  • 1. Data: 2006-09-19 18:01:52
    Temat: przepisanie mieszkania ten rok czy czekac?
    Od: "tdq" <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Rodzice chca przepisac na mnie mieszkanie.
    Nie dotycza mnie chyba jednak ulgi poniewaz posiadam inne wlasne.
    tak wiec koszt przepisania wg notariusza to ok 3kzl.

    Jednak cos (?) ma sie zmienic w przyszlym roku.
    Wie ktos moze jakie to zmiany w tej dziedzinie sie szykuja? /na lepsze czy
    gorsze?/

    Reasumujac : lepiej czekac do 2007 czy dzialac jescze w tym roku?

    3mta sie,
    tdq

  • 2. Data: 2006-09-19 18:20:09
    Temat: Re: przepisanie mieszkania ten rok czy czekac?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@p...onet.pl> napisal(a):
    > Witam.
    > Rodzice chca przepisac na mnie mieszkanie.
    > Nie dotycza mnie chyba jednak ulgi poniewaz posiadam inne wlasne.
    > tak wiec koszt przepisania wg notariusza to ok 3kzl.

    To ile jest warte to mieszkanie?

    > Jednak cos (?) ma sie zmienic w przyszlym roku.

    PiS nie obniżył jeszcze przez rok rządzenia ani jednego podatku,
    więc nie ustawiaj się na to jakoś specjalnie...
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-09-19 19:00:18
    Od: "tdq" <s...@p...onet.pl>

    >To ile jest warte to mieszkanie?

    Wartosc mieszkania 50-60tys

  • 4. Data: 2006-09-20 08:54:34
    Od: "Anna S." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    tdq <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wartosc mieszkania 50-60tys

    Podobno jest projekt, żeby podatku od darowizny nie było, w co za bardzo nie
    chce mi się wierzyć... może chociaż go obniżą, bo tak jak w Twoim przypadku
    przy wartości 50tys. samego podatku zapłacisz około 1.500zł (przy założeniu,
    że oboje rodzice podarują Tobie) Jeżeli jesteś żonaty, to może podarują
    Tobie i żonie, wtedy podatku do U. Skarbowego będzie około 400zł. Można ten
    podatek obniżyć ustanawiając na rzecz rodziców służebność zamieszkiwnia w
    tym lokalu, skoro masz inne mieszkanie... to też obniży podatek (albo wogóel
    nie wyjdzie). Jak uda się go zminimalizować jak najbardziej się da, to nie
    ma na co czekać do przyszłego roku... pozostałe koszty napewno się nie
    zmienią (czyli taksa not. i ksiegi wieczyste)
    Pozdrawiam
    Andzia

  • 5. Data: 2006-09-20 18:27:19
    Od: "tdq" <s...@p...onet.pl>

    Dzieki Andziu za wyjasnienia, mam teraz jasniej w glowie.
    pozdrawiam, Jurek