  • 1. Data: 2003-05-19 12:08:04
    Temat: Czy jestem dłuznikiem ?
    Od: Sly <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Dzisiaj spotkała mnie niespodzianka, tylko nie wiem czy miła. Ale
    przejdę do rzeczy.
    Wynajmuję mieszkanie. Włacisciel mieszkania przebywa stale za granicą,
    umowę zawarła moja zona z pełnimocnikiem właciciela, którym jest jego
    siostra. Jaikis miesiąc temu do moich drzwi zapukał smutny pan, który
    przedstawił się jako egzekutor skarbowy. Pierwszym pytaniem jakie zadał
    mojej żonie, która otwarła mu drzwi było: Czy w mieszkaniu znajdują się
    jakies wartosciowe przedmioty należące do pana X ? Zanim zdązyłem
    właczyć się do rozmowy wyciągnął od niej, że mieszkanie wynajmujemy i
    jaką kwotę przekazujemy pełnomocnikowi. Chciał jeszcze jakies inne
    informacje na temat własciciela, ale grzecznie poprosiłem go aby opuscił
    mieszkanie. Na pożegnanie stwierdził, że nie bedzie juz musiał szukać
    pełnomocnika, bo będziemy przekazywać kwotę czynszu do US.
    Na tym jednak historia się nie zakończyła. Dzis otrzymałem pismo
    adresowane do mojej żony (list polecony), że stała sie dłuznikiem US i
    jest zobowiązana do spłaty należnosci pana X w kwocie 1500 PLN + odsedki
    należne po dniu wystawienia zobowiązania. Pismo powołuje się na art 89
    par. 1 ustawy z dnia 17-06-66 r.
    Dla mnie najbardziej kuriozalne jest w tej sytuacji, to że właciciela
    mieszkania nie widziałem nawet na oczy i nie wiem czy kasa za mieszkanie
    trafia do niego (wątpię) i tak naprawdę umowę mam z pełnomocnikiem a nie
    z nim.
    Mam w ciągu 7 dni ustosunkować się do tego pisma i odpowiedzieć czy
    uznaję wierzytelnosć, czy nie. Prawdę mówiąc nie mam zamiaru spłacać
    cudzych długów.
    Co powinienem w takiej sytuacji zrobić i czy US nie poszedł na łatwiznę?
    Czy jest możliwe np zajęcie wynagrodzenia mojej żony? (chyba w tym
    kraju nie byłoby to niczym nienormalnym).
    Jak jest możliwe stanie się dłużnikiem US nie mając żadnych w obec niego
    zobowiązań?

    pozdrawiam

    Sylwek

  • 2. Data: 2003-05-19 19:20:16
    Temat: Re: Czy jestem dłuznikiem ?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sly wrote:
> [...]
    > mieszkania nie widziałem nawet na oczy i nie wiem czy kasa za mieszkanie
    > trafia do niego (wątpię) i tak naprawdę umowę mam z pełnomocnikiem a nie

    Umowę masz z nim, to jego mieszkanie i jemu płacisz czynsz, pełnomocnik
    działa tylko w jego imieniu.

    > Mam w ciągu 7 dni ustosunkować się do tego pisma i odpowiedzieć czy
    > uznaję wierzytelnosć, czy nie. Prawdę mówiąc nie mam zamiaru spłacać
    > cudzych długów.

    Przecież nie spłacasz cudzych długów ze swoich pieniędzy, tylko z jego.

    > Co powinienem w takiej sytuacji zrobić i czy US nie poszedł na łatwiznę

    Pewnie możesz powalczyć z urzędem, ale po co i przynajmniej moim zdaniem
    nie masz racji.

    > Czy jest możliwe np zajęcie wynagrodzenia mojej żony? (chyba w tym
    > kraju nie byłoby to niczym nienormalnym).

    Nie. Chyba że...

    > Jak jest możliwe stanie się dłużnikiem US nie mając żadnych w obec niego
    > zobowiązań?

    Nie jesteś dłużnikiem US, ten zajął tylko wierzytelność do czego miał
    prawo - czyli zamiast właścicielowi płacisz urzędowi, który zalicza to
    na dług właściciela. A jeśli będziesz się próbował tego uniknąć to sam
    możesz mieć problemy i zajęcie pensji zony może stać się rzeczywistością.

    Art. 91. Jeżeli dłużnik zajętej wierzytelności uchyla się od przekazania
    zajętej kwoty organowi egzekucyjnemu, mimo że wierzytelność została
    przez niego uznana i jest wymagalna, stosuje się odpowiednio przepisy
    art. 71b.

    Art. 71b. Jeżeli dłużnik zajętej wierzytelności bezpodstawnie uchyla się
    od przekazania zajętej wierzytelności albo części wierzytelności
    organowi egzekucyjnemu, zajęta wierzytelność albo część wierzytelności
    może być ściągnięta od dłużnika zajętej wierzytelności w trybie
    egzekucji administracyjnej. Podstawą wystawienia tytułu wykonawczego
    jest postanowienie, o którym mowa w art. 71a § 9. Tytuł wykonawczy
    wystawia organ egzekucyjny, który dokonał u dłużnika zajętej
    wierzytelności zajęcia wierzytelności.

    KG

  • 3. Data: 2003-05-20 08:37:40
    Temat: Re: Czy jestem dłuznikiem ?--NIE
    Od: "andy" <a...@g...pl>

    witam

    na moj rozum:
    -ustosunkowac sie musisz
    -US obrazac nie mozesz- ale mozesz napisac ze glupich to oni moga
    -bez wyroku sadowego to oni sobie moga

    andy

  • 4. Data: 2003-05-20 09:22:01
    Od: Sly <s...@p...onet.pl>

    tako rzecze: Kamil Gołaszewski:

> [...]
    > jest postanowienie, o którym mowa w art. 71a § 9. Tytuł wykonawczy
    > wystawia organ egzekucyjny, który dokonał u dłużnika zajętej

    Czy podstawą do odmowy uznania wierzytelnosci może być, to że rozwiązana
    została umowa najmu i nie korzystam już z tego mieszkania, bo się z
    tamtąd wyprowadziłem, czy US dale będzie wymagał tej wierzytelnosci od
    mojej żony ?

    Sylwek

  • 5. Data: 2003-05-20 09:24:54
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > została umowa najmu i nie korzystam już z tego mieszkania, bo się z
    > tamtąd wyprowadziłem, czy US dale będzie wymagał tej wierzytelnosci od

    W tym momencie przestajesz byc juz dluznikiem.

  • 6. Data: 2003-05-20 21:54:48
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    andy wrote:
    > -bez wyroku sadowego to oni sobie moga