  • 1. Data: 2009-10-14 12:28:09
    Temat: przeniesienie odpowiedzialnosc i obowiazkow
    Od: "Joe" <t...@w...pl>

    Mamy 2 firmy i jednego klienta.

    Klient podpisal umowe z Firmą 1 na swiadczenie jakiejs uslugi (np.
    sprzatanie) - realizuje i wystawia fakury.

    Czy dopuszczalne jest aby Firma 1 spisala umowe z Firma 2 ze przekazuje jej
    obowiazki wzgledem Klienta jak i cala obsluge tego klienta, i od teraz aby
    to Firma 2 realizowala usluge i wystawiala faktury klientowi?

    Postanowienia umowy nie ulegaja zmianie, zmieniamy tylko jedna ze stron
    umowy za zgoda nowej i starej firmy bedacej strona Wykonawcy.

    Czy cos takiego jest zgodne z prawem? Czy musi byc na to zgoda klienta?

  • 2. Data: 2009-10-14 12:38:09
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Joe pisze:
> [...]
    > umowy za zgoda nowej i starej firmy bedacej strona Wykonawcy.
    >
    > Czy cos takiego jest zgodne z prawem? Czy musi byc na to zgoda klienta?

    Musi. Art.519 kodeksu cywilnego.

  • 3. Data: 2009-10-14 12:41:26
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Joe" <t...@w...pl> naskrobał/a w news:hb4g4r$4ui$1@inews.gazeta.pl:

    > Mamy 2 firmy i jednego klienta.

    519 KC

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 4. Data: 2009-10-14 16:02:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@u...to.onet.eu> napisał w wiadomości

    > Musi. Art.519 kodeksu cywilnego.

    Ale zawsze chyba mozna - o ile nie zostalo to wprost zabronione w umowie -
    ze Firma 1 zleca Firmie 2 to sprzatanie - i de facto to Firma 2 uwija sie u
    Kliena z miotla. Wszystko z zewnatrz wyglada tak, jak w sytaucji owego
    przekazania praw, roznica jest tylko taka, ze wszelka odpowiedzialnosc wobec
    Klienta, wynikajaca z zawartj umowy, ponosi w dalszym ciagu Firma 1.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-10-14 18:06:48
    Od: wombi <w...@o...eu>

    Goomich pisze:
    > "Joe" <t...@w...pl> naskrobał/a w news:hb4g4r$4ui$1@inews.gazeta.pl:

    > 519 KC

    Moim zdaniem też. W tym kontekście zawsze ciekawiło mnie jak PEKAO przy
    fuzji z BPH obeszło ten wymóg. UOKiK jakoś siedział cicho.

  • 6. Data: 2009-10-14 18:59:27
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: wombi <w...@o...eu>

    > Moim zdaniem też. W tym kontekście zawsze ciekawiło mnie jak PEKAO
    > przy fuzji z BPH obeszło ten wymóg. UOKiK jakoś siedział cicho.

    Ale co zrobiły te banki?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 7. Data: 2009-10-14 23:53:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem też. W tym kontekście zawsze ciekawiło mnie jak PEKAO przy
    > fuzji z BPH obeszło ten wymóg. UOKiK jakoś siedział cicho.

    No ale co innego, gdy 2 odrebne firmy sabi eistnieja jednoczesnie i jedna
    chce wejsc w meijsce drugiej a co innego, gdy np. firma I przeksztalca sie w
    firme II - Np. "Miotełka Sp. z o.o." w "Miotełkę S.A".

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-10-15 07:18:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "SDD" <s...@t...pl> writes:

    > No ale co innego, gdy 2 odrebne firmy sabi eistnieja jednoczesnie i jedna
    > chce wejsc w meijsce drugiej a co innego, gdy np. firma I przeksztalca sie w
    > firme II - Np. "Miotełka Sp. z o.o." w "Miotełkę S.A".

    Przeciez Pekao i BPH istnialy i istnieja nadal jako odrebne firmy.

    Tylko _czesc_ oddzialow BPH (z klientami!!!) "przeszla do Pekao".

    MJ

  • 9. Data: 2009-10-15 22:17:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przeciez Pekao i BPH istnialy i istnieja nadal jako odrebne firmy.
    > Tylko _czesc_ oddzialow BPH (z klientami!!!) "przeszla do Pekao".

    Klienci mieli kilka miesięcy na podjecie decyzji, gdzie chcą być. Mój
    oddział poszedł do PEKAO, a ja z tym samym numerem konta nadal jestem w
    BPH.

  • 10. Data: 2009-10-16 07:20:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Klienci mieli kilka miesięcy na podjecie decyzji, gdzie chcą być. Mój
    > oddział poszedł do PEKAO, a ja z tym samym numerem konta nadal jestem
    > w BPH.

    Khe?

    Oimw, klienci BPH mogli PRZED dniem zero przeniesc sie do oddzialu,
    ktory pozostawal w BPH, przy czym:

    - lista takich oddzialow nie byla upubliczniona
    - na kilka tygodni przed dniem zero bank zaczal odmawiac takich
    przenosin i dopiero "prasowa afera" to odkrecila

    Po dniu zero to juz ludzie sie przenosili na takich zasadach, jak z
    kazdego innego banku do innego.

    Spora dyskusja na grupie .banki byla o tym wtedy...

    MJ