  • 1. Data: 2009-01-07 09:56:22
    Temat: OC posiadacza pojazdu a współwłaścicielstwo
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Mam polisę OC auta, w polisie jestem wpisany ja i żona (tak jak w DR),
    przy czym z nieznanych powodów tylko ja na polisie się podpisałem
    (już nie pamiętam z czego to wynikało, bo byłem auto ubezpieczyć
    razem z żoną).
    Popatrzyłem na inna polisę i tam jest tak samo - 3 współwłaścicieli
    a tylko jeden podpisany.

    Czy taka jest praktyka i czy ma to poparcie w przepisach?

    W ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych znalazłem
    tylko że obowiązany do ubezpieczenia jest posiadacz (nawet nie właściciel),
    co sugerowałoby że tak naprawdę wystarczy że jedna osoba wykupi polisę
    na dany pojazd, niezależnie od liczby (współ)właścicieli ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-07 11:12:22
    Temat: Re: OC posiadacza pojazdu a współwłaścicielstwo
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    wszystko w porządku, ilość osób wypisuje się zgodnie z dowodem
    rejestracyjnym, a ubezpieczającym jest zawsze jedna z osób, nie muszą się
    wszyscy stawić do biura TU. co do "posiadacz" a "właściciel" to np firma
    leasingowa (właściciel) i leasingobiorca (posiadacz) - sprawa jest
    oczywista, kto płaci za polisę
    mr