  • 1. Data: 2004-10-16 08:16:21
    Temat: pytanko zwiazane z kodeksem ruchu drogowego
    Od: "tepesco" <t...@p...pl>

    Witam i z gory przepraszam jesli post jest nie na temat, probowalm wybrac
    najlepsza do tego grupe, aczkolwiek nie wiem czy byl to sluszny wybor ;)

    otoz sprawa jest taka ze dostalem wczoraj mandat za wjazd na ulice gdzie
    jest zakaz ruchu poza zaopatrzeniem, co rozumie sie pod tym pojeciem? czy
    np. osoba ktora przywozi jakis towar do lokalu jest zaoptrzeniowcem? musi
    spelanic inne uprawnienia, jak tak to jakie? znak obowiazuje od 17-21 poza
    tymi godzinami wjezdzac nie wolno, ja bylem tam o 20 i wyjechalem o 1szej..
    czy to zlamanie przepisow?

    no i jeszcze apropo mandatu, przyjalem to co mi dali (250zl, suxx ;)) czy
    mam prawo sie od tego odwolac jeszcze, prosic o zlagodzenie albo umorzenie
    kary ? (student niepracujacy)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-10-16 08:35:01
    Temat: Re: pytanko zwiazane z kodeksem ruchu drogowego
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "tepesco" <t...@p...pl> napisał:

    >czy np. osoba ktora przywozi jakis towar do lokalu jest zaoptrzeniowcem?
    W mojej ocenie-tak.

    >musi spelanic inne uprawnienia, jak tak to jakie?
    Nie-wystarczy, że udowodni fakt dostawy towaru do sklepu.

    >znak obowiazuje od 17-21 poza tymi godzinami wjezdzac nie wolno,
    >ja bylem tam o 20 i wyjechalem o 1szej..
    I jak rozumię wjazd twój NIE był związany z zaopatrzeniem, czyli
    złamałes prawo.

    >czy mam prawo sie od tego odwolac jeszcze,
    Masz takie prawo (w ciągu 7 dni). Jednak odwołanie może być
    uwzglednione, jesli ukarano cię za czyn, który nie był wykroczeniem.
    W opisanej przez ciebie sytuacji raczej tak nie było.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-10-16 08:35:03
    Od: "tepesco" <t...@p...pl>

    > I jak rozumię wjazd twój NIE był związany z zaopatrzeniem, czyli
    > złamałes prawo.

    No wlasnie nie do konca, przywozilem caly stuff na imprze do lokalu (picie,
    jedzenie etc :))

    > Masz takie prawo (w ciągu 7 dni). Jednak odwołanie może być
    > uwzglednione, jesli ukarano cię za czyn, który nie był wykroczeniem.
    > W opisanej przez ciebie sytuacji raczej tak nie było.

    a po polsku moge? :) bo nie rozumiem czy mam prawo w koncu sie odwolac czy
    nie :)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-10-16 09:57:52
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "tepesco" <t...@p...pl> napisał:

    >No wlasnie nie do konca, przywozilem caly stuff na imprze do lokalu (picie,
    >jedzenie etc :))
    Jeśli była to sprzedaż (masz fakture,rachunek) to można potraktować
    jako zaopatrzenie sklepu. W innym przypadku jest to tylko naciągaie
    znaczenia tego słowa i raczej przed sądem sprawę przegrałbyś.

    >bo nie rozumiem czy mam prawo w koncu sie odwolac czy nie
    Prawo zawsze masz. Możesz złożyć.
    Co NIE oznacza, że wniosek twój nie zostanie oddalony.
    Co więcej nic nie zyskasz, bo nie masz prawnego uzasadnienia swego
    odwołania.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-10-16 11:21:13
    Od: "tepesco" <t...@p...pl>

    > Jeśli była to sprzedaż (masz fakture,rachunek) to można potraktować
    > jako zaopatrzenie sklepu. W innym przypadku jest to tylko naciągaie
    > znaczenia tego słowa i raczej przed sądem sprawę przegrałbyś.

    No wlasnie o to pytalem :)

    > Prawo zawsze masz. Możesz złożyć.

    wole miec szanse;)

    > Co NIE oznacza, że wniosek twój nie zostanie oddalony.
    > Co więcej nic nie zyskasz, bo nie masz prawnego uzasadnienia swego
    > odwołania.

    daruje sobie raczej wszystkie wnioski jak i placenie tego mandatu..

    dzieki za pomoc, regards

  • 6. Data: 2004-10-16 11:31:28
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "tepesco" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    > daruje sobie raczej wszystkie wnioski jak i placenie tego mandatu..

    To dbaj aby nie miec zwrotow podatku dochodowego za lata 2005 oraz 2006 bo
    Ci sami potraca (za 2004 raczej nie zdaza, nawet jesli bedziesz miec). Jak
    zamierza sie nie placic, lepiej mandatu nie przyjmowac!

    marekz

  • 7. Data: 2004-10-16 11:36:52
    Od: "tepesco" <t...@p...pl>

    > To dbaj aby nie miec zwrotow podatku dochodowego za lata 2005 oraz 2006 bo
    > Ci sami potraca (za 2004 raczej nie zdaza, nawet jesli bedziesz miec). Jak
    > zamierza sie nie placic, lepiej mandatu nie przyjmowac!

    jak pisalem wczesniej jestem studentem niepracujacym, wiec nie prowadze
    zadnych pitow sritow, a jakbym nie przyjal mandatu to bym dostal wniosek do
    sadu grodzkiego.. juz wole nie placic mandatu niz wyroku sadowego (jakies
    takie przeswiadczenie ;))

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-10-16 21:45:16
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

> [...]
    do
    > sadu grodzkiego.. juz wole nie placic mandatu niz wyroku sadowego (jakies

    Bardzo słuszne przeświadczenie ;)
    a' propos - jak jest zdefiniowane "zaopatrzenie" w kodeksie ruchu drogowego
    ??? bo na kursie prawa jazdy tego nie przerabialiśmy ;)
    nn

    ---

  • 9. Data: 2004-10-16 22:23:13
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a' propos - jak jest zdefiniowane "zaopatrzenie" w kodeksie ruchu
    drogowego
    > ??? bo na kursie prawa jazdy tego nie przerabialiśmy ;)

    Zadałem sobie trud i przestudiowałem (pobieżnie) stosowne rozporządzenie o
    znakach drogowych:

    primo - słowo "zaopatrzenie" w nim nie występuje

    secundo - wśród tabliczek uzupełniających znalazłem tylko "nie dotyczy
    rowerów" tj. T-22

    no to może ktoś bardziej biegły wyjaśni tę kwestię ;)
    nn

    ---

  • 10. Data: 2004-10-17 08:28:34
    Od: "tepesco" <t...@p...pl>

    > primo - słowo "zaopatrzenie" w nim nie występuje

    kazdy widac intepretuje jak chce ;)

    > no to może ktoś bardziej biegły wyjaśni tę kwestię ;)

    nom ;) i jeszcez jak to jest teraz egzekwowaniem mandatow? co moga mi
    zrobic jak nie zaplace, nie mam dochodow, ani nic z takich rzeczy.. moga
    obciazyc moich prawnych opiekunow, na ktorych jestem utrzymaniu, czy jakies
    roboty publiczne a moze zawiasy? :)

    pozdrawiam