którego warunków się nie zna?
    > To jakaś nowa moda wśród kandydatów do wyższego wykształcenia?

    Łee. Większość ludzi kupuje ubezpieczenia których warunków nie zna, albo
    nie rozumie. Studenci nie są akurat wyjątkiem. Ja znam nawet paru
    prawników który maja takie ubezpieczenia :)

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2010-02-04 18:33:22
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Agnieszka R" napisał:
> [...]
    > okres od 1 października 2009 r. Do 1 października 2010 r. Generali z
    > którym umowy były zawarte stwierdziło, że zdarzenie nastąpiło w czasie nie

    skoro w owym okresie nie była przez uczelnię ubezpieczona to powinna
    dochodzić roszczeń od uczelni, bo to na jej terenie się wydażyło (mam
    nadzieję że są na to jakieś dokumenty?:O)
    z drugiej strony to od kiedy to jakiekolwiek uczelnie czy szkoły kogokolwiek
    ubezpieczają?:O)
    ja jak pamiętam to zawsze w szkol sam musiałem opłacać całe masy
    ubezpieczeń:O(

  • 5. Data: 2010-02-04 18:35:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Papo Smurf pisze:

    > skoro w owym okresie nie była przez uczelnię ubezpieczona to powinna
    > dochodzić roszczeń od uczelni, bo to na jej terenie się wydażyło (mam
    > nadzieję że są na to jakieś dokumenty?:O)

    To Ty jesteś w typie tego sędziego, który jak włamywacz się
    poturbował przy okradaniu mieszkania, to zasądził od poszkodowanego
    odszkodowanie na jego rzecz, za "niebezpieczne warunki pracy"? ;)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-02-04 18:40:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Papo Smurf pisze:

    > odnośnie warunkuf to nigdy ich nie poznasz, bo firmu ubezpieczeniowe
    > celowo je zatajają (mają na to masę mukuf, więc nie będę rozwijał),
    > ubezpieczyciele to pospolici oszuści, więc nie jej wina że ją wyśmigali:O(

    Jak już trollujesz, to rób to chociaż z sensem. Nie ma większych
    przeszkód, aby poznać warunki ubezpieczenia nawet tego grupowego.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-02-04 18:40:30
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:

> [...]
    > Po co w ogóle wykupywać ubezpieczenie, którego warunków się nie zna? To
    > jakaś nowa moda wśród kandydatów do wyższego wykształcenia?

    a jakei ubezpieczenie nie jest prywatne?:O)

  • 8. Data: 2010-02-04 18:48:48
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

> [...]
    > przy okradaniu mieszkania, to zasądził od poszkodowanego odszkodowanie na
    > jego rzecz, za "niebezpieczne warunki pracy"? ;)

    oj widzę ze zadymiasz:O)
    uczelnia to nie jest prywattna kawiarenka gdzie ludzie przychodzą dla
    rozrywki, tak samo jak w pracy coś ci się stanie a pracodawca cię nie
    ubezpieczył to dochodzisz odszkodowania od pracodawcy, jak coś się stało na
    uczelni a uczelnia nie ubezpieczyła to dochodzisz odszkodowania od uczelni,
    proste?:O)

  • 9. Data: 2010-02-04 18:55:13
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    > Jak już trollujesz, to rób to chociaż z sensem. Nie ma większych
    > przeszkód, aby poznać warunki ubezpieczenia nawet tego grupowego.

    sam trolujesz bez sensu!:O)
    a odnośnie warunkuf to widzę ze masz mgliste pojęcie w temacie, chyba tylko
    teoretyczne?:O)
    ostatnio jak chciałem poznać warunki ubezpieczenia grupowego w pracy to
    agentka tak ściemniała aż wreszcie mnie nie ubezpieczyła, ale wszystkich
    pozostałych kturzy też warunkuf nie poznali, już tak:O)
    to weidentne oszustfo, powinno się je ścigać z urzędu, ale u nas złodziei i
    bandytuf się chroni:O(
    arógi przykład: znajoma ubezpieczyła się NW, przeczytałą maleńką karteczkę a
    w momencie wypadku dowiedziała się o istnieniu drógiej karteczki do tego
    ubezpieczenia kturej na oczy nie widziała, i co pofiesz cfaniaku?:O)

  • 10. Data: 2010-02-04 18:58:31
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

> [...]
    > ubezpieczył to dochodzisz odszkodowania od pracodawcy, jak coś się stało
    > na uczelni a uczelnia nie ubezpieczyła to dochodzisz odszkodowania od

    nie wspominając już o fakcie gmatfania umowy prawniczym bełkotem nie
    zrozumiałym dla normalnego człowieka (taki jego cel), kto ma to teraz
    ubezpieczającemu się tłumaczyć te umowy, jakś armia prafnikuf za kosmiczne
    pieniądze?:O)