  • 1. Data: 2009-11-24 12:01:09
    Temat: wykup i przepisanie mieszkania
    Od: "Gostek74" <g...@o...pl>

    Witam,

    Potrzebuje podpowiedzi w jaki sposób najkorzystniej rozwiązać taki problem
    formalno-prawny.
    Moja babcia ma możliwość wykupienia mieszkania komunalnego&#8230; na tą inwestycję
    pieniądze mam wyłożyć ja, a po dokonaniu tej formalności mieszkanie ma zostać
    moją własnością.

    I w związku z tym mam takie pytania:
    Czy babcia powinna sporządzić testament i zapisać mi mieszkanie? Może to
    mieszkanie przekazać mi w darowiźnie? A może jakieś inne jeszcze rozwiązanie&#8230;.?
    Chodzi o to by załatwić sprawę najprościej jak tylko można i ponieść
    najmniejsze koszta.

    Z góry dzięki za podpowiedzi,

  • 2. Data: 2009-11-24 12:17:41
    Temat: Re: wykup i przepisanie mieszkania
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Gostek74 pisze:
> [...]
    rozwiązanie&#8230;.?
    > Chodzi o to by załatwić sprawę najprościej jak tylko można i ponieść

    Testament jest najprostszy i nic nie kosztuje, ale jest o tyle niepewny,
    że może być w każdej chwili odwołany i nawet nie musisz o tym wiedzieć.
    Darowizna pociąga za sobą koszty aktu notarialnego, ale w momencie jej
    dokonania mieszkanie już jest Twoje.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-11-24 12:21:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    kuba pisze:

> [...]
    > że może być w każdej chwili odwołany i nawet nie musisz o tym wiedzieć.
    > Darowizna pociąga za sobą koszty aktu notarialnego, ale w momencie jej

    Dodatkowo problem zachowka.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2009-11-24 13:12:13
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Dodatkowo problem zachowka.

    Od tego się nie ucieknie ani przy testamencie, ani przy darowiźnie. Przy
    darowiźnie jest większa szansa, żeby się wymigać. Pytanie - jak duża
    jest masa spadkowa.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 5. Data: 2009-11-24 13:22:48
    Od: "Gostek74" <g...@o...pl>

    > Od tego się nie ucieknie ani przy testamencie, ani przy darowiźnie. Przy
    > darowiźnie jest większa szansa, żeby się wymigać. Pytanie - jak duża
    > jest masa spadkowa.

    Wartośc mieszkania to powiedzmy 120`000...

    Jakie mogą być koszty związane z darowizną? I czy w ogóle można ją zrobić
    natychmiast wykupując mieszkanie komunalne od miasta?

  • 6. Data: 2009-11-24 13:44:20
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Gostek74 pisze:

    > Wartośc mieszkania to powiedzmy 120`000...
    >
    > Jakie mogą być koszty związane z darowizną? I czy w ogóle można ją zrobić
    > natychmiast wykupując mieszkanie komunalne od miasta?

    - Podatku od darowizny chyba nie ma, jak to od babci.
    - Taksa notarialna - dowiedzieć się u notariusza, a stawki maksymalne są
    określone w rozporządzeniu do Ustawy - prawo o notariacie.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 7. Data: 2009-11-24 13:51:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    kuba pisze:

    > - Podatku od darowizny chyba nie ma, jak to od babci.

    Nie wiem jak obecnie, ale było chyba ograniczenie co do wartości takiej
    darowizny...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2009-11-24 13:53:24
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Nie wiem jak obecnie, ale było chyba ograniczenie co do wartości takiej
    > darowizny...

    Też się w tym nie orientuję na bieżąco. Trzeba by sprawdzić w Ustawie o
    podatku od spadków i darowizn.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 9. Data: 2009-11-24 16:11:03
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Też się w tym nie orientuję na bieżąco. Trzeba by sprawdzić w Ustawie o
    > podatku od spadków i darowizn.

    Napewno nie ma, trzeba tylko pamietac o zgloszeniu do US w ciagu 6 miesiecy.

  • 10. Data: 2009-11-24 21:19:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kuba wrote:
> [...]
    > że może być w każdej chwili odwołany i nawet nie musisz o tym wiedzieć.
    > Darowizna pociąga za sobą koszty aktu notarialnego, ale w momencie jej

    ale tez jest niepewny ze strony wnuka.
    Zawsze moze babcie wywalic ze "swojego" mieszkania.