  • 1. Data: 2006-01-09 13:00:59
    Temat: przychodzę na piwo...
    Od: asior <a...@W...gazeta.pl>

    czy ktoś jak to jest? piję w knajpie/restauracji piwo i po pewnym czasie
    chcę skorzystać z WC. okazuje się, że trzeba dać 1zł. czy to zgodne z
    prawem? nie wiem dlaczego, ale myślałem, iż jesli ktoś sprzedaje alkohol
    do konsumpcji na miejscu, to musi być też WC do dyspozycji klientów, w
    dodatku za darmo. nie wiem które przepisy (o ile w ogóle) to reulują -
    szukałem i nie znalazłem. pomoże ktoś?
    --
    -------------
    < asior >

  • 2. Data: 2006-01-09 13:17:39
    Temat: Re: przychodzę na piwo...
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Popros o paragon lub fakture:)
    Zobaczysz jaka bedzie reakcja:)

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 3. Data: 2006-01-09 14:09:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek23 wrote:
    > Popros o paragon lub fakture:)
    > Zobaczysz jaka bedzie reakcja:)

    Dobre :)

  • 4. Data: 2006-01-09 14:13:06
    Od: "Orka" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Popros o paragon lub fakture:)
    > Zobaczysz jaka bedzie reakcja:)

    Możesz rozwinąć, bo sama jestem ciekawa? Z tym paragonem mam iść do babci
    klozetowej? Latem sama się nad tym zastanawiałam, ponieważ często podczas
    spaceru zachodzimy sobie do pewnego baru przy plaży. Całe lato funkcjonuje
    tam toaleta, w tym samym budynku, co knajpka, ale z osobnym wejściem i
    oczywiście płatna 1 zł. Natomiast całą zimę czynna jest toaleta darmowa-z
    wejściem od głównej sali. Niestety ta toaleta "psuje" się zaraz z nadejściem
    ciepłych dni i wystawieniem stolików na zewnątrz :)) Więc jak to dokładnie
    jest?

    Pozdrawiam
    Orka

  • 5. Data: 2006-01-09 14:44:00
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Orka porozsypywal nastepujace haczki:
    > Możesz rozwinąć, bo sama jestem ciekawa? Z tym paragonem mam iść do babci
    > klozetowej?
    Nie. Po prostu jest duza szansa ze koniecznosc wystawienia
    faktury/paragonu (a sprzedawca nie moze Ci tego odmowic) bedzie tak
    uciazliwa dla wystawiajacego, ze umozliwia Ci skorzystanie z toalety za
    friko, zeby miec Cie z glowy
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2006-01-09 14:53:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Orka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz rozwinąć, bo sama jestem ciekawa? Z tym paragonem mam iść do babci
    > klozetowej?

    Osoba prowadząca działalność gospodarczą ma obowiązek wystawić na
    żądanie fakturę. Jeśli powiesz, że za opłatę za toaletę prosisz o fakturę,
    to w 99% przypadków, właściciel oleje tą złotówkę i wypisywanie faktury.

  • 7. Data: 2006-01-09 14:55:45
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Orka wrote:

    > Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Możesz rozwinąć, bo sama jestem ciekawa? Z tym paragonem mam iść do babci
    > klozetowej?

    Ja mysle, ze to babcie klozetowa nalezy poprosic o paragon lub
    fakture... skoro swiadczy uslugi, to ma obowiazek wydac dokument
    potwierdzajacy przyjecie gotowki...

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 8. Data: 2006-01-09 15:22:47
    Od: Pav <n...@z...pl>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Ja mysle, ze to babcie klozetowa nalezy poprosic o paragon lub
    > fakture... skoro swiadczy uslugi, to ma obowiazek wydac dokument
    > potwierdzajacy przyjecie gotowki...

    Ciekawe czy zadziała na pkp:)

  • 9. Data: 2006-01-09 15:55:47
    Od: asior <a...@W...gazeta.pl>

    dzięki wszystkim ale z ta fakturą to nie wiem czy się uda. np. kibel
    jest zamknięty i trzeba zabrać/poprosić o klucz i od razu zapłacić (albo
    dać babci przy wejściu) - gość słyszy ode mnie bełkot o fakturze, to mi
    powie, żebym sobie poszedł (w wolnym, ocenzurowanym, tłumaczeniu) albo
    że zamnknięty, bo się cos popsuło. ja wiem, ze wszystko jest ok a on
    ściemnia, to co? mam straż miejską wzywać? prędzej dam sobie spokój albo
    zapłacę. tak więc skuteczniejsza byłby straszak w postaci konkretnego
    zapisu w ustawie, rozporządzeniu lub uchwale (o ile tymi sprawami
    zajmuję się miasto). wciąż szukam...

    --
    -------------
    < asior >

  • 10. Data: 2006-01-09 19:30:27
    Od: scream <n...@p...pl>

    asior napisał(a):
> [...]
    > dać babci przy wejściu) - gość słyszy ode mnie bełkot o fakturze, to mi
    > powie, żebym sobie poszedł (w wolnym, ocenzurowanym, tłumaczeniu) albo

    Nie ma, że żeby sobie poszedł. Przepisy sanitarne nie dopuszczają aby
    lokal gastronomiczny nie miał toalety, musi mieć i Ty masz mieć
    możliwość skorzystania z niej.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl