  • 1. Data: 2006-01-09 09:56:57
    Temat: Umowa
    Od: "k2" <k...@g...usa>

    Podpisalem umowe na wykonanie uslugi montazowej, drzwi

    Punkt 5 i ostatni tej umowy mowi, iz termin wykonanania uslugu 9 styczen
    Dzis zadzwonil do mnie wykonawca i stwierdzil iz nie wyrobi sie dzis bo ktos
    tam nawalil
    Czy w zwiazku z tym moge zerwac umowe nie ponaszac zadnych konsekwencji ?

    k2

    Dodam iz jakies tydzien temu chcialem zrezygnowac z umowy jednak wykonawca
    stwierdzil, iz jest juz w trakcie realizacji i nie moze...

  • 2. Data: 2006-01-09 10:48:52
    Temat: Re: Umowa
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    >
    > Dodam iz jakies tydzien temu chcialem zrezygnowac z umowy jednak wykonawca
    > stwierdzil, iz jest juz w trakcie realizacji i nie moze...

    w umowie nic nie ma na temat "zrywania"? i konsekwencji niedotrzymania
    terminu i zerwania umowy?

  • 3. Data: 2006-01-09 11:35:04
    Od: "k2" <k...@g...usa>

    Użytkownik "gardziej"

    > w umowie nic nie ma na temat "zrywania"? i konsekwencji niedotrzymania
    > terminu i zerwania umowy?

    Nie, nie podpisywalem rowniez nic, iz sie zapoznalem z warunkami umowy
    wiszacej na scianie lub podobne...

    k2

  • 4. Data: 2006-01-09 12:55:54
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    k2 napisał(a):
> [...]
    >
    > Dodam iz jakies tydzien temu chcialem zrezygnowac z umowy jednak wykonawca
    > stwierdzil, iz jest juz w trakcie realizacji i nie moze...

    tutaj zastosowanie ma kodeks cywilny i wynika z niego, ze mozesz
    "zerwac" umowe nie ponoszac konsekwencji.

    odpowiedni przepis:

    Art. 635. Jeżeli przyjmujący zamówienie opóźnia się z rozpoczęciem lub
    wykończeniem dzieła tak dalece, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał
    je ukończyć w czasie umówionym, zamawiający może bez wyznaczenia terminu
    dodatkowego od umowy odstąpić jeszcze przed upływem terminu do wykonania
    dzieła.

    przydatne orzeczenie:

    1999.12.08 wyrok s.apel. I ACa 662/99 TPP 2003/4/133
    w Krakowie

    Odstąpienie od umowy o dzieło bez wyznaczania dodatkowego terminu jest
    dopuszczalne również wtedy, gdy przyjmujący zamówienie nie wykonał
    dzieła w umówionym terminie; taka bowiem sytuacja stanowi - w
    zestawieniu z hipotezą art. 635 k.c. - "coś więcej" niż tylko opóźnienie
    w wykonywaniu dzieła, uzasadniające negatywną prognozę co do jego
    ukończenia w czasie umówionym.

    pozdrawiam,
    konrad

  • 5. Data: 2006-01-09 14:08:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    k2 wrote:
> [...]
    > tam nawalil
    > Czy w zwiazku z tym moge zerwac umowe nie ponaszac zadnych konsekwencji ?

    Jutro rano możesz mu wysłac pismo, że w związku z niewywiązaniem się z
    umowy w terminie i zgodnie z rozmową telefoniczną z dnia 9.1.
    rezygnujesz z jego usługi i zrywasz umowę.
    Jednocześnie do niego zadzwoń, żeby nie postawił cio zarzutu, że przez
    parę dni jak list szedł on niczego nie wiedział i poniósł dodatkowe
    koszty, bo ci potem wmówi, że się zgodziłeś na przesunięcie terminu, a z
    drugiej strony za plecami wysyłasz mu zerwanie umowy.
    A list dlatego, żeby został ślad, że umowę zrywasz, po telefon to jakoś
    mało trwały nośnik informacji.
    Rozmowę możesz nagrać.