  • 11. Data: 2004-10-17 08:59:39
    Temat: Re: pytanko zwiazane z kodeksem ruchu drogowego
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl> napisał:

    >primo - słowo "zaopatrzenie" w nim nie występuje
    Znajdziesz tam całe mnóstwo słów, które nie są tam definiowane, a
    pomomo to nikt się nie zastanawia co one oznaczają (no chyba, ze ktoś
    kto nie zna j.polskiego). W sprawach wątpliwych policjant lub sędzia
    stosuje ogólnie przyjęte znaczenie tego słowa. Jeśli go nie rozumiesz
    to po prostu sprawdz w słowniku języka polskiego

    Artur Golański

  • 12. Data: 2004-10-17 09:27:45
    Od: "tepesco" <t...@p...pl>

> [...]
    > stosuje ogólnie przyjęte znaczenie tego słowa. Jeśli go nie rozumiesz
    > to po prostu sprawdz w słowniku języka polskiego

    zaoptrzenie to dostawa towaru, nie ma w definicji zaznaczone ze ma to byc
    konieczne odplatne, ze musi byc na fakture vat czy takie rzeczy, a jednak
    policjant chcial ode mnie fakture, a jej brak uznal za to ze go proboje
    oszukac.. gdybym chcial dyskutowac to bym nie przyjal mandatu, ale ze jak
    pisalem wczesniej nie bede go placic dopoki mnie nie zmusza, to coz.. olac..

    dzieki za pomoc all

    regards

  • 13. Data: 2004-10-17 09:54:44
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "tepesco" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]>
> [...]
    > konieczne odplatne, ze musi byc na fakture vat czy takie rzeczy, a jednak
    > policjant chcial ode mnie fakture, a jej brak uznal za to ze go proboje

    A gdyby to była przeprowadzka? Też trzeba mieć na to dokumenty?
    Milicja w stanie wojennym uwierzyła na słowo, a czas był gorszy.
    WSm

  • 14. Data: 2004-10-17 09:56:01
    Od: "tepesco" <t...@p...pl>

    > A gdyby to była przeprowadzka? Też trzeba mieć na to dokumenty?
    > Milicja w stanie wojennym uwierzyła na słowo, a czas był gorszy.

    milicja tak, ale nie sluzbista ktory musi sobie podniesc wlasne ego
    czepiajac sie o wszystko biednych ludzi w srodku nocy :)

    regards

  • 15. Data: 2004-10-17 10:41:44
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Znajdziesz tam całe mnóstwo słów, które nie są tam definiowane, a
    > pomomo to nikt się nie zastanawia co one oznaczają (no chyba, ze ktoś
    > kto nie zna j.polskiego).

    w cytowanym rozporządzeniu jest wykaz WSZYSKICH obowiązujących znaków
    drogowych, więc jeśli czegoś tam nie ma - to nie obowiązuje

    W sprawach wątpliwych policjant lub sędzia
    > stosuje ogólnie przyjęte znaczenie tego słowa. Jeśli go nie rozumiesz
    > to po prostu sprawdz w słowniku języka polskiego

    no to sprawdziłem :)

    wg. słownika PWN

    zaopatrzenie n I
    1. rzecz. od zaopatrzyć.

    2. <to, w co kogoś zaopatrzono; środki do życia, żywność, sprzęt, ekwipunek
    stanowiący wyposażenie kogoś lub czegoś>

    i co to wnosi do sprawy?
    a może jest jakiś słownik potocznej policyjnej polszczyzny, gdzie jest
    napisane, że zaopatrzenie to pojazd(!), który dostarcza towary do sklepów, a
    kierujący tym pojazdem posiada fakturę za dostawę towaru, która nastapiła w
    stosownym miejscu i czasie?

    nn

    ---

  • 16. Data: 2004-10-17 10:48:00
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    > nom ;) i jeszcez jak to jest teraz egzekwowaniem mandatow? co moga mi
    > zrobic jak nie zaplace, nie mam dochodow, ani nic z takich rzeczy.. moga
    > obciazyc moich prawnych opiekunow, na ktorych jestem utrzymaniu, czy
    jakies
    > roboty publiczne a moze zawiasy? :)

    mniemam, że jesteś pełnoletni i nieubezwłasnowolniony, więc - niestety - sam
    odpowiadasz za swoje długi :(
    a niezapłacone mandaty często się przedawniają ze względu na niesprawność
    organizacyjną stosownych organów :)
    w najgorszym przypadku, za rok dostaniesz wezwanie do zapłaty, plus kilka zł
    kosztów
    nn

    ---

  • 17. Data: 2004-10-17 11:20:41
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl> napisał:

    >w cytowanym rozporządzeniu jest wykaz WSZYSKICH obowiązujących znaków
    >drogowych, więc jeśli czegoś tam nie ma - to nie obowiązuje
    A kto to napisał ? Pytałeś o znak czy o znaczenie słowa, którego nie
    rozumiesz ? Gdzie jest napisane, że kierowce obowiązuje jedynie to
    rozporządzenie ?

