  • 1. Data: 2009-10-14 11:06:16
    Temat: Wycofanie zgody na odpowiedzialność materialną
    Od: Kuba_G <k...@g...com>

    Witam
    Nurtuje mnie ostatnio taki problem. Otóż pracuję w salonie firmy
    sprzedającej laptopy, telefony itp. Standardowo przy zatrudnianiu
    dostałem do podpisania papierek o odpowiedzialności materialnej za
    powierzone mienie. Podpisałem, bo wiadomo, odpowiedzialność za sprzęt
    musi być, ale ten był zabezpieczony szybami gablot. Niestety od
    jakiegoś czasu regularnie psują się co raz to nowe rzeczy w
    gablotach:
    zbiła się jedna z szyb zasłaniających gablotę z laptopami, popsuły się
    zamki gablot, co powoduje, że każdy bez wysiłku może sobie taką szybę
    w gablocie przesunąć i otworzyć, uzyskując dostęp do sprzętu. W
    gablotach na telefony, górną szybkę można zdjąć jednym palcem,
    zsuwając ją z zawiasu, także dostając się do sprzętu. Sytuacja była
    już kilkukrotnie zgłaszana, jednak zawsze kończyło się na niczym!
    Na dodatek, w salonie grafik jest ułożony tak, że ZAWSZE przynajmniej
    dwie godziny na salonie jest tylko jedna osoba. Więc jeśli wtedy
    przyjdzie klient, chcąc np. kupić laptopa, osoba ta MUSI wyjść na
    zaplecze (po sprzęt), zostawiając salon bez nadzoru, na co najmniej 10
    sek. Jest to czas w zupełności wystarczający na odsunięcie którejś z
    szyb i wyjęcie np. aparatu za 3 tys.
    Wobec tych uchybień (wydaje mi się, że ewidentnych i bezdyskusyjnie ze
    strony firmy?) chciałbym wycofać swoją zgodę na odpowiedzialność
    materialną. Czy mam do tego prawo? I czy w przypadku zgłoszenia
    wycofania takiej zgody, pracodawca ma prawo mnie zwolnić (liczę się z
    usłyszeniem tekstu "albo podpiszesz, albo pa pa"), jeżeli zgoda ta
    jest podyktowana powyższymi uwarunkowaniami?

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!
    Kuba

  • 2. Data: 2009-10-14 11:23:34
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Oct 14, 12:06 pm, Kuba_G <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > jest podyktowana powyższymi uwarunkowaniami?
    >
    > Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!

    podaj adres salonu :)

  • 3. Data: 2009-10-14 11:57:49
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Kuba_G" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    usłyszeniem tekstu "albo podpiszesz, albo pa pa"), jeżeli zgoda ta
    jest podyktowana powyższymi uwarunkowaniami?

    Zobacz jak masz sformułowaną umowe o odpowiedzialnosc w zakresie jej
    rozwiązania. Jesli takich paragrafów nie ma - po prostu ją wypowiedz. Termin
    bedzie miesieczny.
    Jak pracodawca zareaguje na takie wypowiedzenie - nie wiadomo. Umowe o prace
    moze ci wypowiedzec zawsze i bez powodu.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 4. Data: 2009-10-14 15:02:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    Kuba_G <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > powierzone mienie. Podpisałem, bo wiadomo, odpowiedzialność za sprzęt
    > musi być, ale ten był zabezpieczony szybami gablot.
    Trzeba uważać co się podpisuje. Treść oświadczenia zwykle bywa niekorzystna
    dla pracownika.
    Brak informacji o treści tego, co podpisałeś.

> [...]
    > zsuwając ją z zawiasu, także dostając się do sprzętu. Sytuacja była
    > już kilkukrotnie zgłaszana, jednak zawsze kończyło się na niczym!
    Czy zgłaszana była pisemnie? Czy można udowodnić istniejący stan rzeczy?

> [...]
    > dwie godziny na salonie jest tylko jedna osoba. Więc jeśli wtedy
    > przyjdzie klient, chcąc np. kupić laptopa, osoba ta MUSI wyjść na
    Nie musi. Jest odpowiedzialna materialnie za powierzone mienie toteż go
    dogląda.
    W tych warunkach obsługa klienta wydaje się niemożliwa.

    > Wobec tych uchybień (wydaje mi się, że ewidentnych i bezdyskusyjnie ze
    > strony firmy?) chciałbym wycofać swoją zgodę na odpowiedzialność
    > materialną. Czy mam do tego prawo?
    Tak. Każda umowa jest oświadczeniem woli, któe można zmienić bądź wycofać.

    > I czy w przypadku zgłoszenia
    > wycofania takiej zgody, pracodawca ma prawo mnie zwolnić
    Prawie zawsze ma prawo cie zwolnić.
    Warunki i zasady wypowiedzenia i rozwiązania stosunku pracy znajdziesz w KP
    (nie tylko, ale od tego zacznij).

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-10-15 14:17:28
    Od: Kuba_G <k...@g...com>

    "> Nie musi. Jest odpowiedzialna materialnie za powierzone mienie
    toteż go
    > dogląda.
    > W tych warunkach obsługa klienta wydaje się niemożliwa."

    Czyli rozumiem, że tak ustalając grafik, sam pracodawca uniemożliwia
    mi wykonywanie pracy? Ojj, chyba czas pomyśleć nad zmianą:) Dzięki za
    odpowiedzi!