  • 71. Data: 2012-12-18 21:08:13
    Temat: Re: przechodzenie na czerwonym
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-18 20:27, Marek Dyjor pisze:

    > i jest w tym wielka mądrość...
    >

    > podobnie sądy i prokuratura powinna oceniać szkodliwość popełnionego
    > czynu...

    Otóż to. Chyba zrobiłeś literówkę. Zgaduję, że miało być "podobno" :)

    > czyli jak ktoś ma nawet nielegalną broń ale jej nie używa do działań
    > przestepczych powinno się pouczyć i skonfiskować chyab że to jest
    > notowany bandzior.

    Notowany bandzior, jeśli nie siedzi, to jest "naprawiony" i jest
    normalnym, przyzwoitym obywatelem. Inaczej by siedział A jeśli jest
    niebezpieczny - to trzeba izolować, albo przynajmniej jakoś-tam w
    szczególny sposób kontrolować.

    > Podobnie jak ktoś przejdzie na czerownym czy przejedzie na czerwonym
    > świetle na przejściu powoli z zachowaniem bezpieczeństwa to pouczyć, w
    > ostateczności.

    O czym pouczać? Nie ma potrzeby.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 72. Data: 2012-12-18 23:01:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Dec 2012, T...@s...in.the.world wrote:

    > To malo widziales.
    > Swego czasu w podobnej sytuacji zapytalem policjanta w centrum Londynu
    > dlaczego nie interweniuije. I czy tak mozna.
    > Odpowiedzial, ze przeciez ci przechodzacy na czerwonym nie stwarzaja sytuacji
    > niebezpiecznej wiec dlaczego mialby interweniowac.

    W sprawie formalnej - w .gb jest różnica formalna.
    MOŻNA, i w tym jest gwóźdź programu.
    Podstawą do ukarania jest spowodowanie zagrożenia lub utrudnienia
    ruchu dla innych uczestników ruchu podczas przechodzenia na czerwonym.
    Samo wejście na czerwonym w .gb *nie jest* podstawą do ukarania!
    Odpowiedź policjanta jest więc "naturalna" - przecież (tam) nie
    ma wykroczenia.

    W .pl niestety tak (goto sejm, Wiejska w W-wie).
    To taka obowiązująca moda czynienia czynami przestępczymi różnych
    zachowań "na wszelki wypadek".

    Z góry mówię, że nie mam gotowego linka do ichniego odpowiednika
    numeru dziennika ustaw, ale na .samochody zapodałem niedawno link
    do tak niewiarygodnego źródła jak wikipedia :)
    (stosowna uwaga jest bodaj w temacie o sygnalizacji świetlnej).

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2012-12-18 23:07:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Dec 2012, witek wrote:

    > Odczekac jakies 100 lat az sie troche kultura zmieni

    Tak.

    > i ludzie przestana na czerwonym przechodzic.

    Nie.
    Aż przechodzenie na czerwonym będzie czymś NORMALNYM.
    A karane będzie powodowanie zagrożenia lub utrudnienia w ruchu.
    Dokładnie tak jak w .gb

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2012-12-18 23:25:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Dec 2012, T...@s...in.the.world wrote:

    > Z opinii nt niemieckiej policji juz sie wycofalem.

    Nie rozpatrujemy :)

    Ale do poruszenia są DWIE, zupełnie OSOBNE sprawy.
    Nie wiem czemu, ale wątek zdryfował w stronę stosowania "zasady
    szkodliwości społecznej".
    Nie zaprzeczam, coś w tej kategorii się znalazłoby, szczególnie
    w kwestii "pijanych rowerzystów" (było parę wątków w tym roku,
    literalnie wymieniających przypadki której na TEJ zasadzie
    są oparte).

    Ale wtykanie "braku szkodliwości" w przypadku niniejszego wątku
    jest zwyczajnym nieporozumieniem.
    Przypomnę: pieszy w .gb przechodzący na czerwonym.

    > Co do brytyjskiej - znajdz mi jeden przypadek w ktorym angielski policjant
    > udziela mandatu za przechodzenie na czerwonym.

    Nakładanie mandatu za czyn nie będący wykroczeniem jest chyba ryzykowne
    (dla kariery policjanta), więc pewnie będzie z tym kłopot.
    :)

    Zważcie: to nie jest kwestia DOBREJ WOLI policjanta!