    >i co to wnosi do sprawy?
    Dowiesz się jeśli odmówisz przyjęcia MK, a policja skieruje wniosek do
    SG, a tam sędzia oceni i wyda wyrok (zapewniam cię, że może on przyjąć
    twoje tłumaczenie, argumenty lub nie, nawet jesli wydaj ci się, ze
    masz rację ;-)

    Dla mnie (jestem przekonany, że także dla: ustalającego oznakowanie,
    dla policjanta, dla sędziego ....) znaczenie użytego tam słowa
    'zaopatrzenie' oznacza stosowany wyjątek dla dostarczającego towar do
    sklepu, a nie każdy prywatny wjazd pod 'płaszczykiem' dowozu' zakupów
    czy nawet lodówki do domu.
    Temat uważam za wyczerpany ;-)

    Artur Golański

  • 18. Data: 2004-10-17 11:43:04
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    > A kto to napisał ? Pytałeś o znak czy o znaczenie słowa, którego nie
    > rozumiesz ? Gdzie jest napisane, że kierowce obowiązuje jedynie to
    > rozporządzenie ?

    jesteś sfrustrowanym policjantem? czy działaczem jakiegoś komitetu
    osiedlowego, zwalczajacego obce pojazdy na swoim terenie?
    o ile wiem w sprawie znaków drogowych obowiązuje jedynie cytowane przeze
    mnie rozporządzenie, znasz inne? to sie pochwal swoją wiedzą!

> [...]
    > SG, a tam sędzia oceni i wyda wyrok (zapewniam cię, że może on przyjąć
    > twoje tłumaczenie, argumenty lub nie, nawet jesli wydaj ci się, ze

    wierzę głęboko w niezawisłość i kompetencje sędziów, nawet tych z SG ;)

> [...]
    > 'zaopatrzenie' oznacza stosowany wyjątek dla dostarczającego towar do
    > sklepu, a nie każdy prywatny wjazd pod 'płaszczykiem' dowozu' zakupów

    Słuszne zauważyłeś, że to wyłącznie Twój osobisty pogląd ;) niepoparty
    definicją ze słownika języka polskiego, do którego mnie odesłałeś :)
    Niestety Twoje rozumienie słowa "zaopatrzenie" jest dosyć zawężone w
    stosunku do różnorodności jakie niesie życie i nie rozstrzyga kwestii - jak
    dowieść, że jest się "zaopatrzeniem" (poza zdaniem sie na orzeczenie SG)
    :))))

    > Temat uważam za wyczerpany ;-)

    ja też, bo chyba nie masz nic istotnego do dodania w tym temacie ;)
    nn

    ---

  • 19. Data: 2004-10-17 16:03:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl> napisał:

    >jesteś sfrustrowanym policjantem? czy działaczem jakiegoś komitetu
    >osiedlowego, zwalczajacego obce pojazdy na swoim terenie?
    Typowe zachowanie kogoś komu kończą się argumenty. Myślisz, że jeśli
    nazwiesz mnie policjantem to sie obrażę ?
    1. Ja odpowiadam na zadanie pytanie (konktertne pytanie)
    2. Nikt nie pytał o wzór znaku B-1, a jedynie jak nalezy rozumieć
    "słowo", a NIE o sam "znak".
    3. Pod znakami (lub na nich) mogą być napisy, które stanowią
    integralną ich część. Na próżno wzorów takich napisów szukasz w
    rozporządzeniu-tam ich nie ma, a tym bardziej ich znaczenia.

    >o ile wiem w sprawie znaków drogowych obowiązuje jedynie cytowane przeze
    >mnie rozporządzenie, znasz inne?
    A kto kwestionował rozp. ws znaków ? To ty stwierdziłeś, że nie ma tam
    wspomnianego napisu. Ja się z tym zgadzam rzeczywiście nie ma !
    Tylko dziwię się tobie, iż tam go poszukujesz i sie dziwisz, że go nie
    ma ;-)

    Artur Golański

  • 20. Data: 2004-10-17 17:02:12
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    > Typowe zachowanie kogoś komu kończą się argumenty. Myślisz, że jeśli
    > nazwiesz mnie policjantem to sie obrażę ?

    nazwanie kogoś potencjalnym policjantem nie jest chyba obraźliwe?
    co prawda, przymiotnik "sfrustrowany" nadaje mojej wypowiedzi potencjalnie
    obraźliwy ton - ale tego nie wziąłeś sobie do serca ;)
    pozostaje więc drugi człon alternatywy - działacz komitetu osiedlowego :)

> [...]
    > integralną ich część. Na próżno wzorów takich napisów szukasz w
    > rozporządzeniu-tam ich nie ma, a tym bardziej ich znaczenia.

    trochę splątany ten wywód - napis stanowi inegralną część znaku ale nim nie
    jest ...
    otóż, chyba sie mylisz - rozporządzenie określa rzeczywiście "wzory" a nie
    napisy - poproszę w takim razie o wskazanie wzoru tabliczki, na której może
    być napis "zaopatrzenie", bo jakoś nie mogę znaleźc :)
    zasadnicz kwestia dotyczy interpretacji słowa "zaopatrzenie", jak wykazałem
    wcześniej, zainspirowany Twoją światłą sugestią, słownikowa definicja nie
    odpowiada zaobserwowanej praktyce - na jakiej podstawie policjant żada
    faktury? a może wystarczyłoby pokwitowanie dostawy? czy tylko dostawy do
    sklepu są ważne? a może dostawy do magazynu też sa tolerowane? itp. ...

> [...]
    > wspomnianego napisu. Ja się z tym zgadzam rzeczywiście nie ma !
    > Tylko dziwię się tobie, iż tam go poszukujesz i sie dziwisz, że go nie

    no nie! twierdziłeś, że są inne przepisy, więc poprosiłem tylko o ich
    wskazanie, abym mógł uzupełnic moją wiedzę o przepisach obowiązujących w
    ruchu drogowym
    a może chodzi tu po prostu o prawo powielaczowe? lub widzimisię lokalnych
    stawiaczy znaków?

    nn

    ---