  • 1. Data: 2003-05-19 13:44:44
    Temat: przesłuchanie w trybie pomocy sądowej ?????????
    Od: "Kowalski" <no_mail@no_spam_no_trolls.no_glupotes!!>

    Jakie przepisy to regulują? Konkretnie: jestem wezwany w charakterze świadka
    przez sąd, którego siedziba znajduje się w odl. ok. 500km od mojego miejsca
    zamieszkania. Jestem uczniem, nie mam pieniędzy na takie "wycieczki".
    Zależy mi, abym był przesłuchany przez sąd w mojej miescowości w trybie tzw.
    pomocy sądowej.
    K.

  • 2. Data: 2003-05-19 14:00:13
    Temat: Re: przesłuchanie w trybie pomocy sądowej ?????????
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Kowalski wrote:
> [...]
    > Zależy mi, abym był przesłuchany przez sąd w mojej miescowości w trybie tzw.

    kpc lub kpk

    KG

  • 3. Data: 2003-05-19 14:03:25
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    [ciach] Jestem uczniem, nie mam pieniędzy na takie "wycieczki".

    Ta wycieczke finansuje sad a nie ty.

    Tomek

  • 4. Data: 2003-05-20 01:07:55
    Od: "mSet" <m...@w...pl>

    "Tomasz Stawarz" napisał(a) tekścik:

    > [ciach] Jestem uczniem, nie mam pieniędzy na takie "wycieczki".
    >
    > Ta wycieczke finansuje sad a nie ty.
    >
    > Tomek

    A to od kiedy sąd finansuje te wycieczki? Coś się chyba Panu pomyliło.

    --
    mSet

  • 5. Data: 2003-05-20 06:56:19
    Od: "Kowalski" <no_mail@no_spam_no_trolls.no_glupotes!!>

    Użytkownik "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > [ciach] Jestem uczniem, nie mam pieniędzy na takie "wycieczki".
    >
    > Ta wycieczke finansuje sad a nie ty.
    > Tomek

    jeżeli się na tym znasz to podziel się konkretami, proszę. Zależy mi na
    wskazaniu podstawy prawnej.
    K.

  • 6. Data: 2003-05-20 07:11:27
    Od: "Zeta" <r...@p...onet.pl>

    > A to od kiedy sąd finansuje te wycieczki? Coś się chyba Panu pomyliło.

    Finansuje,finansuje w podobnej sytuacji była ostatnio córka mojej znajomej .
    Sąd w charakterze świadka wezwał ją do Krakowa. Dziewczyna pojechała ( z pod
    Warszawy) zeznała i dostał od razu zwrot kosztów.

    Zeta

    ---

  • 7. Data: 2003-05-20 07:55:11
    Od: "mSet" <m...@w...pl>

    Żadnych tego typu wycieczek nie finansuje sąd i proszę nie wprowadzać
    ludzi w błąd. Te "wycieczki" finansuje strona która powołuje takiego
    świadka, a w ostatecznych rozrachunku - strona która po zakończeniu
    procesu zostaje obciążona kosztami tego procesu. Tak jest przynajmniej w
    procesie cywilnym.

    --
    mSet

  • 8. Data: 2003-05-20 08:26:47
    Od: "Kowalski" <no_mail@no_spam_no_trolls.no_glupotes!!>

    (ciach)
    > świadka, a w ostatecznych rozrachunku - strona która po zakończeniu
    > procesu zostaje obciążona kosztami tego procesu. Tak jest przynajmniej w
    > procesie cywilnym.
    > mSet

    ...a tu chodzi o świadczenie przed sądem karnym...
    Czyli jak OSTATECZNIE uzasadnić wniosek
    o przesłuchanie w trybie pomocy sądowej w miejscu zamieszkania??????????
    Konkrety, konkrety, please

  • 9. Data: 2003-05-20 11:44:11
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    mSet wrote:
> [...]
    > świadka, a w ostatecznych rozrachunku - strona która po zakończeniu
    > procesu zostaje obciążona kosztami tego procesu. Tak jest przynajmniej w

    Po pierwsze niekoniecznie... a po drugie, to kto pokrywa ostatecznie
    koszty nie powinno interesować świadka. Jemu płaci sąd, czyż nie?

    KG

  • 10. Data: 2003-05-20 11:46:24
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Kowalski wrote:
    > ....a tu chodzi o świadczenie przed sądem karnym...
    > Czyli jak OSTATECZNIE uzasadnić wniosek
    > o przesłuchanie w trybie pomocy sądowej w miejscu zamieszkania??????????
    > Konkrety, konkrety, please

    A zwrot kosztów nie wystarcza?
    A dla pomocy sądowej - mają być 'przeszkody zbyt trudne do usuniecia',
    same koszty chyba nimi nie są.

    KG