  • 1. Data: 2010-02-04 18:04:19
    Temat: Punkt w umowie - czy dozwolony
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Pewna firma telekomunikacyjna ma w umowie punkt:
    "Interpretacja regulaminu należy wyłącznie do Organizatora Promocji".

    Czy taki punkt jest dozwolony i ważny?

  • 2. Data: 2010-02-04 18:32:47
    Temat: Re: Punkt w umowie - czy dozwolony
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    bim-bom pisze:

    > Czy taki punkt jest dozwolony i waĹźny?

    Myślę że tak. Przy czym interpretacja ma być interpretacją, a nie
    wmawianiem potem czegoś przeciwnego o tego co jest napisane. Czyli jak
    jest zapisane że coś ma być na 6 miesięcy, to nie można potem
    interpretować że to 12 miesięcy, autor miał na myśli ;)

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-02-04 18:44:26
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "bim-bom" napisał:
    > Pewna firma telekomunikacyjna ma w umowie punkt:
    > "Interpretacja regulaminu należy wyłącznie do Organizatora Promocji".
    >
    > Czy taki punkt jest dozwolony i ważny?

    czy ważny to nie wiem, ale ja napewno bym go z umowy wykreślił, a jeśli się
    nie da to takiej umowy nie zawierał, bo od razu widać że strona umowy jest
    zwykłym oszustem i trzeba się spodziewać w związku z tym kłopotuf, bo w
    razie czego to ciebie na pewno nie będzie stać na rzeszę etatowych
    prafnikuf:O)

  • 4. Data: 2010-02-04 20:13:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.02.2010 19:32), Johnson wrote:

> [...]
    > jest zapisane że coś ma być na 6 miesięcy, to nie można potem
    > interpretować że to 12 miesięcy, autor miał na myśli ;)

    Może dozwolony i ważny, ale czy sensowny?

    Chyba nie ma żadnego znaczenia, bo jeżeli strony się zgadzają - to nie
    ma różnicy interpretacji i punkt nie ma zastosowania. Znowu jeżeli się
    nie zgadzają, a sąd podzieli interpretację klienta - to chyba sąd nie
    wyda wyroku na niekorzyść klienta mimo że mu przyznaje racje tylko
    dlatego że jest taki punkt.

    p. m.

  • 5. Data: 2010-02-04 23:18:59
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 04-02-2010 19:04, bim-bom pisze:
    > Pewna firma telekomunikacyjna ma w umowie punkt:
    > "Interpretacja regulaminu należy wyłącznie do Organizatora Promocji".
    >
    > Czy taki punkt jest dozwolony i ważny?

    W umowach z konsumentami - nie. Art. 385(3) pkt ... (nie pamiętam). Tzw.
    niedozwolone postanowienie umowy.

    --
    .B:artek.