  • 1. Data: 2006-01-24 23:54:34
    Temat: Potracenie rowerzysty
    Od: Janusz Malinowski <j...@o...wardhowell.com.pl>

    Witam

    Sytuacja wygladala tak:
    Samochod potracil mojego tate. Policja po przyjezdzie stwierdzila,
    ze wina lezy po stronie kierowcy samochodu ale nie okreslia zdarzenia
    jako wypadek tylko jako "kolizje". Jako, ze "kolizja" kierowca uniknal
    kary.

    A teraz jak sprawa wygladala z moim tata:
    Najpierw spedzil w szpitalu 5 dni, po tygodniowej przerwie wrocil do
    szpitala na tydzien, itd. Lacznie w szpitalu byl ponad miesiac.
    Skonczylo sie wszystko guzem na mozgu. Zostal poddany trepancji
    czaszki i cudem uniknal smierci.

    Jako, ze teraz czuje sie lepiej zastanawiam sie kogo pociagnac za
    prawie usmiercenie mojego taty?

    Pozdrawiam grupowiczow.

  • 2. Data: 2006-01-25 00:08:12
    Temat: Re: Potracenie rowerzysty
    Od: "PAndy" <p...@p...onet.pl>

    "Janusz Malinowski" <j...@o...wardhowell.com.pl> wrote in message
    .
> [...]
    > czaszki i cudem uniknal smierci.
    >
    > Jako, ze teraz czuje sie lepiej zastanawiam sie kogo pociagnac za

    o ile dysponuejsz dokumentacja choroby to sprawa powinna byc prosta - wiecej
    jak 7 dni w szpitalu i prokurator musi wkroczyc - zloz w prokuraturze
    wlascwiej wniosek o sciganie sprawcy wypadku - wstepna kwalifikacja
    policjanta nie ma znaczenia - policjant nie jest lekarzem...
    poza tym zainteresuje sie firmami odzyskujacymi odszkodowanie - ogloszenia
    takich firm wisza w wielu przychodniach o ile udalo mi sie zaobserwowac. jak
    mysle firmy te moge udzielic ci wskazowek i przyjac ubieganie sie o dosyc
    wysokie odszkodowanie od sprawcy wypadku i jego ubezpieczyciela...

  • 3. Data: 2006-01-25 00:40:15
    Od: jatsek <b...@w...pl>

    Janusz Malinowski napisał(a):
> [...]
    > ze wina lezy po stronie kierowcy samochodu ale nie okreslia zdarzenia
    > jako wypadek tylko jako "kolizje". Jako, ze "kolizja" kierowca uniknal

    Zajrzyj tam: http://www.alterego.org.pl - powinni udzielić porady w tej
    sprawie.

  • 4. Data: 2006-01-25 06:47:18
    Od: P...@o...pl

> [...]

    > czaszki i cudem uniknal smierci.
    >
    > Jako, ze teraz czuje sie lepiej zastanawiam sie kogo pociagnac za

    Ubezpieczyciela sprawcy. Może zrobić to próbować tata, może zwrócić się
    do firmy zawodowo zajmującej się ściąganiem odszkodowań. Zwyczajowo
    zadowalają się oni 10% prowizją od sumy odszkodowania. Poszukaj w swoim
    mieście takiej firmy.

    --
    P. Jankisz
    trochę o rowerach:

  • 5. Data: 2006-01-25 07:52:38
    Od: "#:-) gps" <g...@p...onet.pl>

    Pozdrów Tatę od grupy (myślę, że każdy się z pozdrowieniami dołączy) i
    życz mu dużo zdrowia i powrotu do pełni sił. Cieszę się, że ma się lepiej.

    Nie potrafię Ci pomóc, co należy zrobić (nie znam się na takich
    przypadkach), ale informuj nas jak sprawa się rozwinęła.

    Pozdrawiam,

    #:-)
    gps

  • 6. Data: 2006-01-25 10:20:26
    Od: "dziad" <n...@l...spamu.pl>

    Użytkownik "Janusz Malinowski" <j...@o...wardhowell.com.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndtdf9s.rmk.janek@office.wardhowell.com.pl..
    .
> [...]
    > szpitala na tydzien, itd. Lacznie w szpitalu byl ponad miesiac.
    > Skonczylo sie wszystko guzem na mozgu. Zostal poddany trepancji

    zdaje się że uszkodzenie ciała skutkujące ponad 7 dniami zwolnienia jest z
    urzędu ścigane przez policję, więc na początek wystarczy pójść na komisariat z
    papierami ze szpitala i pogadać co i jak.

  • 7. Data: 2006-01-25 16:07:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Janusz Malinowski [###j...@o...wardhowell.com.pl.###] napisał:

    W częśc8i cywilnej odszkodowanie przysługuje z OC pojazdu. W częci
    karnej możesz złożyć zawiadomienie o przestępstwie, ale może być
    kłopot praktyczny z wykazaniem związku drugiego pobytu w szpitalu z
    wypadkiem.

  • 8. Data: 2006-01-25 21:53:45
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Jako, ze teraz czuje sie lepiej zastanawiam sie kogo pociagnac za
    > prawie usmiercenie mojego taty?

    Jak to kogo ? Sprawce, a on pewnie mial OC, wiec roszczenie "przekierowane"
    zaostanie na ubezpieczyciela. Pozywasz na podstawie 444 i 445 kc.

    Cezar