    Po prostu ichnia Izba Gmin nie daje ichniemu rządowi okazji do wpisania
    pozycji "przechodzenie na czerwonym" do cennika mandatów.
    Ewentualnie, w drugiej kolejności, rząd zapisuje wyjątek w "cenniku".
    I tyle.

    Tak BTW - zadbanie o taką "blokadę" jest możliwe.
    I to nawet w polskim parlamencie :P
    Chętni zajrzą np. do art.15 PoRD
    To tzw. "przecież oczywiste".

    Pic w tym, że POWINNO BYĆ W PRZEPISIE.

    A drugi pic jest taki, że zarówno "organy wspomagające" (opiniujące
    itede) jak i sami posłowie bardzo, ale to BARDZO lubią zapisywać
    różne ograniczenia "na wszelki wypadek". Odwrotnie do tego, jak być
    powinno. Zupełnie bez wyobraźni co z tego później wynika.
    A skalę zastosowań dla tego wynikania mamy bardzo sporą - od ostatnich
    pomysłów zatrzymywania się na zielonym, do (patrząc wstecz) bardzo
    restrykcyjnych (śmiało można rzec: absurdalnie restrykcyjnych) przepisów
    nt. faktur przy wprowadzaniu VAT.
    O kilkunastukrotnym "cofaniu" pozwolenia na jazdę zimą rowerem
    z oponą z kolcami wspomnę w roli anegdoty, ale to niestety prawda,
    wielokrotnie opisywana na .rowery (szukać postów M.Hyły).

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2012-12-19 10:02:05
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.12.2012 20:27, Marek Dyjor pisze:

    > i jest w tym wielka mądrość...
    >

    > podobnie sądy i prokuratura powinna oceniać szkodliwość popełnionego
    > czynu...

    Ano, ale nie ma wątpliwości że jest jakiś czyn. Mniej szkodliwy, ale
    jednak czyn. Za który może być odstąpienie od kary, ale normą jest kara.

> [...]
    >
    > Podobnie jak ktoś przejdzie na czerownym czy przejedzie na czerwonym
    > świetle na przejściu powoli z zachowaniem bezpieczeństwa to pouczyć, w

    IMHO jedynym rozsądnym wyjściem jest zmienić prawo, tak żeby dany czyn,
    jeżeli nie jest szkodliwy - nie był wykroczeniem/przestępstwem. Czyli w
    tym przypadku, jeżeli tam jest taka sytuacja że pieszy może bez ryzyka
    ocenić sytuację sam - to tam po prostu nie powinni być żadnych świateł o
    tej porze (żółte mrugające lub w ogóle) i pieszy powinien lecieć "na
    zasadach ogólnych".

    Akurat znaki drogowe charakteryzują się tym (wg mnie) że często
    występują w sytuacjach kiedy nie masz właściwego wglądu na sytuację.

    A więc, wyjazd z małej uliczki na ruchliwą drogę, jest znak "STOP",
    musisz dla swojego i innych dobra zaufać tym którzy ten znak postawili,
    że wyjazd bez zatrzymania się może się dla Ciebie i innych zakończyć
    źle. Jeżeli jest czerwone światło - musisz zaufać że teraz powinieneś
    stać, dla swojego i innych dobra.

    Ale też, szeroka, długa i jak okiem sięgnąć prosta droga przez las,
    gdzie jest ograniczenie prędkości do 60, kiedy gołym okiem widać że
    można pomykać co najmniej 100 (czyli 90 + 10 zwolnione z karalności :D).
    Tyle że Ci co stawiali znak, mają wiedzę której ty nie masz - tj że na
    tej drodze pasjami wyskakują dzieci/zwierzyna, że drzewa lubią się
    zwalać na drogę czy też (dotyczy dróg krętych bardziej) ludność
    wracająca z pobliskiej zabawy potrafi czasem zasnąć na drodze ...

    Owszem, jest problem taki że STOP stoi tam gdzie nie trzeba się
    zatrzymać, czerwone się świeci w środku nocy zaś ograniczenie prędkości
    jest wręcz do 40 bez wyraźnego powodu.

