  • 11. Data: 2009-11-25 11:33:19
    Temat: Re: przerwa w dostawie pradu i powiklania
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 11:57:51 +0100, spp napisał(a):

    > Ale jeżeli ktoś tak źle w energetyce połączył to akumulator i zasilacz
    > byłyby małym pikusiem - głośno byłoby o podobnej pomyłce w całym mieście. :)

    Przy podłączaniu PRZYŁĄCZA?
    Co ma do tego miasto? :)
    Co innego gdyby błędne podłączenie nastapiło na styku całej linii
    napowietrznej z np. wyjściem ze stacji trafo i rozdz. nn. :)

  • 12. Data: 2009-11-25 11:41:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Przy podłączaniu PRZYŁĄCZA?
    > Co ma do tego miasto? :)
    > Co innego gdyby błędne podłączenie nastapiło na styku całej linii
    > napowietrznej z np. wyjściem ze stacji trafo i rozdz. nn. :)

    Ale właśnie autor wątku mówił o remoncie linii (wymiana słupów), stąd
    założyłem że błędne podłączenie nastąpiło na wyższym 'poziomie' niż
    przyłącze do jednej posesji. :)

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-11-25 11:58:45
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 12:41:43 +0100, spp napisał(a):

    > Ale właśnie autor wątku mówił o remoncie linii (wymiana słupów), stąd
    > założyłem że błędne podłączenie nastąpiło na wyższym 'poziomie' niż
    > przyłącze do jednej posesji. :)

    Aha :)
    No ja założyłem że z wymianą słupów wiązać się będzie lub to wymiana NLK na
    ASXS lub też np. "skablowanie". Ale najprędzej pierwszy wariant, bo wówczas
    słupy poszły do demontażu a nie wymiany.
    W związku z powyższym, od tego ASXS podłączyć należałoby przyłącza do
    poszczególnych budynków - i tutaj właśnie mogłoby być miejsce na "pomyłkę".
    Ale to oczywiście wszystko teoria, by wskazać jednemu i drugiemu że
    uszkodzenie zasilacza jest całkiem realne i prawdopodobne. Oczywiście
    trzeba ZE wskazać winę ;) - wiadomo że będą się bronić ;)
    No chyba że faktycznie - było to szersze zjawisko w okolicy - wówczas z
    pokorą przyjmą koszta na klatę ;)

  • 14. Data: 2009-11-25 12:47:10
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4b0d17f5$1@news.home.net.pl>, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Ale właśnie autor wątku mówił o remoncie linii (wymiana słupów), stąd
    > założyłem że błędne podłączenie nastąpiło na wyższym 'poziomie' niż
    > przyłącze do jednej posesji. :)

    Dokladnie nie wiem o czym mowicie, slupy i kable byly wymieniane na
    calej uliczce, tam jest jakies 5-6 posesji.
    Dom o ktorym mowie uzywany jest jako letniskowy. W trakcie tych wylaczen
    nikogo nie bylo na miejscu.
    TA

  • 15. Data: 2009-11-25 12:59:23
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4b0c24d6$1@news.home.net.pl>,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > IMHO ochroniarze powinni sami zapłacić za swój wadliwy sprzęt - bo od
    > zaników zasilania ani akumulator, ani tym bardziej zasilacz nie powinny
    > paść.

    Nawet, jesli te zaniki trwaly po kilka dni i akumulator calkiem sie
    wyladowal?

    TA

  • 16. Data: 2009-11-25 14:36:58
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Ostro idziesz eXpIerdzie :))))

    Ano tak. Wyobraź sobie, że ktoś poza Tobą ma też pojęcie o zasilaczach,
    akumulatorach, centralach alarmowych i firmach ochroniarskich.

    Nie wiem tylko czy jesteś masz dziś zły dzień czy chamski jesteś na co
    dzień.

    --
    Krzysztof

  • 17. Data: 2009-11-25 15:05:13
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hejfep$cn2$1@news.onet.pl>,
    Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Ano tak. Wyobraź sobie, że ktoś poza Tobą ma też pojęcie o zasilaczach,
    > akumulatorach, centralach alarmowych i firmach ochroniarskich.

    OK, ale firma to Solid. Ani lepsza ani gorsza niz inne.
    Istorny jez tez fakt, ze posesja o ktorej pisalem jest poza miastem i
    zmiana firmy ochroniarskiej (pomijam bezcelowosc takiego kroku)
    pociagalaby znacznie wyzsze koszty niz te 250zl. Stale i natychmiastowe.

    TA

  • 18. Data: 2009-11-25 19:49:26
    Od: r...@m...com

> [...]
    > Niestety, w wyniku tych wylaczen padl zasilacz i akumulator instalacji
    > alarmowej. Firma ochroniarska policzyla za wymiane powyzszych - 250zl.

    zmień firmę ochroniarską, nawet nie ubezpieczyli elektroniki...

  • 19. Data: 2009-11-25 20:27:00
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > OK, ale firma to Solid. Ani lepsza ani gorsza niz inne.

    Fakt. Też korzystam. Ale z tą wymianą to trochę przegięli. Akumulator to
    pewnie padł normalnie ze starości. W zasadzie co 2-3 lata powinno się go
    i tak wymieniać.
    Dobry zasilacz powinien przetrzymać różne hocki-klocki z napięciem.
    Normalnie zasilacze buforowe mają po drodze transformatorek na 230/15 V
    AC i pracują w dodatku w pewnym zakresie napięć. Musiałby dostać
    naprawdę dużą dawkę złej mocy :), żeby padł. A akumulator znajdujący się
    za nim to już w szczególności.

    > Istorny jez tez fakt, ze posesja o ktorej pisalem jest poza miastem i
    > zmiana firmy ochroniarskiej (pomijam bezcelowosc takiego kroku)
    > pociagalaby znacznie wyzsze koszty niz te 250zl. Stale i natychmiastowe.

    Będzie bardzo ciężko wyciągnąć coś od dostawcy energii. Pewnie skończy
    się na tym, że będziesz musiał udowodnić (np. wynikiem ekspertyzy), że
    zasilacz padł od np. przepięcia wywołanego przełączeniami na słupach.
    Zawsze możesz spróbować. Wyślij pismo, podepnij od razu kopię faktury za
    naprawę i czekaj na odpowiedź. Będziesz wiedział, a kosztować cię to
    będzie tylko za znaczek na list.

    --
    Krzysztof

  • 20. Data: 2009-11-26 03:17:34
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5...@n...onet.pl>,
    r...@m...com wrote:

    > zmień firmę ochroniarską, nawet nie ubezpieczyli elektroniki...

    Za elektronike w domku odpowiada wlasciciel.
    Domek jest ubezpieczony, ale w przypadku 250zl chyba nie warto tracic
    ulgi za bezszkodowosc (bo chyba tak to dziala).
    No i na dodatek... jest ubezpieczony od podpalenia, kradziezy, ale nie
    od STOENu.

    TA