  • 1. Data: 2006-01-25 08:24:04
    Temat: pytanie o Art. 186. § 1 kodeksu pracy
    Od: Michal M <w...@...pl>

    Witam,
    Jak fragment kodeksu pracy bedzie sie mial do sytuacji mojej zony:

    "Pracownik zatrudniony co najmniej 6 miesięcy ma prawo do urlopu wychowawczego w
    wymiarze do 3 lat w celu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem, nie dłużej
    jednak niż do ukończenia przez nie 4 roku życia. Do sześciomiesięcznego okresu
    zatrudnienia wlicza się poprzednie okresy zatrudnienia."

    Moja zona pracuje w panstwowym urzedzie! juz 4 lata i aktualnie ma 6-a (slownie
    szosta) umowe na czas okreslony. W czerwcu konczy sie ta umowa i zona jest
    prawie pewna ze jesli zajdzie w ciaze (a taki mamy plan) to szanse na kolejne
    przedluzenie umowy maleja do zera.
    Czy w nawiazaniu do w/w fragmenty (Art. 186. § 1 kodeksu pracy) cos jej sie
    nalezy czy poprostu leci na bruk i do nie-widzenia?

    Poza tym w innym punkcie pisze ze jesli pracownica jest w ciazy i umowa miala by
    sie skonczyc przed porodem to musi byc przedluzona do dnia porodu - to jest w
    miare zrozumiale ale co dalej?

    Pozdrawiam,
    Michal M

  • 2. Data: 2006-01-25 08:39:19
    Temat: Re: pytanie o Art. 186. § 1 kodeksu pracy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michal M napisał(a):

    > Moja zona pracuje w panstwowym urzedzie! juz 4 lata i aktualnie ma 6-a
    > (slownie szosta) umowe na czas okreslony.

    Moim zdaniem to jest juz umowa na czas nieokreslony:

    Art. 25.
    § 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest równoznaczne
    w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nieokreślony,
    jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas
    określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa między
    rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie
    przekroczyła 1 miesiąca.

    No chyba ze pracuje z ponadmiesiecznymi przerwami.

  • 3. Data: 2006-01-25 09:15:24
    Od: Michal M <w...@...pl>

    > No chyba ze pracuje z ponadmiesiecznymi przerwami.

    pracuje bez zadnych przerw ale podobno zniesli juz ustawe ze 3-a umowa musi byc
    juz na stale (o ile ta ustawa kiedykolwiek weszla)?

  • 4. Data: 2006-01-25 09:28:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > pracę na czas określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa
    > między rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę

    Tylko, że to weszło 1 maja 2004 i liczy się ilość umów od tego dnia.

  • 5. Data: 2006-01-25 10:59:28
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    Dnia 25-01-2006 o godz. 10:15 Michal M napisał(a):

    > pracuje bez zadnych przerw ale podobno zniesli juz ustawe ze 3-a umowa
    > musi byc
    > juz na stale (o ile ta ustawa kiedykolwiek weszla)?
    od momentu wejscia do UE trzecia praca z kolei jest z definicji na czas nieokreslony.
    Ale jak poprzednio miala 5 i dopiero po 1 maja 2004 podpisala ta szosta, to niestety,
    liczy sie jak pierwsza.

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Anja Garbarek, córka Jana Garbarka. Briefly Shaking, 4
    album artystki jest najbardziej pomysłowym i śmiałym
    jej projektem. Pełna kontrastów płyta już w sklepach!
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
    l%2Fas%2Fgarbarek.html&sid=638

  • 6. Data: 2006-01-25 12:11:52
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dr7c1g$ts0$1@srv.cyf-kr.edu.pl Michal M <w...@...pl>
    pisze:

> [...]
    > czerwcu konczy sie ta umowa i zona jest prawie pewna ze jesli zajdzie w
    > ciaze (a taki mamy plan) to szanse na kolejne przedluzenie umowy maleja
    1. Trzecia umowa okresowa (przy założeniu, że przerwy między nimi nie
    przekroczyły 1 mies.) jest umową na czas nieokreślony. Jako pierwszą
    traktuje się umowę okresowoą zawartą po 1.05.2004 (wcześniejsze się nie
    liczą - chyba, że już przed likwidacją/zawieszeniem tego przepisu doszło do
    zawarcia umowy de facto na czas nieokreślony; nie pamiętam kiedy ten przepis
    zawieszono).
    2. Użyty termin "przedłużenie" umowy raczej nie ma tu zastosowania. Po
    prostu umowa okresowa wygasa i zawiera się (albo nie) nową umowę.
    3. Być może plan jest wadliwy i należy go zmienić. ;)

    > Czy w nawiazaniu do w/w fragmenty (Art. 186. § 1 kodeksu pracy)
    > cos jej sie nalezy czy poprostu leci na bruk i do nie-widzenia?
    Nie leci na bruk. Po prostu ustaje stosunek pracy, gdyż tak przewidziano w
    umowie.

    > Poza tym w innym punkcie pisze ze jesli pracownica jest w ciazy i umowa
    > miala by sie skonczyc przed porodem to musi byc przedluzona do dnia
    > porodu - to jest w miare zrozumiale ale co dalej?
    A cóż ma być? Umowa wygasa.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-01-25 13:41:23
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Michal M napisał(a):

    > pracuje bez zadnych przerw ale podobno zniesli juz ustawe ze 3-a umowa
    > musi byc juz na stale (o ile ta ustawa kiedykolwiek weszla)?

    OK, to w takim razie co jeśli jest tak:
    są podpisane 4 kolejne umowy na czas określony, trzecia kończy się 2
    lutego, co w takim razie dzieje się tego 3 lutego ? Czy pracownik ma
    przyjść do pracy i normalnie pracować ? A co jeśli on przyjdzie i
    pracodawca go nie wpuści, bo będzie twierdził, że umowa się skończyła.
    Czy może wtedy lepiej wezwać policję ?

    sg

  • 8. Data: 2006-01-26 08:58:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    sg napisał(a):

> [...]
    > przyjść do pracy i normalnie pracować ? A co jeśli on przyjdzie i
    > pracodawca go nie wpuści, bo będzie twierdził, że umowa się skończyła.

    Raczej wezwac nalezy Sad Pracy :)
    Zostanie to pewnie potraktowane tak jak zwolnienie z winy pracodawcy w
    czasie trwania umowy o prace na czas nieokreslony.

  • 9. Data: 2006-01-27 09:21:07
    Temat: Dziekuje za konstruktywne odpowiedzi!
    Od: Michal M <w...@...pl>

    .