  • 11. Data: 2004-04-19 16:14:31
    Temat: Re: przymusowe wymeldowanie i eksmisja bylego meza
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    wiadomości news:c60t7v$30o6$1@news2.ipartners.pl...

    > komentarz, to byłbym zobowiązany ;)

    obojęrnie jaki komentarz do kodeksu karnego, jest ich kilka

    > Jeśli była - to ustnie. Czy coś pomoże wysłanie np. poleconym do niego
    > wypowiedzenia ustnej umowy, zawartej na czas trwania małżeństwa?

    przyjmuje się, że domowników (np. rodzice - dzieci, maż - żona) łączy umowa
    użyczenia, na przykład: żona ma swoje mieszkanie, poznaje męża, pobierają
    się i zamieszkuje z nim, w tym momencie nawiązuje się umowa użyczenia. Co po
    rozwodzie? Dwie możliwości, można przyjąć, że użyczenie było zawarte na czas
    trwania małżeństwa i skoro ustał powód zawarcia umowy (ustało małżeństwo) to
    rozwiązała sie również umowa użyczenia. Druga możliwość, to wypowiedzenie
    tej umowy, kodeks cywilny nie zawiera szczegółowych rozwiązań w tym
    zakresie, niektórzy przyjmują jednak, że można wypowiedzieć podobnie jak
    najem. Dlatego przed złożeniem pozwu można pisemnie wezwać pozwanego do
    opuszczenia lokalu a nastepnie wnieść pozew. W każdym razie pozew trzeba
    wnieść, policja i gmina nic nie pomogą.

    wowka

  • 12. Data: 2004-04-20 00:38:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c60mj0$2s4c$1@news2.ipartners.pl>, Andrzej Lawa wrote:
    > Jeszcze poczekaj na potwierdzenie mojej interpretacji - jestem po
    > matematyce/informatyce, więc mam tendecję do logicznego i dosłownego
    > interpretowania, a prawo nie zawsze jest takie proste ;)

    Ale to co Ty tu popełniasz to nie błąd wynikły z logicznego
    interpretowania a z braku informacji, lub jeśli wolisz brutalniej,
    braku wiedzy :)

    --
    Marcin zaczepny

  • 13. Data: 2004-04-20 07:24:34
    Od: Milamber <m...@w...pl>

    > Ale to co Ty tu popełniasz to nie błąd wynikły z logicznego
    > interpretowania a z braku informacji, lub jeśli wolisz brutalniej,
    > braku wiedzy :)

    Najprościej bedzie poczekac aż mąz "wyjdzie" po czym zmienić zamki i go nie
    wpuścić. Teraz on bedzie musiał dzwonić po policję:) a wtedy żona zamacha
    wyrokiem przysądzającym własność. I panowie policjanci sobie pójdą. Zamiast
    3 lat sądzenia się sprawa jest załatwiona.

  • 14. Data: 2004-04-20 09:00:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Apr 2004, Andrzej Lawa wrote:
    [...zgadzając się z resztą...]
    >+ Łączyła, jeśli już - została rozwiązana w momencie rozwodu, a sąd
    >+ przyznał wyłączne posiadanie byłej żonie.

    wKF: IMHO sąd nie może "przyznać prawa posiadania".
    Posiadanie można co najwyżej "stwierdzić". Posiadanie jest IMO
    stanem faktycznym i może być np. jak najbardziej bezprawne.
    Mylę się gdzieś ? :)
    Jak dla mnie powinno być "prawo zarządzania" albo "prawo rozporządzania"
    (przyznane przez sąd). Zawarte w prawie własności zresztą :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-04-20 12:34:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > Jak dla mnie powinno być "prawo zarządzania" albo "prawo rozporządzania"
    > (przyznane przez sąd). Zawarte w prawie własności zresztą :)

    Prawniczy język trudny szalenie jest ;)

    Ale chyba piszesz to, co miałem na myśli ;)

  • 16. Data: 2004-04-20 12:35:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski wrote:

    > Ale to co Ty tu popełniasz to nie błąd wynikły z logicznego
    > interpretowania a z braku informacji, lub jeśli wolisz brutalniej,
    > braku wiedzy :)

    Cóż, na stronie sejmu są tylko 'suche' ustawy, bez komentarzy...

    Czy ktoś się ulituje i poda wreszcie ten komentarz?

  • 17. Data: 2004-04-20 13:04:16
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    wiadomości news:c635ec$1bkm$3@news2.ipartners.pl...
    > Czy ktoś się ulituje i poda wreszcie ten komentarz?

    napisz dokładnie co orzekł sąd, bo ja rozumuję tak: był rozwód, potem był
    podziiał majątku dorobkowego i sąd uznał, że mieszkanie stanowi majątek
    odrębny żony. Dlatego przy podziale majątku mieszkania po prostu nie wziął
    pod uwagę. Żona chce go teraz wyrzucić. Dobrze zrozumiałem?
    wiec robi tak: żadnych zagrywek siłowych, typu "zajmujemy mieszkanie pod
    nieobecność męża i zmieniamy zamki". Wtey przegramy sprawę o ochronę
    posiadania. Policja nic nam nie pomoże bo to nie jej działka. Piszemy po
    prostu pozew o ekzmisje i tylko w ten sposób sprawę załatwiamy ostatecznie.
    zagrywka siłowa jest bezsensownym pomysłem.

    wowka