  • 11. Data: 2009-01-09 12:56:07
    Temat: Re: przepisy bhp
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Mirek pisze:
    > http://biznes.onet.pl/0,1892071,wiadomosci.html

    dwa pytania,

    1. jesli nie zatrudniam nikogo, to chyba mnie to nie obowiazuje
    (SAMOZATRUDNIENIE)

    2. co w przypadku spółki, w ktorej pracownikami jest 2 z 3 udziałowców,
    jeden z nich musi taki kurs zaliczyc?

  • 12. Data: 2009-01-10 10:19:45
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    Art. 2091. § 1. Pracodawca jest obowiązany:
    1) zapewnić środki niezbędne do udzielania pierwszej pomocy w nagłych
    wypad­kach, gaszenia pożaru i ewakuacji pracowników,
    2) wyznaczyć pracowników do:
    a) udzielania pierwszej pomocy,
    b) wykonywania czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej i
    ewakuacji pracowników, zgodnie z przepisami o ochronie przeciwpożarowej,
    3) zapewnić łączność ze służbami zew­nętrznymi wyspecjalizowanymi w
    szcze­gólności w zakresie udzielania pierwszej pomocy w nagłych
    wypadkach, ratow­nictwa medycznego oraz ochrony prze­ciwpożarowej.
    § 2. Działania, o których mowa w § 1, powinny być dostosowane do rodzaju
    i zakresu pro­wadzonej działalności, liczby zatrudnio­nych pracowników i
    innych osób przebywa­jących na terenie zakładu pracy oraz rodzaju i
    poziomu występujących zagrożeń.
    _________________________

    Co w takim razie z drugim paragrafem? Może ktoś to zinterpretować?

    "Działania, o których mowa w § 1" (czyli: "zapewnić środki...",
    "wyznaczyć pracowników...", "zapewnić łączność...") powinny być
    dostosowane...
    Czy np. ktoś, kto nie ma biura, jego siedzibą jest dom i nie prowadzi
    tam de facto działalności, ma 5 sprzątaczek, które razem z nim tylko
    sprzątają usługowo inne firmy - jak ma to zorganizować? Każda ze
    sprzątaczek powinna być przeszkolona, czy żadna (bo gdzie ma wykonywać
    te czynności w zakresie ochrony p.poż).

    Według mnie jeśli np. na terenie zakładu pracy nie występują żadne
    zagrożenia lub w ogóle nie ma zakładu pracy, to nie jest potrzebne
    wyznaczanie pracownika do ochrony p.poż.

    --
    Krzysztof

  • 13. Data: 2009-01-12 16:03:11
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
> [...]
    > i zakresu pro­wadzonej działalności, liczby zatrudnio­nych pracowników i
    > innych osób przebywa­jących na terenie zakładu pracy oraz rodzaju i

    wyjaśnijcie dlaczego trąbia że musi to byc inspektor ochrony p.poż,
    przecież nic takiego z tych zapisow nie wynika

  • 14. Data: 2009-01-16 18:28:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 17:03:11 +0100, cyklista <...@...pl> wrote:

    >wyjaśnijcie dlaczego trąbia że musi to byc inspektor ochrony p.poż,
    >przecież nic takiego z tych zapisow nie wynika
    Bo te czynnosci na podstawie innych (juz duzo wczesniej
    obowiazujacych) przepisow moze wykonywac tylko inspektor ochrony ppoż.

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 15. Data: 2009-01-17 21:13:13
    Od: "hubi" <g...@p...onet.pl>

    > wyjaśnijcie dlaczego trąbia że musi to byc inspektor ochrony p.poż,
    > przecież nic takiego z tych zapisow nie wynika

    przeczyaj znowelizowany 209^1 KP i powiąż go z art 4 ustawy o ochronie
    przeciwpożarowej.

    pozdr
    hubi