  • 1. Data: 2004-04-19 12:38:56
    Temat: przymusowe wymeldowanie i eksmisja bylego meza
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Witam.

    Mieszkanie (wlasnosciowe prawo do lokalu) jest zajmowane przez 2 osoby: byla
    zone i bylego meza po rozwodzie.
    Sad w postanowieniu o podziale wspolwlasnosci orzekl ze mieszkanie to nie
    wchodzilo do wspolwlasnosci majatkowej malzenskiej i w zwiazku z tym
    przysluguje jedynie bylej zonie.
    Tymczasem byly maz nadal zajmuje mieszkanie, nie chce sie wyprowadzic i jest
    w nim zameldowany.
    Nie ma jednak zadnego tytulu do przebywania w nim.

    Mam pytanie jak najprosciej rozwiazac problem opuszczenia przez bylego meza
    mieszkania?
    Wiadomo iz policja ktora mialaby go usunac jako intruza lub ktora on moze
    wezwac nie bedac wpuszczonym
    przede wszystkim zainteresuje sie meldunkiem w DO.
    Czy konieczny bedzie pozew (i efekt w postaci egzekucji eksmisji)?
    Najszybsze i najwygodniejsze powodztwo petytoryjne o zaprzestanie naruszan
    obecnoscia?

    Na jakiej podstawie kierowac wniosek do organu gminy o wymeldowanie (strona:
    zona jako posiadajace wlasnosciowe pr. do lokalu) ?
    Ustawa o ewidencji ludnosci i dowodach osob. w art. 15 mowi o wymeldowaniu
    bez udzialu zameldowanego ale wiaze to z opuszczeniem przez zameldowanego
    miejca, tymczasem on caly czas przebywa..

    Prosze o wskazowki.

    pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2004-04-19 13:12:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    a nie moze go zona jako wlascicielka i glowny najemca wymeldowac??

  • 3. Data: 2004-04-19 13:19:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mateusz Dr wrote:

> [...]
    > wezwac nie bedac wpuszczonym
    > przede wszystkim zainteresuje sie meldunkiem w DO.

    Meldunek nie ma znaczenia. Żona powinna zorganizować na piśmie ten tytuł
    własności (wyrok sądu też się przyda) i potem powołać się na Art.193 KK:

    Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu, pomieszczenia albo
    ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego
    nie opuszcza podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do roku.

    Przynajmniej tak to rozumiem: sąd przyznał wyłączne prawo własności, w
    tym prawo o decydowania, kto ma prawo w tym mieszkaniu przebywać, żonie,
    i ex-mąż (czyli formalnie w tej chwili obcy człowiek) przebywa w
    mieszkaniu, w którym przebywać nie ma prawa i odmawia jego opuszczenia
    wbrew żądaniom osoby uprawnionej.

  • 4. Data: 2004-04-19 14:03:30
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik szerszen <s...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c60j7n$s0d$...@o...futuro.pl...

    > Użytkownik "Mateusz Dr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a nie moze go zona jako wlascicielka i glowny najemca wymeldowac??

    Byla zona..wiec obca prawnie osoba..

    Jej tylko przysuguje to ograniczone prawo rzeczowe - mieszkanie
    wlasnosciowe.

    A moze go samodzielnie wymeldowac?
    Nie znalazlem podstawy prawnej do tego..

    pozdrawiam
    mdr

  • 5. Data: 2004-04-19 14:04:36
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:c60jl1$2pks$...@n...ipartners.pl...

> [...]
    > i ex-mąż (czyli formalnie w tej chwili obcy człowiek) przebywa w
    > mieszkaniu, w którym przebywać nie ma prawa i odmawia jego opuszczenia

    Tak to rzeczywiscie wyglada..

    Czyli najprosciej i najlepiej prawo karne i do prokuratury?

    pozdrawiam
    mdr

  • 6. Data: 2004-04-19 14:09:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mateusz Dr wrote:

    > Tak to rzeczywiscie wyglada..
    >
    > Czyli najprosciej i najlepiej prawo karne i do prokuratury?