    IMHO należy walczyć ze stawianiem zakazów gdzie popadną, ale jak już są,
    należy egzekwować ich przestrzeganie. Podejście "dla Pana mandat za
    stawanie na pasach, a Pani niech zwinie te pasy bo tylko zamieszanie
    wprowadzają" uważam za słuszne.

    p. m.

  • 76. Data: 2012-12-19 10:42:59
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-19 10:02, m pisze:

> [...]
    > że wyjazd bez zatrzymania się może się dla Ciebie i innych zakończyć
    > źle. Jeżeli jest czerwone światło - musisz zaufać że teraz powinieneś

    Podyskutuję.
    Ten znak "STOP", czerwone światło, ograniczenie prędkości - nawet jeśli
    ustanowione w jak najlepszej wierze urzędników, jest "dostosowane" do
    poziomu najdurniejszej łajzy, która była w stanie dwa dni temu zdać egz.
    na PJ. No-bo skoro dano jej pozwolenie, to "ruch" musi być tak
    zorganizowany, żeby nie zrobiła sobie i innym krzywdy.
    Tymczasem te same znaki, światła i ograniczenia obowiązują "miszcza
    kierownicy półciężarówek" z 40-letnim stażem, miesięcznym przebiegiem
    10kkm i czyściutkim kontem wypadkowym i karnym.

    Postulowałem już dawno, aby system punktów rozszerzyć w drugą stronę,
    tzn na "punkty dodatnie". Jeździsz bezkonfliktowo - zbierasz punkty
    dodatnie. Złapią Cię na niezatrzymaniu się na stopie a masz punkty
    dodatnie - tracisz ich parę i nie dostajesz mandatu.

    Nadmierne urzędnicze organizowanie i "porządkowanie" życia trzeba tępić.
    W ten sposób urzędnicy uzasadniają swoje istnienie i domaganie się
    rozszerzania kompetencji, a tymczasem tę bezproduktywną, pasożytniczą
    grupę należy eliminować.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 77. Data: 2012-12-19 10:53:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-19 10:42, Maruda pisze:
    > Jeździsz bezkonfliktowo - zbierasz punkty dodatnie.

    W jaki sposób (za co) byłyby naliczane takie punkty?

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2012-12-19 11:09:28
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-19 10:53, Liwiusz pisze:

    > W jaki sposób (za co) byłyby naliczane takie punkty?

    Przejrzałem podchwytliwość Twojego pytania. :)

    Oczywiście nie za "staż", bo "niedzielni kierowcy". Więc może za
    przebieg? Można zgłosić się gdzieś-tam z autem, którego się jest
    właścicielem, aby urzędnik sprawdził licznik, zapisał i naliczył. (Ale
    co z kierowcami jeżdżącymi na um. o pracę autami <3.5t?) Poza tym -
    wszak viatoll lada moment wejdzie dla wszystkich. No-ale, są też np.
    taksówkarze, którzy nie ocierają się o bramki, a też robią parę kkm/m i
    to w szczególnie uciążliwych warunkach.

    Spoko... Może nie za mojego i Twojego życia, ale nasi najmłodsi
    współdyskutanci z pewnością doczekają się czasów, że każdy noworodek
    będzie miał wszczepianego cipa, który będzie rejestrował i przekazywał
    nie tylko prędkość i pozycję GPS, ale i poziom alkoholu, cholesterolu,
    ciśnienie krwi, przyspieszenie (bioder, w ruchu posuwisto-zwrotnym) i
    chwctj.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 79. Data: 2012-12-19 12:13:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-19 11:09, maruda pisze:

> [...]
    > wszak viatoll lada moment wejdzie dla wszystkich. No-ale, są też np.
    > taksówkarze, którzy nie ocierają się o bramki, a też robią parę kkm/m i

    Strasznie to pokomplikowane. Prawie tak samo, jak gdyby policja miała
    stać za krzakami, łapać tych, co przestrzegają przepisy i wręczać im te
    "plusy dodatnie" :)

    > będzie miał wszczepianego cipa, który będzie rejestrował i przekazywał

    brrr!

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2012-12-19 12:17:52
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-19 12:13, Liwiusz pisze:

    > brrr!

    Założysz się?

    (skoro nie za mojego, ani Twojego życia, to ciężko będzie wyegzekwować,
    ale może spotkamy się w tym samym miejscu... ;) )

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.