  • 1. Data: 2010-02-04 20:05:55
    Temat: Ochroniarz w markecie i rewizja plecaka
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Witam
    Po raz kolejny ochroniarze poznańskiego Praktikera (Pestka) mnie podirytowali.
    Gdy wchodziłem (z małym plecakiem) jeden z nich zapytał, czy może zajrzeć do
    plecaka. Krótko odparłem "nie".
    Na pytanie "dlaczego nie?", odparłem - "bo nie". Gość rzecz jasna miał
    podniesiony głos. Wszedłem na teren marketu i nie zwracałem już na to uwagi.

    Po odejściu od kasy, podszedł do mnie inny ochroniarz w tym samym celu. Po mojej
    odmowie pokazania zawartości plecaka stwierdził, że "następnym razem jak nie
    odda Pan plecaka do depozytu, NIE ZOSTANIE pan wpuszczony na sklep".
    Odpowiedziałem, że do tego celu potrzebny jest NAKAZ REWIZJI a w plecaku mam
    rzeczy osobiste i nie mam obowiązku pozostawiania niczego w depozycie.

    No właśnie. Czy istnieje jakaś PODSTAWA PRAWNA, która upoważnia ochroniarzy do
    takich rewizji?
    Czy jestem zmuszony upchnąć 2 pary okularów, chusteczki itp itd po kieszeniach i
    wejść bez plecaka?

    Poszedłem dalej i w drodze powrotnej zadzwoniłem pod 997 by dopytać jak z tym
    jest. Młoda dyspozytorka nie potrafiła mi jednak powiedzieć niczego konkretnego.
    Stwierdziła, że ochrona ma prawo do takich rewizji (???) i ma taki zapis w swoim
    regulaminie. Zapytałem więc o PODSTAWĘ PRAWNĄ - gdzie w polskim prawie jest
    zapis, który im umożliwia ten proceder? Nie potrafiła mi odpowiedzieć na to
    pytanie.

    Proszę zorientowanych w temacie o garść podpowiedzi.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 2. Data: 2010-02-04 20:39:22
    Temat: Re: Ochroniarz w markecie i rewizja plecaka
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 4 Feb 2010 21:05:55 +0100, Negatyw napisał(a):

    > Młoda dyspozytorka nie potrafiła mi jednak powiedzieć niczego konkretnego.
    > Stwierdziła, że ochrona ma prawo do takich rewizji (???)

    Gównoprawda. Nie mają prawa. Mogą wezwać policję która takie prawo ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-02-04 20:39:22
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    > Poszedłem dalej i w drodze powrotnej zadzwoniłem pod 997 by dopytać jak z tym
    > jest. Młoda dyspozytorka nie potrafiła mi jednak powiedzieć niczego
    konkretnego.

    a kiedys syn chcial sie czegos dowiedziec, to dostal od dyzurnego pod 997
    pouczenie, ze moze udac sie na najblizszy posterunek policji lub do
    dzielnicowego i on wyjasni, a numer 997 sluzy do zglaszania zdarzen
    wymagajacych szybkiego zdarzenia

  • 4. Data: 2010-02-04 20:48:38
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Imiennika" <i...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > a numer 997 sluzy do zglaszania zdarzen wymagajacych szybkiego zdarzenia

    Przeprosiłem rzecz jasna Panią Dyspozytorkę, gdyż dzwoniłem jedynie czysto
    informacyjnie. Nie omieszkam jednak wysłać oficjalnego zapytania do owej agencji
    ochrony. Z tego co zauważyłem na plakietkach - to firma SKORPION.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 5. Data: 2010-02-04 20:51:25
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości grup
    pasja.net...

    > Mogą wezwać policję która takie prawo ma.

    Zatem mogą mnie "za bary" i zatrzymać do przyjazdu policji? A potem JA płacę za
    ich przyjazd + mandat?
    A cwaniaczki ochroniarze stoją, patrzą i się śmieją w głos...?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 6. Data: 2010-02-04 20:55:27
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-04 21:51, Użytkownik Negatyw napisał:

    > Zatem mogą mnie "za bary" i zatrzymać do przyjazdu policji? A potem JA
    > płacę za ich przyjazd + mandat?
    > A cwaniaczki ochroniarze stoją, patrzą i się śmieją w głos...?

    Zatrzymać owszem mogą.
    Ale nie widzę powodu abyś musiał zapłacić za ich przyjazd.
    Mandatu za noszenie plecaka też raczej nie zapłacisz.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-02-04 20:58:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Zatem mogą mnie "za bary" i zatrzymać do przyjazdu policji? A potem JA
    > płacę za ich przyjazd + mandat?

    Z jakiej racji masz placic cokolwiek? Policja to nie Taxi. Jesli juz ktos
    mialby placic, to ochroniarze - no chyba, ze faktycznie cos ukradles i masz
    w tym plecaku to moze byc mandat (nie wiem, czy kradziez do 250 zl da sie
    ukarac mandatem- jesli nie, to grzywna za wykroczenie) - a jesli ukradlec na
    wiecej niz 250 lub masz tam np. narkotyki, to oczywiscie sie wykosztujesz na
    sprawe karna - ale za przyjazd policji nie zaplacisz - bo z jakiej racji?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-02-04 21:08:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RadoslawF pisze:

    > Zatrzymać owszem mogą.

    Nie, nie mogą - musiałby co najmniej popełnić jakieś wykroczenie.

    Chodzenie z plecakiem nim nie jest.

  • 9. Data: 2010-02-04 21:22:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2010 2:51 PM, Negatyw wrote:

    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:1fzjxz7a28ya4$....@p...to.moja.
    pasja.net...

    > Zatem mogą mnie "za bary" i zatrzymać do przyjazdu policji?

    tylko wtedy kiedy bedziesz chcial sobie pojsc.
    i tylko wtedy kiedy maja konkretne podejrzenie, ze cos zwinąłeś.
    Jak usiadziesz grzecznie na ławeczce, to nie mogą cie nawet dotknąć.

    A potem JA
    > płacę za ich przyjazd + mandat?

    a niby dlaczego.

  • 10. Data: 2010-02-04 21:35:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > czysto informacyjnie. Nie omieszkam jednak wysłać oficjalnego zapytania
    > do owej agencji ochrony. Z tego co zauważyłem na plakietkach - to firma

    Wyślij zapytanie do Komendy Wojewódzkiej polcicji - Wydział Postępowań
    Administracyjnych - oni nadzorują formacje ochronne. Albo poczytaj w
    archiwum grupy, bo był owiele razy i naparwdę nie ma sensu kolejny raz
    przytaczać podstaw prawnych.