  • 1. Data: 2009-11-24 09:37:16
    Temat: Fundusz Socjalny przy okazji świąt
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam,
    kiedyś miałem w rękach interpretację (lub nawet wyrok) dotyczący możliwości
    przyznwania pomocy finansowej z okazji świat Bożego Narodzenia z zakładowego
    funduszu świadczeń socjalnych.
    Chodziło o możliwość przyznania świadczeni z kazji świąt, a było to
    uzasadnione pomocą finansową związaną ze zwiększonymi wydatkami
    przedświatecznymi (oczywiście w oparciu o kryteria socjalne - czyli nie
    wszyscy po równo).
    Czy ktoś może wskazać gdzie szukać tej interpretacji (chodzi o
    kwestionowanie przez kontrolę świąt jako okoliczności przyznania
    świadczenia).

    --
    Arek

  • 2. Data: 2009-11-24 09:49:27
    Temat: Re: Fundusz Socjalny przy okazji świąt
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 10:37:16 +0100, Arek napisał(a):

    > Czy ktoś może wskazać gdzie szukać tej interpretacji (chodzi o
    > kwestionowanie przez kontrolę świąt jako okoliczności przyznania
    > świadczenia).

    Wyrok WSA w Warszawie z 13 lutego 2007 r. (III SA/Wa 4283/06):
    "Zorganizowanie imprezy okolicznościowej (integracyjnej) dla wszystkich
    uprawnionych, bez uwzględniania ich sytuacji życiowej, stałoby w
    sprzeczności z warunkami, na jakich może być przyznawana pomoc z
    zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Sytuacja taka byłaby sprzeczna
    z obowiązującymi przepisami prawa. Pomoc z funduszu może być dokonywana
    jedynie wówczas, gdy uzależnia się jej przyznawanie od sytuacji życiowej,
    rodzinnej i materialnej pracownika."

    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/C6B9608EA8

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-11-24 09:51:00
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

> [...]
    > z obowiązującymi przepisami prawa. Pomoc z funduszu może być dokonywana
    > jedynie wówczas, gdy uzależnia się jej przyznawanie od sytuacji życiowej,

    To wiem, ale mi chodzi o świadczenie pieniężne z okazji świąt uzależnione od
    sytuacji materialnej.
    Było coś takiego, że święta jak najbardzie uzasadniają udzielenie pomocy
    (nie imprezę okolicznościową).

    --
    Arek