  • 1. Data: 2003-11-28 12:13:56
    Temat: przepisanie dzialki i domu na dzieci
    Od: "jacek" <J...@b...com.pl>

    witam

    po smierci ojca pozostal dzialka i dom ,teraz mama , siostra i syn
    dzidzicza: mama 1/2 dzieci po 1/4 czy mam racje ? jak przprowadzic
    przepisanie udzialu mamy na dzieci , mama mieszka w innej miejscowosci i
    jest chora , czy mozna np. u notariusza w warszawie przepisac dom i dzialke
    znajdujaca sie w innym miescie np w kielcach.

    jacek

  • 2. Data: 2003-11-29 17:25:37
    Temat: Re: przepisanie dzialki i domu na dzieci
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "jacek" <J...@b...com.pl> wrote in message
    > po smierci ojca pozostal dzialka i dom ,teraz mama , siostra i syn
    > dzidzicza: mama 1/2 dzieci po 1/4 czy mam racje ?
    ?
    Czyja siostra? Czyja mama? Czyj syn?
    Zmarłego?
    Wtedy jego mama i jego siostra nie dziedziczą nic.

    Ale dedukujmy dalej, piszesz mama i dzieci. Więc pewnie oceniasz wszystko wg
    siebie. Umarł Twój ojciec. Została Twoja mama, Twoja siostra i Ty.

    W tej sytuacji Twoja mama i Ty z siostrą dziedziczycie wszystko w częściach
    równych. Czyli każdemu należy się po 1/3.
    Ale uwaga! Jeżeli dom z działką należały do małżeńskiej wspólnoty
    majątkowej, to własnością mamy jest 1/2 i dziedziczeniu podlega tylko 1/2
    przypadająca na tatę. Wtedy do mamy należy 1/2+ 1/6, a do każdego z dzieci
    po 1/6.

    >czy mozna np. u notariusza w warszawie przepisac dom i dzialke
    > znajdujaca sie w innym miescie np w kielcach.
    Można.

    Pozdrawiam,
    MArta

  • 3. Data: 2003-11-29 21:46:35
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Marta Wieszczycka wrote:

    > Można.

    chyba prościej by było gdyby mama odrzuciła spadek (choć pewnie i tak
    pozostanie jej część domu)

    KG

  • 4. Data: 2003-11-30 01:02:06
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "kam" <X...@X...onet.plX> wrote in message

    > chyba prościej by było gdyby mama odrzuciła spadek (choć pewnie i tak
    > pozostanie jej część domu)
    Tak. Choć z wszelkim odrzucaniem należy zawsze być bardzo ostrożnym. Jednak
    jak na rozprawie sąd stwierdzi, że spadkobiercami jest ta trójka i wtedy
    mama odrzuci spadek, to powinno być ok.
    Ale jeśli połowa majątku i tak należy do mamy, to bez notariusza się nie
    obejdzie.
    Pomijając już fakt, że nie widzę sensu takiej operacji (wykluczania mamy).
    Pozdrawiam,
    MArta