    Jeszcze poczekaj na potwierdzenie mojej interpretacji - jestem po
    matematyce/informatyce, więc mam tendecję do logicznego i dosłownego
    interpretowania, a prawo nie zawsze jest takie proste ;)

  • 7. Data: 2004-04-19 14:36:06
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    > Czyli najprosciej i najlepiej prawo karne i do prokuratury?

    no co ty, facet nie popełnił żadnego przestępstwa i każda prokuratura odmówi
    wszczęcia pstępowania. Przecież nigdzie ie nie wdzierał tylko legalnie
    zamieszkał z żoną. Żaden policjant nie może go usunąć, jeżeli facet tam
    mieszka od dłuzszego czasu, a tak rozumiem, to wyrzucenie go siłą jest
    bezprawne i osoba, która to uczyni naraża sie na przegranie sprawy o ochronę
    posiadania. Policja nie ma żadnego prawa zeby przyjsć do mieszkania i faceta
    wyrzucić. Moze to zrobić tylko komornik, jeżeli oczywiście będzie miał w
    ręku wyrok eksmisyjny. Dlatego należy wnieść przeciewko facetowi sprawę o
    eksmisję do sądu rejonowego.
    W niniejszym przypadku należy przyjać ze żonę i męża łączy umowa użyczenia.

    wowka

  • 8. Data: 2004-04-19 15:44:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wowka wrote:

> [...]
    > zamieszkał z żoną. Żaden policjant nie może go usunąć, jeżeli facet tam
    > mieszka od dłuzszego czasu, a tak rozumiem, to wyrzucenie go siłą jest

    Doczytaj Art.193 KK do końca - nie tylko taki, co się siłą wdziera, ale
    także taki, co nie ma prawa do przebywania i na żądanie osoby do tego
    uprawnionej nie opuszcza lokalu.

    [ciach]

    > W niniejszym przypadku należy przyjać ze żonę i męża łączy umowa użyczenia.

    Łączyła, jeśli już - została rozwiązana w momencie rozwodu, a sąd
    przyznał wyłączne posiadanie byłej żonie.

  • 9. Data: 2004-04-19 15:57:19
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    wiadomości news:c60s4c$2vvf$1@news2.ipartners.pl...

    > Doczytaj Art.193 KK do końca - nie tylko taki, co się siłą wdziera, ale
    > także taki, co nie ma prawa do przebywania i na żądanie osoby do tego
    > uprawnionej nie opuszcza lokalu.

    to typowa sprawa cywilne, prokuratura odmówi wszczęcia postępowania kierując
    strony na drogę procesu cywilnego, bo faktycznie mąż żadnego przestępstwa
    nie popełnił. Zerknij do komentarza, bo nie będę go tu cytował, tak samo jak
    wielu orzeczeń wyjaśniających istotę przestępstwa naruszenia miru domowego.

    > Łączyła, jeśli już - została rozwiązana w momencie rozwodu, a sąd
    > przyznał wyłączne posiadanie byłej żonie.

    skąd wiesz, że została rozwiazana, Sąd nie mógł przyznać posiadania, bo o
    takich rzeczach się nie orzeka przy rozwodzie czy podziale majątku, ustalił
    jedynie, że lokal nie wchodzi w skaład majątku dorobkowego, a stanowi
    majątek odrębny żony. Nie oznacza to, że facet przebywa tam nielegalnie albo
    że umowa użyczenia została rozwiązana.
    w każdym razie trzeba wnieść sprawę o eksmisję meża i to problem rozwiaże.

    wowka

  • 10. Data: 2004-04-19 16:03:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wowka wrote:

> [...]
    > wielu orzeczeń wyjaśniających istotę przestępstwa naruszenia miru domowego.

    Cóż, jak wspominałem - jestem matematyk/informatyk i kieruję się przy
    interpretacji logiką ;)

    Prawo niestety jak widać nie zawsze, więc jednak jakbyś mógł podać ten
    komentarz, to byłbym zobowiązany ;)

> [...]
    > majątek odrębny żony. Nie oznacza to, że facet przebywa tam nielegalnie albo

    Jeśli była - to ustnie. Czy coś pomoże wysłanie np. poleconym do niego
    wypowiedzenia ustnej umowy, zawartej na czas trwania małżeństwa?