  • 1. Data: 2009-01-06 19:09:53
    Temat: Równoważny system czasu pracy
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    Witam,
    mam parę pytań dotyczących rozliczania czasu pracy w równoważnym
    systemie czasu pracy:
    1) Czy warunek "jedna z 4 kolejnych niedziel musi być wolna" dotyczy
    TYLKO niedziel kalendarzowych?
    2) Załóżmy, że niedziela zdefiniowana jest jako 24h licząc od 06:00 w
    niedzielę do 06:00 w poniedziałek.
    Jak godzina rozpoczęcia niedzieli wpływa na dobę pracy w sobotę?
    Czy przy tak zdefiniowanej
    niedzieli pracownik może rozpocząć pracę (8h) w sobotę o godzinie
    np. 08:00?

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 2. Data: 2009-01-06 20:11:42
    Temat: Re: Równoważny system czasu pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wit Jakuczun pisze:

    > 1) Czy warunek "jedna z 4 kolejnych niedziel musi być wolna" dotyczy
    > TYLKO niedziel kalendarzowych?

    Nie rozumiem. A są niedziele nie kalendarzowe ??

> [...]
    > Czy przy tak zdefiniowanej
    > niedzieli pracownik może rozpocząć pracę (8h) w sobotę o godzinie

    Też nie rozumiem. O co chodzi ?
    Jakoś w nowym roku stałem się mniej kumaty, albo ludzie piszą mniej jasno.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 3. Data: 2009-01-06 20:24:23
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie rozumiem. A są niedziele nie kalendarzowe ??

    no sa. Ostatnio taka byla 25 grudnia :P

    Icek

  • 4. Data: 2009-01-06 21:30:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > no sa. Ostatnio taka byla 25 grudnia :P

    Moze u Was, Icków :)
    U nas jeszcze były 26 grudnia i 1 stycznia :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-01-07 07:52:20
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 6 Sty, 21:11, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Nie rozumiem. A są niedziele nie kalendarzowe ??

    W KP niedziela jest definiowana jako 24h od 06:00 w niedzielę
    kalendarzową.
    Czyli odpowiedź na Twoje pytanie brzmi tak.
    To pytanie wynikło ze złego zrozumienia możliwości definiowania
    niedzieli
    przez pracodawcy i wycofuję je z dalszych rozważań.

    > Też nie rozumiem.  O co chodzi ?
    Chodzi o tzw. dobę pracowniczą, która trwa 24h licząc od godizny
    rozpoczęcia
    pracy w danym dniu astronomicznym.

    Jakie są ograniczenia jeśli doba pracownicza "nachodzi" na niedzielę
    lub święto?
    W szczególności, czy 11h odpoczynku dobowego w sobotę (lub przed
    dniem zastępującym niedzielę) musi się skończyć przed 06:00 w
    niedzielę
    (o ile niedziela zaczyna się o godzinie 06:00)?

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 6. Data: 2009-01-07 08:07:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wit Jakuczun pisze:

    > W szczególności, czy 11h odpoczynku dobowego w sobotę (lub przed
    > dniem zastępującym niedzielę) musi się skończyć przed 06:00 w
    > niedzielę
    > (o ile niedziela zaczyna się o godzinie 06:00)?

    Musi. Przy założeniu że niedziela rozpoczyna się o 6.00, a u danego
    pracodawcy nie jest dozwolona praca w niedzielę pracownik, w sobotę może
    pracować maksymalnie do 19.00. Tylko to sie jakoś nie zawsze przyjęło ;)

  • 7. Data: 2009-01-07 08:41:44
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 7 Sty, 09:07, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Musi. Przy założeniu że niedziela rozpoczyna się o 6.00, a u danego
    > pracodawcy nie jest dozwolona praca w niedzielę pracownik, w sobotę może
    > pracować maksymalnie do 19.00. Tylko to sie jakoś nie zawsze przyjęło ;)

    Dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Wit