  • 1. Data: 2010-02-04 22:15:25
    Temat: testament a samobójstwo
    Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>

    czy testament jest normalnie realizowany i spełniany w przypadku
    samobójstwa?

    prawdopodobnie nieprecyzyjnie się wyrażam, rzecz w tym, czy testament ma
    taką samą moc i zostanie zrealizowany w przypadku śmierci z przyczyn
    naturalnych/losowych jak i w przypadku śmierci samobójczej?

    czyli czy sambójstwo w jakikowliek sposób będzie przeszkodą dla wykonania
    woli zawartej w testamencie?

  • 2. Data: 2010-02-04 22:27:54
    Temat: Re: testament a samobójstwo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Konrad N>S> pisze:
    > czy testament jest normalnie realizowany i spełniany w przypadku
    > samobójstwa?

    A dlaczego by nie?

  • 3. Data: 2010-02-04 22:36:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A dlaczego by nie?

    Biedę strzelał: podejrzenie choroby psychicznej?

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2010-02-04 22:41:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Biedę strzelał: podejrzenie choroby psychicznej?

    IMHO ciężkie do wykazania - zwłaszcza jeśli byłby jakieś obiektywne
    powody do samobójstwa (np. nieuleczalna choroba). A jak jeszcze
    testament byłby dawno temu spisany...

    Poza tym zwracam uwagę, że samo samobójstwo do obalenia testamentu nic
    nie ma - dopiero niepoczytalność, a pytanie było o samobójstwo jako takie.

  • 5. Data: 2010-02-04 22:44:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2010 4:15 PM, Konrad N>S> wrote:
    > czy testament jest normalnie realizowany i spełniany w przypadku
    > samobójstwa?

    tak

> [...]

    tak

    > czyli czy sambójstwo w jakikowliek sposób będzie przeszkodą dla wykonania

    nie,
    albo przynajmniej nie wyobrazam sobie takiej sytuacji,

    mogą być punkty, których w testamencie zrealizoać sie nie da.

    np. roporządzenie polisą na wypadek śmierci, która np. w przypadku
    samobojstwa wypłacona nie bedzie.

    ale to tak samo jak zapis w testamencie dotyczący czegoś czego
    spadkodawca zdazyl sie pozbyc przed smiercia.

  • 6. Data: 2010-02-04 22:46:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > IMHO ciężkie do wykazania - zwłaszcza jeśli byłby jakieś obiektywne
    > powody do samobójstwa (np. nieuleczalna choroba).

    Spadłem z krzesła ... obiektywne powody do samobójstwa. Nie ma takich.
    Wszystkie powody do samobójstwa są subiektywne.

    > A jak jeszcze testament byłby dawno temu spisany...

    Gdybać to sobie można. Wszystko zależy od okoliczności. Ale samobójstwo
    daje jakiś początek do dłubania co do ważności testamentu. Lepsze to niż
    nic :)

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2010-02-04 22:49:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2010 4:36 PM, Johnson wrote:

    > Biedę strzelał: podejrzenie choroby psychicznej?

    to musialoby byc przy pisaniu testamentu, nabyte pozniej nie ma
    znaczenia dla testamentu.

  • 8. Data: 2010-02-04 22:51:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > to musialoby byc przy pisaniu testamentu, nabyte pozniej nie ma
    > znaczenia dla testamentu.

    Ale czy autor powiedział po jakim czasie od testamentu testator palnął
    sobie w łeb? A chorować na chorobę psychiczną można długo i nie od razu
    zejść z tego świata.

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2010-02-04 22:51:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2010 4:46 PM, Johnson wrote:

    > Spadłem z krzesła ... obiektywne powody do samobójstwa. Nie ma takich.
    > Wszystkie powody do samobójstwa są subiektywne.

    eee, co niektórzy probuja prawnie usankcjonowac, zeby byly obiektywne.

  • 10. Data: 2010-02-04 22:55:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2010 4:51 PM, Johnson wrote:

    > Ale czy autor powiedział po jakim czasie od testamentu testator palnął
    > sobie w łeb?

    jakby napisał to bym nadpisał tak/nie, a nie że musialby byc chory przy
    sporządzaniu testamentu

    A chorować na chorobę psychiczną można długo i nie od razu
    > zejść z tego świata.

    można, ale nie kazdy przypadek powoduje, ze testament jest nieważy.
    Połowa studentow powinna sie leczyc i gwarantuje, ze wielu zostałoby
    zdiagnozowanych pozytywnie.

    niepoczytalnosc a choroba psychiczna to spora odległość