  • 21. Data: 2004-10-17 18:59:24
    Temat: Re: pytanko zwiazane z kodeksem ruchu drogowego
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl> napisał:

    >pozostaje więc drugi człon alternatywy - działacz komitetu osiedlowego :)
    A to ma być obraźliwe ;-?

    >być napis "zaopatrzenie", bo jakoś nie mogę znaleźc :)
    I tu pojawiła sie luka w znajomości prawa. Tłumaczę, że takiego wzoru
    tabliczki nie znajdziesz, a jednak napisy na lub pod znakiem są i to
    zgodnie z zapisem prawa (§ 2. 4. Napis lub symbol umieszczony na
    tabliczce pod znakiem drogowym stanowi integralną część znaku).

    >a może wystarczyłoby pokwitowanie dostawy?
    W mojej ocenie wystarczyłoby, bo jest to udokumentowanie dokanania
    zaopatrzenia sklepu

    >a może dostawy do magazynu też sa tolerowane? itp. ...
    To jest kwestia oceny policjanta-ja na jego miejscu zadowoliłbym się
    tym.

    >no nie! twierdziłeś, że są inne przepisy, więc poprosiłem tylko o ich
    >wskazanie, abym mógł uzupełnic moją wiedzę o przepisach obowiązujących w
    >ruchu drogowym
    Prócz wspomnianego rozp. miałem na myśli choćby PoRD, KW czy ustawę o
    policji, SM itp.

    Artur Golański

  • 22. Data: 2004-10-17 19:46:47
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > A to ma być obraźliwe ;-?

    nie, ale to określa typ mentalności ;)

> [...]
    > zgodnie z zapisem prawa (§ 2. 4. Napis lub symbol umieszczony na
    > tabliczce pod znakiem drogowym stanowi integralną część znaku).

    no i w końcu jakieś konkrety ...

    to pobiegnij wzrokiem ku ustępowi 8 z tegoż paragrafu:
    "Wzory znaków drogowych, sygnałów drogowych, WZORY TABLICZEK oraz ich spis,
    z zastrzeżeniem ust. 9, załacznik do rozporządzenia."
    i ustęp 9:
    "Znaki i sygnały dotyczące organizacji ruchu (...) podane są przykładowo.
    Dotyczy to również TABLICZEK przedstawiających pojazdy, układ dróg na
    skrzyżowaniu i sytuacje na drodze."
    w stosownym załaczniku (jak pisałem wcześniej) jedyną tabliczką "nie
    dotyczy" jest T-22 i odnosi się do kategorii pojazdu (zawiera jego graficzne
    przedstawienie), a nie do funkcji, jaki ten pojazd wypełnia, czyż nie?
    a może T-28 "płatna" bo za wjazd się płaci mandat ;)

    > W mojej ocenie wystarczyłoby, bo jest to udokumentowanie dokanania
    > zaopatrzenia sklepu

    > To jest kwestia oceny policjanta-ja na jego miejscu zadowoliłbym się
    > tym.

    to gdzie przebiega ta granica zadowolenia?

    > Prócz wspomnianego rozp. miałem na myśli choćby PoRD, KW czy ustawę o
    > policji, SM itp.

    a ja, ze swojej strony, dorzucę jeszcze Konstytucję RP :))))
    a może jeszcze ustawy podatkowe i o rachunkowości - bo w gre wchodzą
    przecież faktury i dowody dostawy!

    nn

    ---

  • 23. Data: 2004-10-18 07:54:15
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl> napisał:

    >to pobiegnij wzrokiem ku ustępowi 8 z tegoż paragrafu:
    Zmieniasz temat dyskusji !
    Autor NIE kwestionował czy tabliczka jest zgodna z prawem ( z
    rozporządzeniem), tylko co oznacza słowo tam użyte i o tym była
    dyskusja. Jeśli w/g ciebie taki (lub pododny) napis jest niezgodny z
    prawem, to go pomijaj i po prostu za znak B-1 nie wjeżdżaj (zastosuj
    się do znaku), nawet jeśli jesteś dostawcą towaru, a tenże zanieś na
    plecach.
    I to by było na tyle ;-)

    Artur Golański

  • 24. Data: 2004-10-18 11:22:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Oct 2004, Artur Golanski wrote:
    [...]
    >+ Dla mnie (jestem przekonany, że także dla: ustalającego oznakowanie,
    >+ dla policjanta, dla sędziego ....) znaczenie użytego tam słowa
    >+ 'zaopatrzenie' oznacza stosowany wyjątek dla dostarczającego towar do
    >+ sklepu, a nie każdy prywatny wjazd pod 'płaszczykiem' dowozu' zakupów
    >+ czy nawet lodówki do domu.

    Nie da się ukryć że najwyraźniej sprzeciwiasz się oficjalnemu
    stanowisku profesorów urzędujących w Radzie Języka Polskiego...
    Nie jest to czasem stanowisko *prawnie obowiązujące* ?

    >+ Temat uważam za wyczerpany ;-)

    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2004-10-18 20:35:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 16 Oct 2004 10:16:21 +0200, "tepesco" <t...@p...pl> wrote:

    >otoz sprawa jest taka ze dostalem wczoraj mandat za wjazd na ulice gdzie
    >jest zakaz ruchu poza zaopatrzeniem,
    ^^^^^^^^^^^

    >znak obowiazuje od 17-21 poza
    >tymi godzinami wjezdzac nie wolno, ja bylem tam o 20 i wyjechalem o 1szej..
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Czy to byl zakaz wjazdu czy ruchu? Bo jesli *zakaz wjazdu* a Ty
    *wjechales* pomiedzy 17 a 21 z zaopatrzeniem to nie zlamales znaku. A
    jesli byl to *zakaz ruchu* i *wyjechales po 21* to musiales sie
    *poruszac* a wiec zlamales *zakaz ruchu*.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 26. Data: 2004-10-19 09:02:40
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> napisał:

    >Bo jesli *zakaz wjazdu* a Ty *wjechales* [..] to nie zlamales znaku.
    Zwłaszcza, że zakaz wjazdu (B-2) jest znakiem bezwarunkowym, czyli nie
    wolno za niego wjeżdżać w ogóle ! (zazwyczaj jest ustawiany u wylotu
    drogi jednokierunkowej).
    Jesli gdzieś wolno wjeżdżać, to powinien być B-1 zakaz ruchu i dopiero
    ewentualnie pod nim umieszcza się warunkowe dopuszczenie wjazdu.

    Artur Golański

  • 27. Data: 2004-10-19 14:26:38
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Milicja w stanie wojennym uwierzyła na słowo, a czas był gorszy.

    Nieprawda! Pierwszy w życiu mandat zapłaciłem właśnie w stanie wojennym
    (za "niemanie tablic rej."). "Niemanie" faktycznie miało miejsce, motocykl
    kupiłem godzinę wcześniej w sklepie Raszynie i jechałem do Warszawy, zhaltowali
    mnie na rogatkach. Faktycznie mandat był za legitymację studencką, bo oni
    bardzo wtedy studentów nie lubili. Odmówić przyjęcia nie mogłem - bydlak chciał
    zabrać motor "do wyjaśnienia".

    Pzdr.

    Czapla